Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζουν στο πλαίσιο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων να εντάξουν τους περιφερειακούς λιμένες της χώρας κάτω από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ.
Με βάση τον σχεδιασμό, κάτω από τον ΟΛΠ θα περάσουν τα λιμάνια Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας και κάτω από τον ΟΛΘ οι παραχωρησιούχες εταιρείες, που εκμεταλλεύονται τους λιμένες Καβάλας, Βόλου και Αλεξανδρούπολης.
Το Δημόσιο θα εισφέρει, δηλαδή, σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 100% των μετοχών που κατέχει στις εταιρείες που διαχειρίζονται τα παραπάνω λιμάνια, μέσω αύξησης κεφαλαίου εις είδος και θα αποκτήσει επιπλέον μετοχές των εισηγμένων λιμένων.
Αυτό σημαίνει ότι οι υφιστάμενοι μέτοχοι των ΟΛΠ και ΟΛΘ κινδυνεύουν με dilution, ιδιαίτερα αν η αποτίμηση των εισφερόμενων περιφερειακών λιμανιών κριθεί υψηλότερη από τη δίκαιη αξία τους.
Με δεδομένο ότι τα παραπάνω περιφερειακά λιμάνια δεν έχουν ιδιαίτερα έσοδα. καθώς εξαντλούνται σε περιορισμένες ακτοπλοϊκές δραστηριότητες και κάποιες μεταφορές χύδην φορτίων, το πρώτο ερώτημα που ανακύπτει είναι πού και πώς θα αποτιμηθούν.
Στις μετοχές των ΟΛΠ και ΟΛΘ έχουν επενδύσει μακροπρόθεσμοι ξένοι επενδυτές και ως εκ τούτου τυχόν unfair στις αποτιμήσεις θα έχει επίπτωση τόσο στο σταδιακά αποκαθιστούμενο κλίμα εμπιστοσύνης.
Το δεύτερο ερώτημα είναι πώς βοηθά το ΤΑΙΠΕΔ και την υπόθεση αποκρατικοποιήσεων η εισφορά των Α.Ε. που διαχειρίζονται περιφερειακά λιμάνια σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Μέχρι στιγμής, το ενδιαφέρον που υπάρχει από την πλευρά των ξένων για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ επικεντρώνεται στην ανάληψη μακροχρόνιας εκμετάλλευσης προβλητών για containers ή έστω για κρουαζιέρα.
Δεν τους ενδιαφέρει η Ακτοπλοΐα και ελάχιστα τους ενδιαφέρουν τα car terminals ή τα έσοδα από χύδην φορτία.
Με βάση αυτά, γεννάται το ερώτημα τι θα παραχωρήσουν από Ραφήνα, Λαύριο, Ελευσίνα, Καβάλα, Βόλο και Αλεξανδρούπολη ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ;
Φοβόμαστε ότι η απάντηση είναι τίποτε. Και έτσι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα φορτωθούν capacity που δεν αποδίδει προς το παρόν τα αναμενόμενα και μόνο υπό προϋποθέσεις αυτό μπορεί να αλλάξει, όπως για παράδειγμα το λιμάνι της Καβάλας, εφόσον δρομολογηθεί μια σειρά ενεργειακά projects.
ΥΓ.: Η στήλη ακούει ότι σε λιμάνι από αυτά που θα εισφερθούν στον ΟΛΘ εκκρεμούν εδώ και χρόνια οι εργασίες εκβάθυνσης, με αποτέλεσμα να μην είναι προσπελάσιμο για πλοία φορτίου!
ΠΗΓΗ
Με βάση τον σχεδιασμό, κάτω από τον ΟΛΠ θα περάσουν τα λιμάνια Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας και κάτω από τον ΟΛΘ οι παραχωρησιούχες εταιρείες, που εκμεταλλεύονται τους λιμένες Καβάλας, Βόλου και Αλεξανδρούπολης.
Το Δημόσιο θα εισφέρει, δηλαδή, σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 100% των μετοχών που κατέχει στις εταιρείες που διαχειρίζονται τα παραπάνω λιμάνια, μέσω αύξησης κεφαλαίου εις είδος και θα αποκτήσει επιπλέον μετοχές των εισηγμένων λιμένων.
Αυτό σημαίνει ότι οι υφιστάμενοι μέτοχοι των ΟΛΠ και ΟΛΘ κινδυνεύουν με dilution, ιδιαίτερα αν η αποτίμηση των εισφερόμενων περιφερειακών λιμανιών κριθεί υψηλότερη από τη δίκαιη αξία τους.
Με δεδομένο ότι τα παραπάνω περιφερειακά λιμάνια δεν έχουν ιδιαίτερα έσοδα. καθώς εξαντλούνται σε περιορισμένες ακτοπλοϊκές δραστηριότητες και κάποιες μεταφορές χύδην φορτίων, το πρώτο ερώτημα που ανακύπτει είναι πού και πώς θα αποτιμηθούν.
Στις μετοχές των ΟΛΠ και ΟΛΘ έχουν επενδύσει μακροπρόθεσμοι ξένοι επενδυτές και ως εκ τούτου τυχόν unfair στις αποτιμήσεις θα έχει επίπτωση τόσο στο σταδιακά αποκαθιστούμενο κλίμα εμπιστοσύνης.
Το δεύτερο ερώτημα είναι πώς βοηθά το ΤΑΙΠΕΔ και την υπόθεση αποκρατικοποιήσεων η εισφορά των Α.Ε. που διαχειρίζονται περιφερειακά λιμάνια σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Μέχρι στιγμής, το ενδιαφέρον που υπάρχει από την πλευρά των ξένων για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ επικεντρώνεται στην ανάληψη μακροχρόνιας εκμετάλλευσης προβλητών για containers ή έστω για κρουαζιέρα.
Δεν τους ενδιαφέρει η Ακτοπλοΐα και ελάχιστα τους ενδιαφέρουν τα car terminals ή τα έσοδα από χύδην φορτία.
Με βάση αυτά, γεννάται το ερώτημα τι θα παραχωρήσουν από Ραφήνα, Λαύριο, Ελευσίνα, Καβάλα, Βόλο και Αλεξανδρούπολη ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ;
Φοβόμαστε ότι η απάντηση είναι τίποτε. Και έτσι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα φορτωθούν capacity που δεν αποδίδει προς το παρόν τα αναμενόμενα και μόνο υπό προϋποθέσεις αυτό μπορεί να αλλάξει, όπως για παράδειγμα το λιμάνι της Καβάλας, εφόσον δρομολογηθεί μια σειρά ενεργειακά projects.
ΥΓ.: Η στήλη ακούει ότι σε λιμάνι από αυτά που θα εισφερθούν στον ΟΛΘ εκκρεμούν εδώ και χρόνια οι εργασίες εκβάθυνσης, με αποτέλεσμα να μην είναι προσπελάσιμο για πλοία φορτίου!
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.