Η διατήρηση του δικαιώματος της απεργίας αποτελεί έναν από τους βασικούς
στόχους της δράσης της Διεθνούς Ομοσπονδίας εργαζομένων στις Μεταφορές
(ΔΟΜ ή ITF- International Transport Workers’ Federation) τα επόμενα
χρόνια καθώς οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να αγωνίζονται
για τη βελτίωση των δικαιωμάτων τους και των συνθηκών δουλειάς.
Αυτό συζητήθηκε εκτενώς στην διάρκεια των εργασιών του 43ου συνεδρίου της ITF, που ολοκλήρωσε, το Σάββατο 16/8, τις εργασίες του, στη Σόφια της Βουλγαρίας με την επανεκλογή στην θέση του προέδρου του Paddy Crumlin και την ανάδειξη του Steve Cotton στην θέση του γενικού γραμματέα.
Πάντως, στην διάρκεια του συνεδρίου συζητήθηκε εκτενώς το θέμα των εργασιακών σχέσεων στα terminal που διαχειρίζεται στον Παναμά και στην Ινδονησία μια παλιά «γνώριμη» και της χώρας μας, της εταιρείας Hutchison.
Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε φτάσει, στο πρόσφατο παρελθόν, κοντά στο να αποκτήσει την διαχείριση της προβλήτας των κοντέινερ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αλλά τελευταία στιγμή αποχώρησε από τον διαγωνισμό, που τότε κηρύχτηκε άγονος. Αντίθετα, τότε είχε παραχωρηθεί στην Cosco η προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.
Η ITF από την πλευρά της μετά από την ενημέρωση, που έγινε στην διάρκεια του συνεδρίου για τα εργασιακά θέματα δεσμεύτηκε ότι θα παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την εταιρική συμπεριφορά της Hutchison Port Holdings (HPH) στον Παναμά και την Ινδονησία.
Ειδικά, για τον Παναμά διατυπώθηκαν έντονες ανησυχίες για την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι για τους εργαζόμενους στον τομέα της Hutchison, η οποία εμφανίζεται να έχει ως «συνομιλητή» μια ένωση, τη λεγόμενη «κίτρινη» ένωση, δημιούργημα του υπουργείου Εργασίας του Παναμά και όχι τα επίσημα συνδικάτα των εργαζόμενων.
Έτσι, τα επίσημα συνδικάτα απηύθυναν στην διάρκεια του συνεδρίου της ΔΟΜ έκκληση για αλληλεγγύη από τους συντρόφους σε άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις σε όλο τον κόσμο, καθώς συνεχίζουν να αγωνίζονται για το δικαίωμά τους να διαπραγματεύονται συλλογικά για περισσότερα δικαιώματα και βελτίωση των εργασιακών σχέσεων.
Στην διάρκεια της τοποθέτησή του ο αντιπρόεδρος του τομέα των Λιμενεργατών της ITF Ray Familathe, υπογράμμισε ότι «η Hutchison δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με όποια οργάνωση υποδεικνύει η κυβέρνηση. Όμως, η ITF θεωρεί ότι πρέπει να συνεργαστεί με την ένωση που εκπροσωπεί πραγματικά τους εργαζόμενους. Η ITF θα παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τη διαδικασία»
Στο μεταξύ, στην Τζακάρτα, της Ινδονησίας οι εργαζόμενοι Διεθνές Container Terminal ανησυχούν για τα σχέδια επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης στην Hutchison Port Holdings.
Συνδικαλιστικές οργανώσεις αναφέρουν ότι το λιμάνι μπορεί να πιο επωφελές για το λαό της Ινδονησίας εάν το λειτουργήσει η κυβέρνηση.
Τα Σωματεία ζητάνε διαφάνεια και πληροφόρηση σχετικά με τη σύμβαση παραχώρησης και καλούν την κυβέρνηση της Ινδονησίας να διαβουλεύεται με τα Σωματεία τους χρήστες προτού ληφθεί οποιαδήποτε τελική απόφαση.
Οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν, στις 7 Αυγούστου, για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας και την ευημερία των εργαζομένων.
Η Ένωση των εργαζόμενων στο εργαζόμενοι Διεθνές Container Terminal της Ινδονησίας ζήτησε από την ITF να στείλει στον Πρόεδρο της Ινδονησίας επιστολή υποστήριξης.
«Η κατάσταση είναι απαράδεκτη. Απαιτούμε οι εργαζόμενοι να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες και λόγο για το μέλλον τους. Ακόμα απαιτούμε οι ηγέτες των συνδικάτων να μην στοχοποιούνται για την άσκηση του δικαιώματός τους να διαμαρτυρηθούν» είπε ο Ray Familathe.
Η παγκοσμιοποίηση πλήττει τους εργαζόμενους στις μεταφορές
Κατά τα άλλα το συνέδριο της ITF υιοθέτησε ένα τετραετές πρόγραμμα εργασίας, με έμφαση στη διοργάνωση σημαντικών κόμβων και διαδρόμων, αξιοποιώντας βασικούς παράγοντες της βιομηχανίας, την ενεργοποίηση των μελών για μαζικά συνδικάτα.
Ο επανεκλεγείς πρόεδρος Paddy Crumlin υπενθύμισε όταν εξελέγη σε αυτή την θέση για πρώτη φορά πριν από τέσσερα χρόνια έθεσε ως βασικό στόχο την υποστήριξη της αναζωογόνησης του συνδικαλιστικού ακτιβισμού - όχι μόνο στους κλάδους των μεταφορών και των logistics, αλλά σε όλη την υδρόγειο.
«Η ITF καταλαβαίνει ακριβώς πώς διασυνδέονται όλοι και πόσο ισχυρούς μπορεί να μας κάνει, αν εργαστούμε σκληρά μαζί και να οικοδομήσουμε την αλληλεγγύη μεταξύ των εργαζομένων, ανδρών και των γυναικών, σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, από κλάδο σε κλάδο, και πέρα από τα σύνορα», είπε ο ίδιος.
Ο νεοεκλεγείς γενικός γραμματέας Steve Cotton δήλωσε ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια, μια νέα κοινωνική συνείδηση δημιουργείται, με την εξέγερση σε όλη την υδρόγειο και πως το συνδικαλιστικό κίνημα θα συνεχίσει να παρέχει τις απαντήσεις.
«Η παγκοσμιοποίηση μας επηρεάζει όλους και δεν επηρεάζει καμία ομάδα περισσότερο από όσους εργάζονται στον κλάδο των μεταφορών, έτσι για πετύχουμε την αποστολή μας, τη βελτίωση της ζωής εκατομμυρίων εργαζομένων στις μεταφορές σε όλο τον πλανήτη, η ITF πρέπει να σκέφτεται πραγματικά σε παγκόσμιο επίπεδο», είπε ο κ. Cotton. Και πρόσθεσε:
«Είμαστε όλοι συνδεδεμένοι σε όλη την υδρόγειο και είναι οι εργαζόμενοι στις μεταφορές που κάνουν την σύνδεση. Η πανίσχυρη μηχανή του παγκοσμιοποιημένου κόσμου του εμπορίου - το καθοριστικό σύμβολο της εποχής μας - τροφοδοτείται από εμάς: τους εργαζόμενους στις μεταφορές σε όλο τον κόσμο».
«Η πανίσχυρη παγκόσμια οικονομική μηχανή για πάρα πολύ καιρό διοχετεύει το μεγαλύτερο μέρος του πλούτου της στα χέρια των λίγων και όχι των πολλών», κατέληξε ο ίδιος.
pireas2day
Αυτό συζητήθηκε εκτενώς στην διάρκεια των εργασιών του 43ου συνεδρίου της ITF, που ολοκλήρωσε, το Σάββατο 16/8, τις εργασίες του, στη Σόφια της Βουλγαρίας με την επανεκλογή στην θέση του προέδρου του Paddy Crumlin και την ανάδειξη του Steve Cotton στην θέση του γενικού γραμματέα.
Πάντως, στην διάρκεια του συνεδρίου συζητήθηκε εκτενώς το θέμα των εργασιακών σχέσεων στα terminal που διαχειρίζεται στον Παναμά και στην Ινδονησία μια παλιά «γνώριμη» και της χώρας μας, της εταιρείας Hutchison.
Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε φτάσει, στο πρόσφατο παρελθόν, κοντά στο να αποκτήσει την διαχείριση της προβλήτας των κοντέινερ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αλλά τελευταία στιγμή αποχώρησε από τον διαγωνισμό, που τότε κηρύχτηκε άγονος. Αντίθετα, τότε είχε παραχωρηθεί στην Cosco η προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.
Η ITF από την πλευρά της μετά από την ενημέρωση, που έγινε στην διάρκεια του συνεδρίου για τα εργασιακά θέματα δεσμεύτηκε ότι θα παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την εταιρική συμπεριφορά της Hutchison Port Holdings (HPH) στον Παναμά και την Ινδονησία.
Ειδικά, για τον Παναμά διατυπώθηκαν έντονες ανησυχίες για την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι για τους εργαζόμενους στον τομέα της Hutchison, η οποία εμφανίζεται να έχει ως «συνομιλητή» μια ένωση, τη λεγόμενη «κίτρινη» ένωση, δημιούργημα του υπουργείου Εργασίας του Παναμά και όχι τα επίσημα συνδικάτα των εργαζόμενων.
Έτσι, τα επίσημα συνδικάτα απηύθυναν στην διάρκεια του συνεδρίου της ΔΟΜ έκκληση για αλληλεγγύη από τους συντρόφους σε άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις σε όλο τον κόσμο, καθώς συνεχίζουν να αγωνίζονται για το δικαίωμά τους να διαπραγματεύονται συλλογικά για περισσότερα δικαιώματα και βελτίωση των εργασιακών σχέσεων.
Στην διάρκεια της τοποθέτησή του ο αντιπρόεδρος του τομέα των Λιμενεργατών της ITF Ray Familathe, υπογράμμισε ότι «η Hutchison δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με όποια οργάνωση υποδεικνύει η κυβέρνηση. Όμως, η ITF θεωρεί ότι πρέπει να συνεργαστεί με την ένωση που εκπροσωπεί πραγματικά τους εργαζόμενους. Η ITF θα παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τη διαδικασία»
Στο μεταξύ, στην Τζακάρτα, της Ινδονησίας οι εργαζόμενοι Διεθνές Container Terminal ανησυχούν για τα σχέδια επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης στην Hutchison Port Holdings.
Συνδικαλιστικές οργανώσεις αναφέρουν ότι το λιμάνι μπορεί να πιο επωφελές για το λαό της Ινδονησίας εάν το λειτουργήσει η κυβέρνηση.
Τα Σωματεία ζητάνε διαφάνεια και πληροφόρηση σχετικά με τη σύμβαση παραχώρησης και καλούν την κυβέρνηση της Ινδονησίας να διαβουλεύεται με τα Σωματεία τους χρήστες προτού ληφθεί οποιαδήποτε τελική απόφαση.
Οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν, στις 7 Αυγούστου, για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας και την ευημερία των εργαζομένων.
Η Ένωση των εργαζόμενων στο εργαζόμενοι Διεθνές Container Terminal της Ινδονησίας ζήτησε από την ITF να στείλει στον Πρόεδρο της Ινδονησίας επιστολή υποστήριξης.
«Η κατάσταση είναι απαράδεκτη. Απαιτούμε οι εργαζόμενοι να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες και λόγο για το μέλλον τους. Ακόμα απαιτούμε οι ηγέτες των συνδικάτων να μην στοχοποιούνται για την άσκηση του δικαιώματός τους να διαμαρτυρηθούν» είπε ο Ray Familathe.
Η παγκοσμιοποίηση πλήττει τους εργαζόμενους στις μεταφορές
Κατά τα άλλα το συνέδριο της ITF υιοθέτησε ένα τετραετές πρόγραμμα εργασίας, με έμφαση στη διοργάνωση σημαντικών κόμβων και διαδρόμων, αξιοποιώντας βασικούς παράγοντες της βιομηχανίας, την ενεργοποίηση των μελών για μαζικά συνδικάτα.
Ο επανεκλεγείς πρόεδρος Paddy Crumlin υπενθύμισε όταν εξελέγη σε αυτή την θέση για πρώτη φορά πριν από τέσσερα χρόνια έθεσε ως βασικό στόχο την υποστήριξη της αναζωογόνησης του συνδικαλιστικού ακτιβισμού - όχι μόνο στους κλάδους των μεταφορών και των logistics, αλλά σε όλη την υδρόγειο.
«Η ITF καταλαβαίνει ακριβώς πώς διασυνδέονται όλοι και πόσο ισχυρούς μπορεί να μας κάνει, αν εργαστούμε σκληρά μαζί και να οικοδομήσουμε την αλληλεγγύη μεταξύ των εργαζομένων, ανδρών και των γυναικών, σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, από κλάδο σε κλάδο, και πέρα από τα σύνορα», είπε ο ίδιος.
Ο νεοεκλεγείς γενικός γραμματέας Steve Cotton δήλωσε ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια, μια νέα κοινωνική συνείδηση δημιουργείται, με την εξέγερση σε όλη την υδρόγειο και πως το συνδικαλιστικό κίνημα θα συνεχίσει να παρέχει τις απαντήσεις.
«Η παγκοσμιοποίηση μας επηρεάζει όλους και δεν επηρεάζει καμία ομάδα περισσότερο από όσους εργάζονται στον κλάδο των μεταφορών, έτσι για πετύχουμε την αποστολή μας, τη βελτίωση της ζωής εκατομμυρίων εργαζομένων στις μεταφορές σε όλο τον πλανήτη, η ITF πρέπει να σκέφτεται πραγματικά σε παγκόσμιο επίπεδο», είπε ο κ. Cotton. Και πρόσθεσε:
«Είμαστε όλοι συνδεδεμένοι σε όλη την υδρόγειο και είναι οι εργαζόμενοι στις μεταφορές που κάνουν την σύνδεση. Η πανίσχυρη μηχανή του παγκοσμιοποιημένου κόσμου του εμπορίου - το καθοριστικό σύμβολο της εποχής μας - τροφοδοτείται από εμάς: τους εργαζόμενους στις μεταφορές σε όλο τον κόσμο».
«Η πανίσχυρη παγκόσμια οικονομική μηχανή για πάρα πολύ καιρό διοχετεύει το μεγαλύτερο μέρος του πλούτου της στα χέρια των λίγων και όχι των πολλών», κατέληξε ο ίδιος.
pireas2day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.