Αρκετά κάτω από 100 εκατ. ευρώ δείχνουν διατεθειμένοι να δώσουν για το 67% της ΟΛΘ Α.Ε. Απρόθυμοι για άμεσες επενδύσεις με βάση το μεσοπρόθεσμο.
Ο λόγος που η διαδικασία πώλησης της ΟΛΘ Α.Ε. καθυστερεί είναι στην πραγματικότητα οι συνεχιζόμενες πιέσεις από την πλευρά των 3+1 (Mitsui, P&O, ICTS + Deutche Invest) ενδιαφερομένων, που επιμένουν σε χαμηλό τίμημα, πολύ χαμηλότερο από εκείνο που αρχικά θεωρείτο ότι θα δοθεί για το ποσοστό του 67% που μεταβιβάζει το δημόσιο, ενώ δεν θέλουν να αναλάβουν και δεσμεύσεις για την πραγματοποίηση άμεσων επενδύσεων.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της Voria.gr, οι ενδιαφερόμενοι συζητούν για τίμημα κάτω των 100 εκατ. ευρώ, για ποσό μεταξύ 70- 90 εκατ. ευρώ, ενώ ένας των ενδιαφερομένων φέρεται να συμφωνεί στα 90 εκατομμύρια, με άλλον να έχει βάλει στο τραπέζι πρόταση κοντά στα 50 εκατομμύρια! Αλλά στο σημείο που συμφωνούν οι ενδιαφερόμενοι είναι η απροθυμία τους να προχωρήσουν σε άμεσες σημαντικές επενδύσεις, στις επενδύσεις της πρώτης πενταετίας ή τις λεγόμενες επενδύσεις του μεσοπρόθεσμου προγράμματος του ΟΛΘ.
Το θέμα δεν έχει τεθεί για πρώτη φορά και έχει επανειλημμένως αναφερθεί σε αυτό η Voria.gr. Oι αντιδράσεις που έχουν διατυπωθεί, φαίνεται να "περνάνε" από το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο συζητάει την πώληση χωρίς να εφαρμοστεί το αρχικό σχέδιο για μεταβίβαση σε δύο φάσεις, πρώτα του 51% και, αφού εκτελεστούν οι επενδύσεις προτεραιότητας της πενταετίας, να μεταβιβάσει και το υπόλοιπο 16% των μετοχών.
Τώρα έχει ανοίξει η συζήτηση για απευθείας μεταβίβαση του 67% και επέκταση του χρόνου των επενδύσεων προτεραιότητας σε διάστημα δεκαετίας.
Οι ενδιαφερόμενοι, που έχουν κάνει το λιμάνι "φύλλο και φτερό", ξεσκονίζοντας κυριολεκτικώς μαζί και με τους συμβούλους τους την εταιρεία, ουσιαστικά δεν θέλουν να αναλάβουν δεσμεύσεις ούτε σε ό,τι αφορά επενδύσεις, αλλά ούτε και σε ό,τι αφορά διακινούμενα φορτία.
Το σκηνικό που διαμορφώνεται στο διαγωνισμό για την ΟΛΘ Α.Ε., απομακρύνεται από ό,τι ίσχυσε για την ΟΛΠ Α.Ε., αποδεικνύοντας ότι τα όσα υποστηρίζονταν για εσωτερικό ανταγωνισμό στη λιμενική αγορά, είχαν κάποια βάση.
Όμως επειδή οι παρατάσεις στη διαδικασία οριστικοποίησης του κειμένου της σύμβασης παραχώρησης δεν μπορεί να τραβάνε σε μάκρος, θα πρέπει μέχρι τέλος του έτους το θέμα της πώλησης να κλείσει, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, καθώς διαφορετικά ο χρόνος που περνάει είναι σε βάρος της όλης προσπάθειας στην οποία επιμένουν όχι μόνο κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ αλλά και οι περισσότεροι φορείς της Θεσσαλονίκης.
Να πουληθεί η ΟΛΘ Α.Ε., αλλά για ποιο τίμημα και με ποιους δεσμευτικούς όρους που θα εγγυώνται την ανάπτυξη του λιμανιού από πλευράς του νέου ιδιοκτήτη; Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά θα πρέπει να δοθούν και από την πλευρά της κυβέρνησης αλλά και των οικονομικών παραγόντων και φορέων.
Πηγή: http://www.voria.gr/article/olth-piezoun-gia-chamilo-timima-i-ipopsifii-agorastes
Ο λόγος που η διαδικασία πώλησης της ΟΛΘ Α.Ε. καθυστερεί είναι στην πραγματικότητα οι συνεχιζόμενες πιέσεις από την πλευρά των 3+1 (Mitsui, P&O, ICTS + Deutche Invest) ενδιαφερομένων, που επιμένουν σε χαμηλό τίμημα, πολύ χαμηλότερο από εκείνο που αρχικά θεωρείτο ότι θα δοθεί για το ποσοστό του 67% που μεταβιβάζει το δημόσιο, ενώ δεν θέλουν να αναλάβουν και δεσμεύσεις για την πραγματοποίηση άμεσων επενδύσεων.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της Voria.gr, οι ενδιαφερόμενοι συζητούν για τίμημα κάτω των 100 εκατ. ευρώ, για ποσό μεταξύ 70- 90 εκατ. ευρώ, ενώ ένας των ενδιαφερομένων φέρεται να συμφωνεί στα 90 εκατομμύρια, με άλλον να έχει βάλει στο τραπέζι πρόταση κοντά στα 50 εκατομμύρια! Αλλά στο σημείο που συμφωνούν οι ενδιαφερόμενοι είναι η απροθυμία τους να προχωρήσουν σε άμεσες σημαντικές επενδύσεις, στις επενδύσεις της πρώτης πενταετίας ή τις λεγόμενες επενδύσεις του μεσοπρόθεσμου προγράμματος του ΟΛΘ.
Το θέμα δεν έχει τεθεί για πρώτη φορά και έχει επανειλημμένως αναφερθεί σε αυτό η Voria.gr. Oι αντιδράσεις που έχουν διατυπωθεί, φαίνεται να "περνάνε" από το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο συζητάει την πώληση χωρίς να εφαρμοστεί το αρχικό σχέδιο για μεταβίβαση σε δύο φάσεις, πρώτα του 51% και, αφού εκτελεστούν οι επενδύσεις προτεραιότητας της πενταετίας, να μεταβιβάσει και το υπόλοιπο 16% των μετοχών.
Τώρα έχει ανοίξει η συζήτηση για απευθείας μεταβίβαση του 67% και επέκταση του χρόνου των επενδύσεων προτεραιότητας σε διάστημα δεκαετίας.
Οι ενδιαφερόμενοι, που έχουν κάνει το λιμάνι "φύλλο και φτερό", ξεσκονίζοντας κυριολεκτικώς μαζί και με τους συμβούλους τους την εταιρεία, ουσιαστικά δεν θέλουν να αναλάβουν δεσμεύσεις ούτε σε ό,τι αφορά επενδύσεις, αλλά ούτε και σε ό,τι αφορά διακινούμενα φορτία.
Το σκηνικό που διαμορφώνεται στο διαγωνισμό για την ΟΛΘ Α.Ε., απομακρύνεται από ό,τι ίσχυσε για την ΟΛΠ Α.Ε., αποδεικνύοντας ότι τα όσα υποστηρίζονταν για εσωτερικό ανταγωνισμό στη λιμενική αγορά, είχαν κάποια βάση.
Όμως επειδή οι παρατάσεις στη διαδικασία οριστικοποίησης του κειμένου της σύμβασης παραχώρησης δεν μπορεί να τραβάνε σε μάκρος, θα πρέπει μέχρι τέλος του έτους το θέμα της πώλησης να κλείσει, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, καθώς διαφορετικά ο χρόνος που περνάει είναι σε βάρος της όλης προσπάθειας στην οποία επιμένουν όχι μόνο κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ αλλά και οι περισσότεροι φορείς της Θεσσαλονίκης.
Να πουληθεί η ΟΛΘ Α.Ε., αλλά για ποιο τίμημα και με ποιους δεσμευτικούς όρους που θα εγγυώνται την ανάπτυξη του λιμανιού από πλευράς του νέου ιδιοκτήτη; Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά θα πρέπει να δοθούν και από την πλευρά της κυβέρνησης αλλά και των οικονομικών παραγόντων και φορέων.
Πηγή: http://www.voria.gr/article/olth-piezoun-gia-chamilo-timima-i-ipopsifii-agorastes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.