Ο νέος «χάρτης» των αποκρατικοποιήσεων

8 Μαΐ 2015




Το τελικό "road map" για τα κρίσιμα projects οι κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και η συμφωνία με τους εταίρους  ΤΕΛΗ ΙΟΥΛΙΟΥ ΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 51% ΤΟΥ ΟΛΠ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ Ο ΟΛΟ Με το χέρι στο «κουμπί» και με «βαρόμετρο» τη συμφωνία με τους δανειστές κινούνται οι εξελίξεις στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα με τον τελικό «οδικό χάρτη» του Μαξίμου που αποκαλύπτει σήμερα η "Deal" ΟΛΠ-ΟΛΘ Το σήμα του Μαξίμου περίμενει το ΤΑΙΠΕΔ για να στείλει, αρχές της ερχόμενης βδομάδας, την επιστολή προς τους μνηστήρες για το τελικό στάδιο των δεσμευτικών προσφορών σχετικά με τον ΟΛΠ. Αυτές ωστόσο αναμένονται περί τα μέσα με τέλη Ιουλίου, αφού θα χρειαστούν 2 περίπου μήνες για τις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις.
Όπως πρώτη αποκάλυψε η "Deal", η μεγάλη αλλαγή θα αφορά την πώληση του 51% (αντί του 67%) του Οργανισμού και σε δεύτερο χρόνο του υπόλοιπου 16% σε 4 φάσεις, σε βάθος πενταετίας ανάλογα με την πορεία των επενδύσεων που θα δεσμευτεί να υλοποιήσει ο ανάδοχος. ΤΑΙΠΕΔ και νομικό επιτελείο της κυβέρνησης επεξεργάζονται τη θεσμική θωράκιση των αλλαγών ώστε να μην προκύψει οποιοδήποτε θέμα ακυρότητας καθώς «δεν συζητείται το ενδεχόμενο νέου διαγωνισμού», για δύο βασικούς λόγους: Τη διασφάλιση του άμεσου τιμήματος, με πήχη τα 500 εκ. και την επιδίωξη «γρήγορης λύσης», αφενός ως χαρτί στη διαπραγμάτευση με τους δανειστές, αφετέρου λόγω των έντονων εσωτερικών αναταράξεων στον ΣΥΡΙΖΑ. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι βέβαιη η προσθήκη όρων για εργασιακά και άλλα θέματα δημοσίου και κοινωνικού ενδιαφέροντος, ενώ σε εκκρεμότητα βρίσκεται η ένταξη ή μη στο «πακέτο» του σκέλους της ακτοπλοΐας, ενώ δρομολογείται η ενίσχυση του εποπτικού ρόλου της ΡΑΛ (Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων). Αν και όλα δείχνουν ότι ο Πειραιάς οδηγείται στην «αγκαλιά» της Cosco, με βασικό ατού το εν εξελίξει επενδυτικό της πρόγραμμα, αλλά και τη γενικότερη «γέφυρα» ΑθήναςΠεκίνου, μετά τις διαμαρτυρίες των Δανών (ΑΡΜ Terminals) το ΤΑΙΠΕΔ ξεκαθαρίζει ότι αντιμετωπίζει ισότιμα όλους τους υποψήφιους. Η Maersk, πάντως, είναι έτοιμη για δυναμικό «παρών» στον Πειραιά, αλλά το «βλέμμα» της είναι εξίσου στραμμένο προς τον ΟΛΟ με στόχο τη δημιουργία ανταγωνιστικού της Cosco μεταφορικού κόμβου δεδομένου και του ελέγχου του λιμανιού της Σμύρνης. Η διαδικασία για τη θεσσαλονίκη, όπου και οι 8 υποψήφιοι (RZD, ΑΡΜ Terminals, Deutsche Invest, Duferco, ICTS, Mitsui,P&0,Yilport) βρίσκονται σε θέσεις μάχης θα επανεκκινήσει με διαφορά 1,5 με 2 μήνες από την ώρα που θα «κληρώσει» για τον ΟΛΠ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, αν όλα πάνε καλά, μιλάμε για Σεπτέμβριο και για ένα μοντέλο αντίστοιχο του Πειραιά (51%)
Παρά την εικόνα ασάφειας από τις αντιφατικές δηλώσεις υπουργών, οι αποφάσεις έχουν ληφθεί για τα κρίσιμα projects, όπως τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο ΟΛΠ και ο Αστέρας, αλλά όλα εξαρτώνται από τη «μεγάλη εικόνα». Το στίγμα έδωσε χθες βράδυ κυβερνητικός παράγοντας στη "Deal", τονίζοντας ότι «εάν το θετικό κλίμα οδηγήσει σε συμφωνία, όλα θα προχωρήσουν γρήγορα, αλλιώς το «κοντέρ» μηδενίζεται». Το μήνυμα της Αθήνας είναι σαφές: Ρίξαμε στο τραπέζι τις ιδιωτικοποιήσεις, που ήταν «κόκκινη γραμμή» για τους δανειστές, κάναμε υποχωρήσεις και αναμένουμε αντίστοιχες κινήσεις αιιό «απέναντι». Το όλο θέμα συνδέεται και με το άνοιγμα του Ασφαλιστικού, καθώς η γενική δέσμευση περί «δημοσιονομικής βιωσιμότητας», βάζει πλάτη ώστε μεγάλο μέρος των εσόδων των αποκρατικοποιήσεων να κατευθύνεται για αυτό το σκοπό
ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΤΟΠΙΟΥ Με «οδηγό» το στόχο για 1,5 δισ. μέχρι τέλος της χρονιάς, το τοπίο ξεκαθαρίζεται για τους δύο «πυλώνες» εσόδων. Στα περιφερειακά, project μεγάλης βαρύτητας για το Βερολίνο, οι εξελίξεις τρέχουν και από τη στιγμή που θα δοθούν τα χέρια μεταξύ Ελλάδας-δανειστών, μπαίνουν σε πρώτη προτεραιότητα, ώστε να υπογραφεί άμεσα η σύμβαση. «Θα είναι η πρώτη που θα υπογραφεί» τόνιζαν χαρακτηριστικά χθες κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ. Στο ραντεβού Σταθάκη με τον Σούλτε της Fraport έγινε μια πρώτη προσέγγιση και τις επόμενες μέρες έρχεται κλιμάκιο για δεύτερη συνάντηση ώστε να οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες. Έτσι, πέρα από την αμφιβολία των Γερμανών (στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων α'τρίμηνου) για το «εάν και πότε θα ολοκληρωθεί η συναλλαγή», η γραμμή είναι: Κλείσιμο της συμφωνίας με το «υψηλό και δίκαιο» τίμημα των 1,23 δις
Δεν μπαίνει θέμα μείωσης του αριθμού των αεροδρομίων, γιατί θα συνιστούσε ανατροπή της σύμβασης και ακύρωση του διαγωνισμού
Έτσι και τα 14 αεροδρόμια θα περάσουν στην κοινοπραξία Fraport-Slentel, ενώ η συμμετοχή του Δημοσίου διασφαλίζεται τυπικό μέσω εκπροσώπου του στο ΔΣ της εταιρίας εκμετάλλευσης και ουσιαστικά με ότι θα λαμβάνει το 28,5% των λειτουργικών κερδών «βρέξει, χιονίσει», δηλαδή ανεξάρτητα από τυχόν ζημιές του επενδυτή. Εξετάζονται οριακή μείωση των μελλοντικών τελών και ενίσχυση των αντισταθμιστικών οφελών σε τοπικό επίπεδο. Υπολογιζόμενων των επενδύσεων εκσυγχρονισμού και των συνολικών εσόδων στη διάρκεια της παραχώρησης, «κλειδώνει» ένα project που θα φέρει 11 δισ., 1.500 νέες θέσεις εργασίας και καθοριστική ενίσχυση της τουριστικής βιομηχανίας
Η ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ^ LAMDA-ΤΑΙΠΕΔ ΑΣΤΕΡΑΣ Στο μέτωπο του Αστέρα η κυβέρνηση επιδιώκει λύση μέχρι τον Ιούλιο, χωρίς νέο διαγωνισμό και με διασφάλιση των 400 εκ., ενώ διαψεύδεται από όλες τις πλευρές ότι έχει τεθεί ζήτημα τιμήματος 150 εκ. Οι επαφές ΤΑΙΠΕΔ-Εθνικής με την Jermyn συνεχίζονται σε θετικό κλίμα προκειμένου να ξεπεραστεί ο σκόπελος του ΣτΕ για τις βίλες, είτε με διορθωτικό ΕΣΧΑΔΑ, είτε με την αξιοποίηση του υφιστάμενου πολεοδομικού πλαισίου
ΕΛΛΗΝΙΚΟ Σε αναζήτηση «πυξίδας» Ως «συνάντηση γνωριμίας» σε καλό κλίμα, περιγράφουν πηγές του ΤΑΙΠΕΔ το χθεσινό πρώτο δίωρο ραντεβού της νέας διοίκησης του Ταμείου με τη Lamda Development. Η εταιρία ενημέρωσε αναλυτικά για τα σχέδιά της (μακέτες, μελέτες κλπ), αλλά δεν έγινε συζήτηση επί της ουσίας, καθώς η κυβέρνηση βρίσκεται σε αναζήτηση «πυξίδας», με συνέπεια το ΤΑΙΠΕΔ να μην έχει πάρει ακόμη κατεύθυνση. Ανεξάρτητα όμως των όποιων κυβερνητικών προθέσεων για αλλαγές στους όρους, εδώ, σε αντίθεση με άλλα «προχωρημένα» projects, υπάρχει σύμβαση υπογεγραμμένη και εγκεκριμένη από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Έτσι, η Lamda δηλώνει πρόθυμη να συζητήσει οριακές βελτιώσεις, που δεν θα ανατρέπουν, όμως, τους όρους απόδοσης της επένδυσης. Υπενθυμίζεται ότι το προσφερόμενο τίμημα της κοινοπραξίας (Lamda-Fosun-AI Maabar) είναι 915 εκ. συν 1,25 δισ. για το μητροπολιτικό πάρκο και τις υποδομές κοινής ωφέλειας, ενώ μέχρι το Νοέμβριο του 2016 πρέπει το Δημόσιο να έχει ολοκληρώσει τον κύκλο των αδειδοτήσεων (ΕΣΧΑΔΑ, υπουργικές αποφάσεις, διαγωνισμός για το καζίνο κλπ)
Δόθηκε η προκαταβολή για ΟΔΙΕ Μετά τις τελικές υπογραφές για το ιπποδρομιακό στοίχημα, ο ΟΠΑΠ κατέβαλε ήδη την προκαταβολή του τιμήματος των 40,5 εκ., ενώ με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό αντιμετωπίζονται δύο κρίσιμα ζητήματα. Το θέμα της φορολόγησης των επάθλων με την αύξηση από 3 σε 5 των δρομώνων ίππων για την ερασιτεχνική ιδιότητα των ιδιοκτητών, ώστε να δοθεί νέα πνοή στο άθλημα και η μετάταξη του προσωπικού του ΟΔΙΕ σε άλλα ΝΠΙΔ της Γ.Γ. Αθλητισμού ενόψει της λύσης και εκκαθάρισης του Οργανισμού στις 15 Ιουλίου.

DEAL NEWS
 
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah