Σε «κόντρα ρότα» βρίσκονται ΟΛΠ και ΔΑΛ-Π για το master plan του Οργανισμού που βρίσκεται σε διαβούλευση.
Η πρόσφατη παρέμβαση της ΔΑΛ-Π να καλέσει σε διαβούλευση φορείς και χρήστες σχετικά με το αναπτυξιακό πρόγραμμα του λιμανιού προκάλεσε την έντονη τη δυσφορία της διοίκησης του ΟΛΠ η οποία απέστειλε στις 5 Φεβρουαρίου επιστολή προς τους υπουργούς Οικονομικών, Ναυτιλίας το ΤΑΙΠΕΔ, τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής.
Μάλιστα μεταξύ άλλων τόνιζε πως η ΔΑΛ «επιχειρεί την υποκατάσταση της διοίκησης του ΟΛΠ ΑΕ και την παρέμβασή του στη διοίκηση του λιμένα κάτι το οποίο δεν είναι μόνο παράνομο αλλά είναι επίσης πράξη στρεφόμενη ευθέως κατά της υλοποίησης του προγράμματος επενδύσεων της εταιρείας, προϋπόθεση για την υλοποίηση του οποίου είναι η έγκριση του "master plan"».
Καθώς η πλευρά του ΟΛΠ αναγνωρίζει ότι αρμόδιο όργανο για τον έλεγχο και την έγκριση του, είναι η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής η ενέργεια της ΔΑΛ-Π να δημοσιεύσει στη «Διαύγεια» απόφασή της στην οποία αναφέρει ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά δεν έχει προβεί σε καμία απολύτως διαβούλευση με τη ΔΑΛ-Π ως αρμόδια Αρχή Λιμένος είναι προφανές ότι δημιουργεί «συγκρουσιακό σκηνικό».
Και μάλιστα γύρω από ένα θέμα μείζονος σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη του ευρύτερου Πειραϊκού χώρου αλλά και της δημιουργίας ενός διόλου ευκαταφρόνητου αριθμού νέων θέσεων εργασίας.
Μέχρι ώρας η πλευρά ΟΛΠ-COSCO έχει υλοποιήσει επενδύσεις, και μάλιστα σε χρόνο νωρίτερο των χρονοδιαγραμμάτων , με πλέον κορυφαία περίπτωση που προσδίδει προστιθέμενη αξία σε επιχειρήσεις του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα αλλά και των τροφο-εφοδιασμών με την έλευση της 80άρας δεξαμενής εντός του Μαρτίου και την θέση σε λειτουργία των υφιστάμενων δεξαμενών.
Από την άλλη πλευρά η πρόθεση για ανάπτυξη ξενοδοχειακών συγκροτημάτων αλλά και τόνωσης του τομέα της κρουαζιέρας (home porting) επίσης προσδίδει προστιθέμενη αξία καθώς η κίνηση επιβατών κρουαζιερόπλοιων θα τονώσει την αγοραστική δραστηριότητα στα καταστήματα του Πειραιά.
Ο ΕΣΠ
Σε ερώτηση του “theseanation” ο πρόεδρος του δ.σ. του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς (ΕΣΠ) κ. Ν. Μανεσιώτης σημείωσε ότι ο εμπορικός κόσμος βλέπει θετικά το αναπτυξιακό σχέδιο για να σημειώσει ωστόσο ότι θα πρέπει να ξεκαθαριστούν στο πλαίσιο της διαβούλευσης μία σειρά παραμέτρων που αφορούν στον εμπορικό ανταγωνισμό οι οποίες προκαλούν προβληματισμό.
Ο οποίος εστιάζει στο ρόλο που θα διαδραματίσουν οι εμπορικές δραστηριότητες στην λιμενική ζώνη και με δεδομένο ότι η αγορά του Πειραιά αριθμεί, όπως είπε, 940 καταστήματα κλειστά. Δεν είμαστε αρνητικοί αλλά έχουμε διάθεση να τα συζητήσουμε στο πλαίσιο της διαβούλευσης αυτά τα θέματα είπε ο κ. Μανεσιώτης ο οποίος έθεσε και την επιπρόσθετη επιβάρυνση του ήδη βεβαρυμμένου κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης στο θετικό και προσδοκώμενο της αύξησης της κίνησης τουριστών από κρουαζιερόπλοια λέγοντας ότι θα πρέπει να γίνει μία σοβαρή μελέτη για το κυκλοφοριακό.
Το ΕΒΕΠ
Στο μεταξύ το ΕΒΕ Πειραιώς, μετά και την προχθεσινή συνεδρίαση του δ.σ. του, βρίσκεται σε διαδικασία σύνταξης υπομνήματος που θα υποβληθεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης.
Το Επιμελητήριο βλέπει και αυτό θετικά το σχέδιο του ΟΛΠ αλλά θα θέσει και τους προβληματισμούς των φορέων που καταγράφηκαν στη συνεδρίαση του δ.σ. με στόχο μέσα από τη συζήτηση, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στο “theseanation” ο πρόεδρος του δ.σ. του Β. Κορκίδης να υπάρξει «γεφύρωση» απόψεων και θέσεων πάντα με στόχο την ανάπτυξη. Μάλιστα όπως αποκάλυψε στις προθέσεις του ΕΒΕΠ θα είναι και, μέσα από την εκπόνηση μελέτης, η διασύνδεση του ΣΑΛ με την ΟΧΕ.
Μεγάλο λιμάνι-Μεγάλο καράβι...
Στο μεταξύ πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες στο λιμάνι του Πειραιά για την υποδοχή ενός εκ των μεγαλύτερων σε μεταφορική ικανότητα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει προγραμματιστεί να καταπλεύσει τη Δευτέρα στον Πειραιά.
Ο κατάπλους του εν λόγω πλοίου ουσιαστικά αποστέλλει προς πάσα κατεύθυνση σαφές μήνυμα ότι ο Πειραιάς θα καταστεί το ισχυρότερο λιμάνι στην ανατολική Μεσόγειο ο κομβικός ρόλος του οποίου θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναδιαμόρφωση των εμπορευματικών ροών από την Ασία προς την Ευρώπη και αντίστροφα.
Να σημειωθεί ότι ο ΟΛΠ-COSCO ανέπτυξε νωρίτερα των χρονοδιαγραμμάτων τους προβλήτες που μπορεί να υποδεχθούν πλοία αυτών των μεγεθών εξοπλίζοντάς αυτούς έγκαιρα και με τους αναγκαίους ηλεκτρομηχανολογικούς εξοπλισμούς.
jlazarou@theseanation.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.