Τον πλήρη μετοχικό έλεγχο σε ΟΛΠ - ΟΛΘ ζητεί η Cosco
Aρχίζουν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης μέσα στο β’ εξάμηνο του 2012
Ρεπορτάζ: Γιώργος Πουλερές
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 08 Μαΐου 2012
Μέσα
στο δεύτερο εξάμηνο του 2012, και εφόσον το επιτρέψουν οι πολιτικές
συνθήκες, προβλέπεται να ξεκινήσουν από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής
Περιουσίας του Δημοσίου οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την πώληση
περίπου του 23% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και
αντίστοιχου ποσοστού του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Τυπικά, ο
δρόμος για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της
χώρας είναι ελεύθερος καθώς προς πώληση ποσοστά έχουν ήδη εκχωρηθεί στο
Ταμείο ενώ και οι απαραίτητες διυπουργικές αποφάσεις έχουν ήδη ληφθεί.
Ωστόσο υπάρχει μια σημαντική εκκρεμότητα: οι ενδιαφερόμενοι στρατηγικοί
επενδυτές - κυρίως η κινεζική Cosco - θέλουν να έχουν τον πλήρη μετοχικό
έλεγχο στις εταιρείες που έχουν τον έλεγχο των δύο λιμανιών. Οι
πληροφορίες μάλιστα λένε ότι η επιθυμία αυτή έχει ήδη διαβιβαστεί προς
τη σημερινή κυβέρνηση ενώ κύκλοι του Ταμείου θεωρούν ότι η πώληση των
εταιρειών ΟΛΠ και ΟΛΘ θα είναι όχι μόνο ευκολότερη αλλά και θα φέρει
περισσότερα χρήματα. Επιπλέον, υποστηρίζουν στο Ταμείο, και στην
περίπτωση πώλησης του συνόλου των μετοχών των ΟΛΠ και ΟΛΘ στην ουσία θα
πρόκειται για διαδικασία παραχώρησης, αφού το ελληνικό κράτος θα έχει
παραχωρήσει για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (40 έτη) τον μετοχικό
έλεγχο και δεν θα έχει δωρίσει τη λιμενική ζώνη στις δύο εταιρείες ΟΛΠ
και ΟΛΘ.
Ωστόσο στην πρόταση της ολικής πώλησης υπάρχουν ισχυρές πολιτικές
και συνδικαλιστικές αντιδράσεις. Το στρατόπεδο αυτό που είναι ιδιαίτερα
ισχυρό υποστηρίζει ότι το κυρίαρχο μοντέλο διαχείρισης λιμανιών στην
Ευρώπη των «27» είναι οι συμβάσεις παραχώρησης συγκεκριμένων
δραστηριοτήτων. Κάτι ανάλογο δηλαδή που έχει και στον ΟΛΠ με την
εκχώρηση του δικαιώματος μακροχρόνιας εκμετάλλευσης των σταθμών
εμπορευματοκιβωτίων 1 και 2 στην κινεζική Cosco. Ανάλογες
«αποκρατικοποιήσεις» θα μπορούσαν να γίνουν και για τα Car Terminal για
την εκμετάλλευση των σταθμών κρουαζιέρας, τουριστικών αλλά και εμπορικών
υποδομών.
Αντιδράσεις. Στις συνδικαλιστικές αντιδράσεις για την
ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ συμπεριλαμβάνονται αυτές της Ενωσης
Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και του Συνδέσμου Εποπτών και
Αρχιεργατών ΟΛΠ.
Σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν ότι «σύμφωνα με δημοσιεύματα αλλά
και καταγγελίες από απερχόμενους βουλευτές, η διυπουργική επιτροπή
αποκρατικοποίησης, δηλ. οι κύριοι Βορίδης, Διαμαντοπούλου, Κουτρουμάνης,
Παπακωνσταντίνου, Σαχινίδης, αποφάσισε στο παρά πέντε των εκλογών της
6ης Μαΐου να εκχωρήσει το σύνολο των μετοχών των δύο μεγάλων λιμανιών
ΟΛΠ - ΟΛΘ αλλά και των ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΔΕΠΑ και ΟΔΙΕ, που κατέχει το
ελληνικό Δημόσιο, στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων».
Πάντως κύκλοι του Ταμείου αλλά και της κυβέρνησης δήλωναν
ότι δεν υπάρχει θέμα πώλησης του συνόλου των μετοχών που κατέχει το
ελληνικό Δημόσιο σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.