Εργασιακός μεσαίωνας σε πέντε μεγάλα λιμάνια
Συγκεκριμένα, αντιπροσωπεία δύο ναυτεργατικών σωματείων, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Εφημερίδας των Συντακτών», κατά τη διάρκεια περιοδείας της στα πλοία των λιμανιών διαπίστωσε Σοβαρές παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία από ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, μειωμένες οργανικές συνθέσεις των πλοίων με εντατικοποίηση της δουλειάς και μη εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης 180 ΠΔ 152 (καθορισμός χρόνου εργασίας-ανάπαυσης) .
Οι διοικήσεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ και Στέφενσων ενημέρωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή, τα κατά τόπους λιμεναρχεία και την ΠΝΟ, μέσω επιστολής, ενημερώνοντας τους για την κατάσταση.
Αναλυτικότερα αναφέρουν ότι στη γραμμή Πάτρα-Ιταλία δρομολογούνται πλοία με σημαίες Ελλάδας, Ιταλίας και Μάλτας, δεν εφαρμόζονται για το σύνολο των ναυτεργατών ΣΣΕ-κοινωνική ασφάλιση, οι υπουργικές αποφάσεις που εφαρμόζονται στα υπό ελληνική σημαία πλοία έχουν δημιουργήσει συνθέσεις-λάστιχο που καθορίζονται κατ’ εντολήν των εφοπλιστών, με αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της δουλειάς των ναυτεργατών και κίνδυνο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.
Στην πορθμειακή γραμμή Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κεφαλονιά, με βάση τα δρομολόγια των πλοίων οι ναυτεργάτες εργάζονται καθημερινά από 17-20 ώρες, παραβιάζοντας τη Διεθνή Σύμβαση 180, ενώ πλοία πραγματοποιούν πετρέλευση κατά τη διάρκεια της φορτοεκφόρτωσης, με κίνδυνο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.
Στην πoρθμειακή γραμμή Ρίου-Αντιρρίου, στα πλοία της γραμμής με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις σε συνδυασμό με τις πραγματικές ανάγκες, προκαλείται εντατικοποίηση της δουλειάς με ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων (παρκαδόροι από άλλες ειδικότητες, καβοδέτες κ.ά.).
Στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Ιταλία δρομολογούνται πλοία στα οποία δεν εφαρμόζεται η ΣΣΕ για όλους τους ναυτεργάτες, οι οποίοι δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ.
Τέλος, στην πορθμειακή γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα δεν εφαρμόζεται η ωριαία ανάπαυση, τα δρομολόγια είναι κατ’ εντολήν των εφοπλιστών με την έγκριση της λιμενικής αρχής, σημειώνεται υπέρβαση ωραρίων με εντατικοποίηση της εργασίας και χωρίς να καταγράφονται οι πραγματικές ώρες εργασίας εν πλω, ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων κ.ά.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.