η διαβεβαίωση ότι κάθε απόφαση για την αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου του
ΟΛΠ και του ΟΛΘ στην οποία θα καταλήξει το Ταμείο Αξιοποίησης της
Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), θα αποβεί προς όφελος της
εθνικής οικονομίας, έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κώστας
Μουσουρούλης, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή.
Ταυτόχρονα, ο κ. Μουσουρούλης επαναλαμβάνει την κυβερνητική δέσμευση ότι «τα λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς θα δημιουργηθεί, μέχρι το τέλος του χρόνου, θεσμικό πλαίσιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα αναλάβει, σε κάθε περίπτωση, εποπτικό ρόλο από πλευράς πολιτείας».
Το έγγραφο του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή της Χρυσής Αυγής Νίκου Κούζηλου, για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με θεμελιώδεις υποδομές που αποτελούν εργαλεία απαραίτητα για την οικονομική ανάπτυξη.
Στην απάντησή του ο κ. Μουσουρούλης θυμίζει ότι οι Οργανισμοί Πειραιώς και Θεσσαλονίκης Α.Ε. έχουν εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, είναι ανώνυμες εταιρείες κοινής ωφέλειας με σκοπό την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, λειτουργούν με κανόνες ιδιωτικής οικονομίας, απολαμβάνουν διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και τελούν υπό την εποπτεία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Υπενθυμίζει, επίσης, ότι στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου το 2011 μεταβιβάστηκε ποσοστό 23,1% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ Α.Ε. και 23,3% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ Α.Ε. Το δε 2012 μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 51,038% επί του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ ΑΕ και ποσοστό 50,968 επί του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ ΑΕ.
«Έτσι, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, απέκτησε το προαναφερθέν πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ- ΟΛΘ (ΑΕ εισηγμένες στο ΧΑΑ) καθώς και τα πλήρη δικαιώματα ψήφου των υπόλοιπων 10 Οργανισμών Λιμένων (ΑΕ) και είναι σήμερα σε διαδικασία αξιολόγησης του πλέον αρμόδιου τρόπου αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου αυτού σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου», σημειώνει ο κ. Μουσουρούλης και προσθέτει ότι «η στρατηγική σημασία των δύο αυτών λιμένων είναι προφανής, επομένως θα διασφαλιστεί πως κάθε εξέλιξη θα αποβεί προς όφελος της εθνικής οικονομίας».
ΠΗΓΗ
Ταυτόχρονα, ο κ. Μουσουρούλης επαναλαμβάνει την κυβερνητική δέσμευση ότι «τα λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς θα δημιουργηθεί, μέχρι το τέλος του χρόνου, θεσμικό πλαίσιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα αναλάβει, σε κάθε περίπτωση, εποπτικό ρόλο από πλευράς πολιτείας».
Το έγγραφο του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή της Χρυσής Αυγής Νίκου Κούζηλου, για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με θεμελιώδεις υποδομές που αποτελούν εργαλεία απαραίτητα για την οικονομική ανάπτυξη.
Στην απάντησή του ο κ. Μουσουρούλης θυμίζει ότι οι Οργανισμοί Πειραιώς και Θεσσαλονίκης Α.Ε. έχουν εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, είναι ανώνυμες εταιρείες κοινής ωφέλειας με σκοπό την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, λειτουργούν με κανόνες ιδιωτικής οικονομίας, απολαμβάνουν διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και τελούν υπό την εποπτεία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Υπενθυμίζει, επίσης, ότι στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου το 2011 μεταβιβάστηκε ποσοστό 23,1% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ Α.Ε. και 23,3% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ Α.Ε. Το δε 2012 μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 51,038% επί του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ ΑΕ και ποσοστό 50,968 επί του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ ΑΕ.
«Έτσι, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, απέκτησε το προαναφερθέν πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ- ΟΛΘ (ΑΕ εισηγμένες στο ΧΑΑ) καθώς και τα πλήρη δικαιώματα ψήφου των υπόλοιπων 10 Οργανισμών Λιμένων (ΑΕ) και είναι σήμερα σε διαδικασία αξιολόγησης του πλέον αρμόδιου τρόπου αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου αυτού σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου», σημειώνει ο κ. Μουσουρούλης και προσθέτει ότι «η στρατηγική σημασία των δύο αυτών λιμένων είναι προφανής, επομένως θα διασφαλιστεί πως κάθε εξέλιξη θα αποβεί προς όφελος της εθνικής οικονομίας».
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.