Η Θεσσαλονίκη έχει συχνά το ιδιόρρυθμο
προνόμιο, μάλλον λόγω της γεωγραφικής της θέσης, να «διώχνει» ευκαιρίες τις οποίες
αργότερα είναι σε θέση να ξαναδημιουργεί, συνήθως για να τις «διώξει» και πάλι και
παρ' όλα αυτά να... συνεχίζει να έχει προοπτικές
Λίγες, ίσως ελάχιστες, πόλεις
στον κόσμο έχουν αυτήν την πολυτέλεια, σε βάθος χρόνου
Ομως, η πολυτέλεια αυτή έχει
και κόστος, έχει ιστορικό τίμημα! Ποτέ δεν χάνεις It ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑΔΗ προέδρου,
REDESTOS Efthymiadis Agrotechnology Group, προέδρου, ε.Τ. ΣΒΒΕ ευκαιρίες ατιμωρητί.
Απλά, αυτό που για άλλες πόλεις θα ήταν το τέλος, η Θεσσαλονίκη με έναν «δικό της»
τρόπο καταφέρνει να το ξεπερνά και να ξαναρχίζει έναν νέο κύκλο, που συχνά είναι
πιο δυσβάσταχτος από τον προηγούμενο
Η εικόνα αυτή γεμίζει τις σκέψεις
μου κάθε φορά που προσπαθώ να αποκρυπτογραφήσω (και δεν είναι πάντα εύκολο) την
ατζέντα των φορέων της πόλης μας, ιδιαίτερα του δήμου Θεσσαλονίκης. Οι προγραμματικοί
στόχοι, η ατζέντα δράσης συχνά μου φαίνονται κολλημένοι στην προηγούμενη δεκαετία
Η επίτευξη ή έστω προσέγγιση
αυτών των στόχων δεν είναι αμελητέο γεγονός. Ομως, ο κόσμος μας τρέχει με ιλιγγιώδη
ταχύτητα και η θεσσαλονίκη δεν μπορεί να αρκείται σε μία αμυδρή υπενθύμιση ότι είμαστε
πλέον στον τουριστικό χάρτη ή σε μία πιο νοικοκυρεμένη διαχείριση με πιο ανοικτόμυαλες
πρακτικές
Κάποτε, αυτά έκαναν τη διαφορά,
γιατί οι πρακτικές του παρελθόντος ήταν αμαρτωλές ή υπερσυντηρητικές
Σήμερα δεν αρκεί αυτό πλέον.
Ο πήχης καθορίζεται πια από το μέλλον και όχι από το παρελθόν
Ηρθε η στιγμή να διατυπωθεί μία
ατζέντα για την πόλη, δυναμική και συγκεκριμένη, ικανή να αναβαθμίσει την πόλη όχι
μόνο σε σχέση με την Αθήνα αλλά και στο διεθνή χώρο
Οι διεκδικήσεις για το μέλλον,
είναι υποχρεωτικό να οριστούν από σήμερα! Ποιες θα μπορούσαν να είναι αυτές; Δεν
θα κουραστώ να επισημαίνω ότι η θεσσαλονίκη έχει 5 πολύ σημαντικούς πυλώνες ανάπτυξης
(Λιμάνι, ΔΕθ, τρία Πανεπιστήμια καιΤΕΙ, Ζώνη Καινοτομίας και Πολιτισμό) που έχουν
μεγάλα περιθώρια ταχύτατης ανάπτυξης και δημιουργίας πρωτογενούς εισοδήματος, με
προφανείς άμεσες επιπτώσεις στην απασχόληση και την ευημερία, σε περιφερειακό αλλά
και σε εθνικό επίπεδο
Ολα αυτά τα στοιχεία συνηγορούν
στην άποψή μου να δούμε το νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας να απεξαρτάται σταδιακά
από το υπερδιογκωμένο Λεκανοπέδιο και να μεταφέρεται σε νέους, αξιόπιστους πόλους
ανάπτυξης προς την ελληνική Περιφέρεια, τις ίδιες τις Πόλεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης,
όπου η θεσσαλονίκη μπορεί και πρέπει να παίξει κομβικό ρόλο και να διεκδικήσει μέλλον
λαμπρό! Η θεσσαλονίκη καλείται να αξιοποιήσει τα παρακάτω μεγάλα της πλεονεκτήματα:
Ενα αναβαθμισμένο, σύγχρονο και ανταγωνιστικό Λιμάνι με τη μοναδική γεωγραφική θέση
της θεσσαλονίκης θα μπορούσε σύντομα να εξελιχθεί τελείως διαφορετικά από τον Πειραιά,
ως Διεθνές Λιμάνι Προορισμού (και όχι μόνον διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο) με
ακτίνα δράσης - προορισμό τις βαλκανικές χώρες αλλά και ολόκληρη την Κεντρική και
Ανατολική Ευρώπη. Ο ΟΛΘ, οι φορείς της πόλης και η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει επειγόντως
να συμφωνήσουν και να υποστηρίξουν ένα συγκεκριμένο και μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό
σχέδιο που να αναδεικνύει την παραπάνω διαφοροποίηση ως βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα
της θεσσαλονίκης. Το Λιμάνι μας μπορεί και πρέπει να αποκτήσει μια δική του ταυτότητα
που να υποστηρίζεται από το σύνολο των μεταφορικών, αποθηκευτικών, μεταποιητικών
και εμπορικών υποδομών που μπορεί να διαθέσει ή να αναπτύξει η Πόλη
Τα Πανεπιστήμια της θεσσαλονίκης
(Αριστοτέλειο, Μακεδονίας και Διεθνές Πανεπιστήμιο) μπορούν να αυξήσουν τα έσοδά
τους αν γίνουν ελκυστικά στην εκπαίδευση αλλοδαπών φοιτητών από τη βαλκανική ενδοχώρα
που κυριολεκτικά «διψάει» για ό,τι καλό έχει να προσφέρει η πόλη αυτή
Η ανάπτυξη μιας πολυεθνικής και
έντονα διαδραστικής Ζώνης Καινοτομίας, άριστα συνδεδεμένης με την Ακαδημαϊκή αλλά
κυρίως με την Επιχειρηματική κοινότητα εντός αλλά και εκτός Ελλάδας μπορεί να δημιουργήσει
στα επόμενα 5 χρόνια όπως γίνεται ήδη σε άλλες χώρες, πολλές χιλιάδες νέες θέσεις
εργασίας μέσα και έξω από τη Ζώνη
Η αξιοποίηση της πολιτιστικής
παράδοσης αλλά και των εκθεσιακών - συνεδριακών δυνατοτήτων της θεσσαλονίκης είναι
καθαρά θέμα βούλησης και οργάνωσης των τοπικών φορέων σε συνεργασία με αντίστοιχους
φορείς της διεθνούς αγοράς, προσθέτοντας με τη σειρά τους θέσεις εργασίας και εθνικό
προϊόν
Ολα αυτά, σε συνδυασμό με ενδιαφέρουσες
ιδέες για την αξιοποίηση της ειδικής θέσης της πόλης και στον τομέα των αερομεταφορών
με βασική υποδομή ένα νέο διεθνές αεροδρόμιο (Hub) στη δυτική πλευρά της θεσσαλονίκης,
είναι ένας προγραμματισμός μέλλοντος, που για να έχει όμως επιτυχία πρέπει να ξεκινήσει
άμεσα, χωρίς να χάνουμε άλλο χρόνο σε προτάσεις που ήταν καλές το 2006 αλλά σήμερα
έχουν ξεθυμάνει
Επ' αυτών θα μπορούσαμε να επανέλθουμε
από τις φιλόξενες αυτές σελίδες...
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.