"Ρέστα" για τον Πειραιά δίνει η Cosco Πηγή:www.capital.gr

18 Φεβ 2014

ου Ηλία Γ. Μπέλλου

Δυόμιση σχεδόν χρόνια μετά την πρώτη ανακοίνωση της Αθήνας ότι θα αποκρατικοποιήσει τον ΟΛΠ και ένα χρόνο μετά την καταρχήν συνεννόηση με το ελληνικό δημόσιο για αναθεώρηση της σύμβασης με δέσμευση για νέες επενδύσεις, η παροιμιώδης κινεζική υπομονή δείχνει να προσεγγίζει τα όριά της. Αυτό προκύπτει από τις αλλεπάλληλες δηλώσεις κορυφαίων Κινέζων αξιωματούχων την τελευταία εβδομάδα  τόσο στην Αθήνα όσο και στο Πεκίνο.

«Εμείς, πλέον,  εκφράζουμε την επιθυμία μας για εγκατάσταση κινέζικων εταιρειών στον Πειραιά. Η ολοκλήρωση της επένδυσης της Cosco, εξάλλου,  αναμένεται να δώσει  μήνυμα και  σε άλλους επενδυτές από τη χώρα μου», δήλωσε ευθέως χτες στην Ακτή Βασιλειάδη ο  Κινέζος πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Αθήνα Zou Xiaoli μετά από συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Δύσκολα θα μπορούσε κανείς να γίνει πιο σαφής.

Μια εβδομάδα νωρίτερα στο Πεκίνο ο  υφυπουργός Ανάπτυξης, Νότης Μηταράκης άκουγε κορυφαίους Κινέζους αξιωματούχους να τον ρωτούν για το πως προχωρά η υπόθεση της έγκρισης της νέας επένδυσης και πως η προκήρυξη του διαγωνισμού και να δηλώνουν δημοσίως ότι ενδιαφέρονται να εξαγοράσουν τον ΟΛΠ. Το θέμα ανέκυπτε συνεχώς. Όπως όταν συναντήθηκε με τον υφυπουργό της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων (NDRC), Zhang Xiaoqiang οπότε και τέθηκαν μεταξύ άλλων τα θέματα που αφορούν τις αποκρατικοποιήσεις και την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων στην Ελλάδα. Όμως για να δρομολογηθούν νέες μεγαλες κινήσεις οι Κινέζοι εμφανίζονται να θέλουν να δουν πρόοδο στον ΟΛΠ.

Για την ώρα περιμένουν ακόμα την έγκριση της συμφωνίας σύμβασης την οποία έχουν προσυπογράψει ΟΛΠ και Cosco  από την ευρωπαϊκή επιτροπή η οποία όμως έχει καθυστερήσει σημαντικά  καθώς διατυπώνονται αντιρρήσεις οι οποίες αυτή την περίοδο έχουν φτάσει στην κρίση του επιτρόπου εσωτερικής αγοράς, Μισέλ Μπαρνιέ. Όπως και την προκήρυξη του διαγωνισμού.

Για το πρώτο ζήτημα η συμφωνία γνωστή πλέον ευρέως και ως φιλικός διακανονισμός προβλέπει η Cosco να διαμορφώσει και το δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ ώστε να ανεβεί η συνολική δυναμικότητα του λιμανιού άνω των 6 εκατ. teu από περί τα 4 εκατ. σήμερα.  Η σύμβαση μεταξύ Cosco και ΣΕΠ ή Piraeus Container Terminal όπως ονομάζεται η θυγατρική της Cosco Pacific δεσμεύει τους Κινέζους για νέες επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ.

Για το δεύτερο ζήτημα εξελίξεις αναμένονται ενδεχομένως και τις αμέσως επόμενες ημέρες καθώς το σχέδιο διεθνούς πρόσκλησης για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών έχει εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ και θα κατατεθεί στη Βουλή.

πηγη


Πηγή:www.capital.gr
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah