Οι Ρώσοι επιμένουν για Τραινοσε και ΟΛΘ αλλά…

17 Νοε 2014

Του Ηλία Γ. Μπέλλου

Την εξακρίβωση των προθέσεων της ελληνικής κυβέρνησης αναφορικά με την ρωσική συμμετοχή στους διαγωνισμούς ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης διερεύνησε ο υπουργός μεταφορών της Ρωσίας Μαξίμ Σοκόλοβ. Σε μια προφανή επίδειξη δυσπιστίας προς την ευρωπαϊκή Ένωση -μετά τις κυρώσεις προς την Μόσχα αλλά και υπο την εμπειρία από τον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ στον οποίο η Gazprom φέρεται να έλαβε απαγορευτικά μηνύματα από τις Βρυξέλλες- ο Ρώσος αξιωματούχος στο τέλος της επίσημης επίσκεψης του στην Αθήνα εμφανίστηκε επιφυλακτικός για το τι θα συμβεί τελικά.

Όμως έβαλε στο τραπέζι και θέματα όπως η ενδεχόμενη συμμετοχή ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων "που έχουν μεγάλη τεχνογνωσία" σε σύνθετα έργα στον υπό εξέλιξη διαγωνισμό για την κατασκευή της γέφυρας στα στενά του Kerch (που θα ενώσει Ρωσία με Κριμαία) και η ανάπτυξη της συνεργασίας με "ελληνικές ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις στα πορθμεία" (τρία ελληνικά πλοία είναι ήδη ναυλωμένα εκεί κατά τον Ρώσο αξιωματούχο). Αυτό προκύπτει από την συζήτηση που είχε σε κλειστό κύκλο με Ρώσους ανταποκριτές που κάλυψαν την επίσκεψη του στην Ελλάδα των λεπτομερειών της οποίας έχει λάβει γνώση το capital.gr. Σημειώνεται πως ο Μαξίμ Σοκόλοβ συναντήθηκε τόσο με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο, όσο και με τον υπουργό ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αλλά και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου μεταφορών.

Από τις επαφές έγινε ξεκάθαρο στην ελληνική πλευρά πως η Μόσχα εξακολουθεί να θέλει να αγοράσει "πακέτο" την Τραινοσε με την Rosco και τον ΟΛΘ κάτι το οποίο όμως χαρακτηρίζεται ουτοπικό υπο το πρίσμα των ξεχωριστών διαγωνισμών που πραγματοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ. Όμως, όπως αναφέρουν πηγές σε γνώση των διαβουλεύσεων και με το ΤΑΙΠΕΔ, η ρωσική RZD (Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι) είναι η μόνη αξιόπιστη συμμετοχή στον διαγωνισμό για την Τραινοσε στον οποίο κατεβαίνει (όπως και σε αυτόν για τον ΟΛΘ) σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ Τερνα.

Ένα σενάριο που πιθανολογείται τα τελευταία 24ωρα από ορισμένες πλευρές της αγοράς είναι η καθυστέρηση του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να προηγηθεί αυτός για τον ΟΛΘ. Με αυτόν τον τρόπο η ρωσική πλευρά θα μπορούσε να «ικανοποιηθεί έστω και έμμεσα στο αίτημα της για την συνδυαστική απόκτηση λιμανιού-Τραινοσε αφού εάν τελικά επικρατήσει στον διαγωνισμό για τον ΟΛΘ θα μπορούσε να κατέβει και στην Τραινοσέ μετά με ασφάλεια» αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες. Θα απέφευγε δηλαδή να εξασφαλίσει την Τραινοσε (και να δεσμευτεί οικονομικά) και να χάσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Άλλες πηγές όμως επικαλούμενες γεωπολιτικές παραμέτρους εκτιμούν ως απίθανο ειδικά υπό τις παρούσες συνθήκες και γεγονότα στην Ουκρανία να δοθεί πράσινο φως στην Μόσχα να αποκτήσει ευρωπαϊκά περιουσιακά στοιχεία και μάλιστα την διαχείριση στρατηγικών υποδομών όπως οι παραπάνω. Κρούουν μάλιστα τον κώδωνα του κινδύνου για τους σχετικούς διαγωνισμούς «να έχουν την τύχη αυτού για τη ΔΕΠΑ».

Για την ώρα η ρωσική πλευρά εμφανίζεται να επικεντρώνεται στις προθέσεις της Αθήνας: Ο Σοκόλοβ ξεκαθάρισε στους Ρώσους ανταποκριτές πως συζητά με την Αθήνα και κατόπιν θα εξεταστούν οι προθέσεις της Ευρώπης. Ζωντανή και μάλιστα ενεργή χαρακτήριζαν πάντως την ρωσική υποψηφιότητα για τους δυο διαγωνισμούς και κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ με τους οποίους επικοινώνησε το capital.gr λίγες μέρες πριν την επίσκεψη του Ρώσου αξιωματούχου.

capital.gr


Πηγή:www.capital.gr
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah