Σχέδιο ανάπτυξης των λιμανιών παρουσιάζει η κυβέρνηση
Τη στρατηγική ανάπτυξης των λιμανιών, προκειμένου αυτά να μπορούν να
παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές, θα
παρουσιάσει την Πέμπτη σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ναυτιλίας και
Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης. «Καθήκον μας είναι η υπεράσπιση του
δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών» τονίζουν τα σωματεία των λιμενεργατών.
Τη στρατηγική ανάπτυξης των λιμανιών, προκειμένου αυτά να μπορούν να
παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές, θα
παρουσιάσει την Πέμπτη σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ναυτιλίας και
Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης. «Καθήκον μας είναι η υπεράσπιση του
δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών» τονίζουν τα σωματεία των λιμενεργατών.
Το θέμα της αξιοποίησης των λιμανιών συζητήθηκε στην πρόσφατη ευρεία
σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό μετά
την ψήφιση του προϋπολογισμού, καθώς η ανάπτυξη της οικονομίας
αναδεικνύεται σε πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης.
Ο κ. Μουσουρούλης έχει ήδη καταθέσει στο γραφείο του πρωθυπουργού και
στην τρόικα τη μελέτη ανάπτυξης των λιμανιών, ενώ στο Ταμείο Αξιοποίησης
Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έχουν περάσει ο ΟΛΠ, ο ΟΛΘ,
καθώς και τα 10 περιφερειακά λιμάνια με τη μορφή εταιρειών περιορισμένης
ευθύνης (Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης,
Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας).
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει δεσμευθεί στη Βουλή ότι «τα
λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς
θα δημιουργηθεί, μέχρι το τέλος του χρόνου, θεσμικό πλαίσιο για τη
Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα αναλάβει, σε κάθε περίπτωση, εποπτικό
ρόλο από πλευράς Πολιτείας».
Σύμφωνα με
πληροφορίες, το σχέδιο προβλέπει την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων των
λιμανιών με στόχο να ωφεληθούν οι τοπικές κοινωνίες, ενώ ο
εξορθολογισμός της επενδυτικής δραστηριότητας θα προκύψει με τη διάκριση
των δραστηριοτήτων και λειτουργιών (διοικητικές και εμπορικές) ακόμη
και αν ο ίδιος φορέας θα έχει την ευθύνη και των δύο κατηγοριών. Επίσης η
ανάθεση των εμπορικών δραστηριοτήτων σε ιδιώτες με εμπειρία στην αγορά
έναντι ανταλλάγματος θα επιδιωχθεί μέσω ΤΑΙΠΕΔ, έπειτα από μελέτη των
πλεονεκτημάτων και των χαρακτηριστικών των λιμανιών αλλά και του
επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Αντιδρούν τα σωματεία των λιμενεργατών
«Καθήκον μας είναι η υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών»
τονίζουν τα σωματεία των λιμενεργατών τα οποία σε πρόσφατη σύσκεψη που
πραγματοποίησαν στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά αποφάσισαν να αντιδράσουν
δυναμικά στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και στην καταστρατήγηση και
ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.
«Η πρόσφατη
εμπειρία από ιδιωτικοποιήσεις λιμενικών χώρων όχι μόνο δεν είχε θετικά
αποτελέσματα για το κράτος και το λαό αλλά επιπλέον οδήγησε σε
καταστρατήγηση βασικών εργασιακών δικαιωμάτων και απορύθμιση των
εργασιακών σχέσεων», τονίζεται σε ανακοίνωση των σωματείων των
λιμενεργατών και της ομοσπονδίας φορτοεκφορτωτών Ελλάδας.
Την Πέμπτη 15 Νοεμβρίου πραγματοποιείται στη Βαρκελώνη
η πανευρωπαϊκή συνάντηση των λιμενεργατών, ενώ τα σωματεία των
εργαζομένων στη χώρα μας αποφάσισαν να συμμετάσχουν σε δίωρη στάση
εργασίας σε όλα τα λιμάνια.
Επίσης στις 27
Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί πανευρωπαϊκή δίωρη στάση εργασίας για
συμπαράσταση στους Πορτογάλους λιμενεργάτες οι οποίοι διαμαρτύρονται
ενάντια στις αποφάσεις της πορτογαλικής κυβέρνησης να απορυθμίσει τις
συνθήκες εργασίας του κλάδου. Τις κινητοποιήσεις διοργανώνουν το IDC
(International Dockworkers Council - Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών) και
η ITF (Διεθνής Ομοσπονδία Μεταφορών).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.