Ρεπορτάζ: Σταθόπουλος Σωτήρης
Μετά από δύο χρόνια Βλαντιμίρ Πούτιν και Αντώνης Σαμαράς θα συναντηθούν σήμερα το απόγευμα στις Βρυξέλλες στο περιθώριο της συνόδου μεταξύ Ε.Ε. και Ρωσίας.
Πρώτος στόχος είναι η αναθέρμανση των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών μετά το «ναυάγιο» που υπήρξε στην πώληση της ΔΕΠΑ στην Gazprom και την παρέμβαση που υπήρξε από τις Βρυξέλλες.
Είχε προηγηθεί η επίσημη επίσκεψη του υπουργού Εξωτερικών της Ρωσίας Σεργκέι Λαβρόφ στην χώρα μας τον προηγούμενο Οκτώβριο και είχαν μπει οι βάσεις για μια νέα συνάντηση Σαμαρά – Πούτιν.
Εκτός όμως από την ΔΕΠΑ οι Ρώσοι έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κάτι που αναμένεται να συναντηθεί στην συνάντηση που θα έχει ο Ρώσος Πρόεδρος με τον Έλληνα πρωθυπουργό στις 18:00 (ώρα Ελλάδος) στις Βρυξέλλες.
Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις θα μπορούσε ο λιμένας Θεσσαλονίκης να αναπτυχθεί όπως ο Πειραιάς μετά την επιτυχημένη επένδυση με την Cosco.
Επιδίωξη των Ρώσων είναι να αποκτήσουν «πακέτο» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΛΘ προκειμένου η Β. Ελλάδα να καταστεί ο μεγαλύτερος διαμετακομιστικός κόμβος των Βαλκανίων, συγκεντρώνοντας το διερχόμενο φορτίο από Βουλγαρία, Κόσσοβο, Σερβία, Σκόπια και Αλβανία.
Παράλληλα ο Αντώνης Σαμαράς αναμένεται να θέσει το θέμα της μείωσης της τιμής του φυσικού αερίου, κάτι που είχε κάνει και κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Ρώσου υπουργού Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ στην χώρα μας.
Ο πρωθυπουργός θα επαναλάβει πως γειτονικά κράτη το αγοράζουν πολύ φθηνότερα και πως το ακριβό αέριο δεν βοηθάει στην ανάπτυξη της Ελλάδας.
Ένα ακόμα θέμα που θα τεθεί είναι και η συνεργασία των δύο χωρών στον τουρισμό καθώς φέτος οι Ρώσοι επισκέπτες στην χώρα μας αυξήθηκαν κατά 43,3%.
real.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.