Ενημέρωση Τσίπρα για τις αποκρατικοποιήσεις
που ενδιαφέρουν τους Ρώσους Σύσκεψη για τις εκκρεμότητες του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων,
αλλά και για το ενδιαφέρον των Ρώσων επενδυτών στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, πραγματοποιήθηκε
χθες στο Μέγαρο Μαξίμου. Ο Ελληνας πρωθυπουργός, παραμονές του ταξιδιού του στη
Μόσχα, ενημερώθηκε από τους αρμόδιους υπουργούς, αλλά και τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ,
για τα επενδυτικά ενδιαφέροντα των Ρώσων στην Ελλάδα. Ο κ. Τσϊπρας ενημερώθηκε κυρίως
για τον ΟΛΘ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εταιρείες για τις οποίες οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έχουν
εκφράσει επενδυτικό ενδιαφέρον. Σελ. 18Ενημέρωση Τσϊπρα για τις εκκρεμότητες στις αποκρατικοποιήσεις
ι ί < υ» ;-Την ερχόμενη Τετάρτη αναμένεται η πρώτη συνάντηση ιης κυβέρνησης με
στελέχη της Fraport για ίο θέμα ίων περιφερειακών αεροδρομίων
Τον ΒΑΓΓΕΛΗ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ Σύσκεψη
για τις εκκρεμότητες του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, αλλά και για το ενδιαφέρον
των Ρώσων επενδυτών στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, πραγματοποιήθηκε χθες στο Μέγαρο
Μαξίμου, παρουσία του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα. Ο Ελληνας πρωθυπουργός, παραμονές
του ταξιδιού του στη Μόσχα, ενημερώθηκε από τους αρμόδιους υπουργούς και τη διοίκηση
του ΤΑΙΠΕΔ για τα επενδυτικά ενδιαφέροντα των Ρώσων στην Ελλάδα. Ο κ. Τσίπρας ενημερώθηκε
κυρίως για τα ανοικτά Θέματα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΘ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ,
για τις οποίες οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έχουν εκφράσει επενδυτικό ενδιαφέρον
Και οι δύο διαγωνισμοί, όπως
είναι γνωστό, είναι ανοικτοί και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί
για μετά το Πάσχα. Γίνεται σαφές ωστόσο ότι τόσο οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί αποκρατικοποιήσεων,
όσο και μια σειρά άλλων, π.χ
περιφερειακά αεροδρόμια, ΟΛΠ,
ΟΔΙΕ κ.λπ., αποτελούν θέμα πολιτικών αποφάσεων οι οποίες δεν έχουν ακόμη ληφθεί.
Κάτι τέτοιο θα συμβεί αν και εφόσον η κυβέρνηση καταλήξει σε συμφωνία με τους πιστωτές
της χώρας. Και επειδή μια τέτοια συμφωνία δεν θεωρείται εφικτή πριν από το τέλος
του μήνα, οι τελικές αποφάσεις για τις αποκρατικοποιήσεις θα ληφθούν αμέσως μετά
Πάντως στην κυβέρνηση φαίνεται
να προετοιμάζονται για μια συμφωνία με τους επενδυτές
Την ερχόμενη Τετάρτη αναμένεται
η πρώτη συνάντηση της κυβέρνησης με στελέχη της Fraport για το θέμα των περιφερειακών
αεροδρομίων. Η κυβέρνηση στο θέμα αυτό φαίνεται να ακολουθεί μια τακτική του «ένα
βήμα εμπρός και δύο πίσω», με τη διακίνηση διαφόρων σεναρίων που την εξυπηρετούν,
είτε πολιτικά είτε επικοινωνιακά. Ενα εξ αυτών προβλέπει η κυβέρνηση να αποκτά συμμετοχή
στην εταιρεία που θα αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων, παράλληλα με την απόκτηση
δικαιώματος βέτο στις αποφάσεις του επενδυτή
Η συμφωνία που έχει αποδεχτεί
το ελληνικό Δημόσιο με την κοινοπραξία των εταιρειών Fraport AG και Slentel Α.Ε.
προβλέπει τη μεταβίβαση του 100% των μετοχών των αεροδρομίων στον προτιμητέο επενδυτή
και τη δυνατότητα συμμετοχής (ρήτρα earn-out υπέρ) του ελληνικού Δημοσίου στο
28% των λειτουργικών κερδών (EBITDA) της εταιρείας. Ετσι μια αλλαγή των βασικών
όρων της διακήρυξης του διαγωνισμού, όπως π.χ. είναι το επιδιωκόμενο δικαίωμα βέτο,
κάλλιστα μπορεί να οδηγήσει σε ναυάγιο τη 40ετούς διάρκειας παραχώρηση των 14 περιφερειακών
αεροδρομίων που συμφωνήθηκε το περασμένο φθινόπωρο
Εξίσου περίπλοκο με αυτό των
περιφερειακών αεροδρομίων είναι και το θέμα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ. Κυβερνητικά
προωθούν την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού, ενώ δεν αποκλείεται να εξαιρέσει από
την εκχωρούμενη εταιρεία τη δραστηριότητα της ακτοπλοΐας. Το τελευταίο σημαίνει
ότι η νέα κυβέρνηση θέλει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα να βρεθεί είτε υπό κρατικό
έλεγχο είτε να παραχωρηθεί σε τρίτους. Το πιο πιθανό είναι το πρώτο, δεδομένου ότι
η συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι μάλλον ζημιογόνος
Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή του
ελληνικού Δημοσίου στον ιδιωτικοποιημένο ΟΛΠ, η κυβέρνηση κάνει πίσω από το 67%
που προβλέπει ο διαγωνισμός
Το νέο ποσοστό επίσης παραμένει
ανοιχτό, αλλά όλα δείχνουν ότι θα επιδιώξει την εκχώρηση, μαζί με τη διοίκηση της
επιχείρησης του 49% έως 51%. Ωστόσο, μια τέτοια αλλαγή, εφόσον υπάρξει, πρακτικά
σημαίνει την ακύρωση του διαγωνισμού και την έναρξη νέου
Η μόνη αποκρατικοποίηση που προχωράει
απρόσκοπτα φέρεται να είναι αυτή του ιπποδρομιακού στοιχήματος. Η σύμβαση παραχώρησης
αναμένεται να υπογραφεί προς το τέλος του μήνα, βγάζοντας από την αβεβαιότητα έναν
οργανισμό που «βουλιάζει» σε χρέη και σε αστικές διεκδικήσεις. Τόσο για τη κυβέρνηση
όσο και το ΤΑΙΠΕΔ, βασικό μέλημα φέρεται να είναι οι υποχρεώσεις του ΟΔΙΕ προς την
Intralot. Προς τον σκοπό αυτό φαίνεται να προσανατολίζεται στην αποζημίωση της εταιρείας,
από τα έσοδα που θα έχει από την πώληση του ιπποδρομιακού στοιχήματος. Ομως κάτι
τέτοιο αντιβαίνει στον καταστατικό σκοπό του ΤΑΙΠΕΔ, που ορίζει ότι όλα του τα έσοδα
οδεύουν στην προεξόφληση του χρέους της χώρας. Ωστόσο, πολλοί είναι εκείνοι που
θεωρούν ως χρέος της χώρας εκείνο του ΟΔΙΕ
Στη χθεσινή σύσκεψη, πλην του
πρωθυπουργού, συμμετείχαν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης, ο υπουργός
Οικονομίας Γ. Σταθάκης και η αν
υπουργός Οικονομικών Ν. Βαλαβάνη.
Επίσης συμμετείχε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλας.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.