Πώς φτάσαμε από τη μια στις τρεις υποψηφιότητες για το λιμάνι της
Θεσσαλονίκης. Ποιος επενδυτής ζήτησε παράταση του διαγωνισμού και
κατέθεσε ενστάσεις. Το «προφίλ» των ενδιαφερόμενων ομίλων. Βελτιωτικές
προσφορές θα ζητήσει το ΤΑΙΠΕΔ.
Ετσι ακολούθησε ένας αγώνας δρόμου ώστε να προλάβουν και δύο ακόμα υποψήφιοι, η P&O του ομίλου Dubai Ports και η International Container Terminal Services (ICTS).
Την ίδια στιγμή, οι εκπρόσωποι της ιαπωνικής Mitsui, η οποία είχε ζητήσει παράταση του διαγωνισμού, δεν κατέθεσαν προσφορά, αλλά κατά πληροφορίες κατέθεσαν ενστάσεις όσον αφορά στη συμμετοχή κάποιων εκ των υποψηφίων.
Ο αγώνας δρόμου ώστε να κατατεθούν οι δύο επιπλέον προσφορές (το σχήμα της CMA CGM είχε ήδη καταθέσει) ήταν αυτός που οδήγησε τη διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) στο να εκδώσει μια αμήχανη ανακοίνωση το βράδυ της Παρασκευής. Στη συγκεκριμένη ανακοίνωση αναφέρονταν πως ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός χωρίς να γίνεται λόγος ούτε για τον αριθμό των υποψηφίων επενδυτών που κατέθεσαν προσφορά, ούτε τα όνοματά τους.
Χρειάστηκαν άλλες περίπου 12 ώρες, ώστε να βεβαιωθούν στο ταμείο πως οι δύο άλλες προσφορές είναι τυπικά επαρκείς ώστε να γνωστοποιηθούν, με νέα ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ το πρωί του Σαββάτου, τα τρία ονόματα των υποψηφίων. Ούτε στη δεύτερη ανακοίνωση δεν γίνεται, φυσικά, λόγος για τις ενστάσεις της Mitsui η οποία εκπροσωπείται από το δικηγορικό γραφείο "Σαγιάς & Συνεργάτες" και μέχρι την Πέμπτη εμφανίζονταν σίγουροι για την κατάθεση προσφοράς.
Η κινητοποίηση το βράδυ της Παρασκευής δείχνει, πάντως, πως μόνο ένας είναι ο πραγματικός ενδιαφερόμενος για το 67% του ΟΛΘ ΟΛΘ +1,79% και συγκεκριμένα το σχήμα υπό την CMA CGM το οποίο προετοιμάζονταν εδώ και πολλούς μήνες υπό τον Σωτήρη Θεοφάνη, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του OΛΘ και του ΟΛΠ επί κυβερνήσεων Κ. Σημίτη.
Ο κ. Θεοφάνης ήταν διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ όταν οι μετοχές του τελευταίου μπήκαν στο χρηματιστήριο της Αθήνας, ενώ νωρίτερα ήταν επικεφαλής του OΛΘ. Στην περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις θα επιστρέψει στον OΛΘ με το νέο σχήμα CMA CGM - Deutsche Invest - ομίλου Ιβάν Σαββίδη. Μένει βέβαια να αποδειχθεί πόσο «ζεστά» έχουν πάρει το διαγωνισμό οι της ICTS και της Dubai Ports (DP World).
Ο γαλλικός όμιλος διεκδικεί τον OΛΘ μέσω της θυγατρικής Terminal Link η οποία διαχειρίζεται 14 τερματικούς σταθμούς λιμένων ανά τον κόσμο μεταξύ των οποίων στο Μαϊάμι και στο Χιούστον των ΗΠΑ, στη Χάβρη (Γαλλία), Αντβέρπ (Βέλγιο), Ταγγέρη (Μαρόκο), Μάλτα, Μπουσάν (Ν. Κορέα), κλπ. H Terminal Link ελέγχεται κατά 51% από τους Γάλλους ενώ το 49% κατέχει η China Merchants Holdings International (CMHI), ο μεγαλύτερος κρατικός διαχειριστής λιμένων της Κίνας.
H CMHI και η Cosco είχαν από κοινού εξαγοράσει το 2015 τον τερματικό σταθμό Kumport, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης. Σημειώνεται πως ο γαλλικός όμιλος ελέγχει μέσω της CMA Terminals άλλους 13 τερματικούς σταθμούς σε Γαλλία, Καραϊβική, Ολλανδία, Ουκρανία, Μέση Ανατολή, Αίγυπτο και Βιετνάμ.
Ο όμιλος Dubai Ports, που συμμετείχε στο διαγωνισμό του OΛΘ μέσω της P&Ο διαχειρίζεται σήμερα 78 τερματικούς σταθμούς ανά τον κόσμο και διαθέτει ισχυρή παρουσία στη Μεσόγειο μέσω terminals στο Σουέζ, στη Λεμεσό της Κύπρου, στην Ισπανία, τη Γαλλία, ενώ διαχειρίζεται και τους τερματικούς σταθμούς στην Κωστάντζα της Ρουμανίας και Yarimca στην Τουρκία.
Σίγουρος υποψήφιος εμφανίζονταν και η International Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες, η οποία ήταν μέχρι την τελευταία στιγμή και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ, χωρίς τελικά να υποβάλει οικονομική προσφορά. H ICTS διαχειρίζεται σειρά εμπορευματικών σταθμών σε λιμάνια σε Φιλιππίνες, Ασία, Λατινική Αμερική, ενώ στην Ευρώπη έχει παρουσία σε Κροατία (Ριέκα), Πολωνία και Γεωργία (Βατούμι).
Τις επόμενες ημέρες θα κριθεί ποιοι ενδιαφέρονται πραγματικά για τον ΟΛΘ ΟΛΘ +1,79% καθώς οι υποψήφιοι θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως θα κληθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την εξέταση των φακέλλων, να υποβάλλουν βελτιωτικές προσφορές για το 67% του OΛΘ. Η χρηματιστηριακή αξία του τελευταίου, με βάση το κλείσιμο της Παρασκευής προσέγγιζε τα 201 εκατομμύρια ευρώ.
Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει η APM Terminals (που διεκδικούσε και τον ΟΛΠ, χωρίς τελικά να υποβάλει δεσμευτική προσφορά), η Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O, οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.