Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/03/2013
Ήδη, 9 σωματεία εργαζομένων σε κοινή συνέντευξη τύπου, που έδωσαν, το μεσημέρι της Τετάρτης, προανήγγειλαν την έναρξη κινητοποιήσεων ενώ την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ προκειμένου να ενεργοποιηθεί η ομόφωνη απόφαση για έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων με την κατάθεση του σχεδίου νόμου στη Βουλή.
Οι εκπρόσωποι των 9 σωματείων και Ομοσπονδιών, που παραβρέθηκαν στη συνέντευξη ζήτησαν να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και δήλωσαν πρόθυμοι να ξεκινήσει διάλογος.
Τα σωματεία, που μετείχαν ήταν:
Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Ε.Ν (ΠΕΝΕΝ), Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εργαζομένων στη Ναυτιλία και στον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ), Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ, Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ, Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ, Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΕΝ, Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών- Μηχανοδηγών, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας.
Όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ και γενικός γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Πειραιά Αντώνης Νταλακογιώργος τα σωματεία έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν στις εξής ενέργειες:
1. Να διανεμηθεί ενημερωτικό έντυπο για τα προβλήματα, που δημιουργούνται από τις διατάξεις του σχεδίου νόμου.
2. Να γίνουν συναντήσεις με τα πολιτικά κόμματα
3. Να γίνει ενημέρωση όλων των νησιωτικών φορέων.
4. Να υπάρξει συντονισμός σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Αναλυτικά, οι τοποθετήσεις με την σειρά, που έγιναν ήταν οι εξής:
Αντώνης Νταλακογιώργος (πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, γεν. γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Πειραιά): Με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου επέρχονται 4 μεγάλες καταστροφικές ανατροπές:
1. Καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις στα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων.
2. Μειώνονται οι οργανικές συνθέσεις στα πλοία της ακτοπλοΐας, ειδικά στο ξενοδοχειακό προσωπικό, κατά το χειμερινό 5μηνο, σε ποσοστό από 50% έως 75% ανάλογα την ειδικότητα.
3. Μειώνονται κατά 60- 65% οι θέσεις εργασίας στα πλοία διεθνών πλόων (Αδριατική) και περιορίζονται στην απολύτως αναγκαία για την ασφάλεια σύνθεση. Έτσι, από 80- 100 άτομα πλήρωμα περιορίζεται στα 35- 40 άτομα.
4. Καταργείται η 10μηνη επάνδρωση- δρομολόγηση πλοίων, η οποία ειδικά για τα ταχύπλοα περιορίζεται σε 4 μήνες τον χρόνο.
«Όλα αυτά αυξάνουν δραματικά την ήδη μεγάλη ανεργία των ναυτικών και δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα στις συνδέσεις των νησιών, ιδιαίτερα των μικρότερων», τόνισε ο κ. Νταλακογιώργος.
Γιώργος Δαούσης (πρόεδρος Συλλόγου Υπαλλήλων ΝΑΤ): Ο διωγμός των ναυτικών δημιουργεί μεγάλες οικονομικές απώλειες για το ΝΑΤ. Η επιβάρυνση για το ΝΑΤ υπολογίζεται ότι ξεπερνάει τα 20 εκατομμύρια ευρώ και με δεδομένη τη μνημονιακή δέσμευση, σύμφωνα με την οποία το ΝΑΤ δεν μπορεί να επιδοτηθεί με περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο ευρώ τον χρόνο αυτή η απώλεια μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να πληρωθούν οι συντάξεις στο τέλος του χρόνου.
Νίκος Γεωργίου (πρόεδρος Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ): Είναι ένα πολυνομοσχέδιο- σκούπα, που «ανοίγει» όλα τα θέματα και προωθεί την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, χωρίς να διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον. Απορρυθμίζονται οι εργασιακές σχέσεις ενώ δημιουργείται η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που δεν αποτελεί ανεξάρτητη αρχή και η ΕΣΑΛ. Και οι δύο προβλέπεται να είναι υπό τον πλήρη έλεγχο του υπουργού.
Απ. Ντάλας (μέλος ΔΣ της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας): Με το σχέδιο νόμου επαναστρατιωτικοποιείται το ΥΕΝ και αυτό μας βρίσκει αντίθετους. Επίσης, προωθείται η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών μέσα από τον τρόπο λειτουργίας της ΕΣΑΛ, της ΡΑΛ αλλά και των δικτύων λιμένων. Όλα αυτά παραπέμπουν σε διευθετήσεις εν όψει ιδιωτικοποιήσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι με την συγκρότηση των δικτύων λιμένων προβλέπεται να συγκροτηθούν νέοι Εσωτερικοί Κανονισμοί εργασίας, ώστε να καταστρατηγηθούν δικαιώματα μας και να φτάσουμε όλοι να δουλεύουμε με τους όρους εργασίας που υπάρχουν στην προβλήτα της Cosco.
Σπύρος Στρομπούλος (πρόεδρος Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΕΝ): Για πρώτη φορά επιδιώκεται με ένα νομοσχέδιο να γίνει σύγκρουση με όλους τους κλάδους εργαζόμενων. Αυτό συμβαίνει επειδή ο Κ. Μουσουρούλης αισθάνεται ισχυρός ή και γιατί επείγεται να προχωρήσει γρήγορα διατάξεις. Το σχέδιο νόμου ανασυγκροτεί το ΥΝΑ με στρατιωτική δομή. Κάνει ένα υπουργείο- στρατόπεδο και ανοίγει τον δρόμο για απολύσεις πολιτικών υπαλλήλων. Επίσης δημιουργεί τη ΡΑΛ, μια υπηρεσία, η οποία θα διοικείται από ΔΣ διορισμένο από τον εκάστοτε υπουργό και θα διαχειρίζεται ανεξέλεγκτα μεγάλα ποσά αφού προβλέπεται να έχει μεγάλα έσοδα. Σκοπός της θα είναι μεταξύ άλλων να αναθέτει μελέτες, με ποια διαδικασία, όμως;
Δημήτρης Γκερλές (Ομοσπονδία Υπαλλήλων ΥΕΝ): Το ΥΕΝ οδηγείται σε πλήρη στρατιωτικοποίηση. Βάζει στρατιωτικές δομές και διαδικασίες σε ένα παραγωγικό υπουργείο. Δεν έχουμε τίποτα με το προσωπικό του ΛΣ αλλά προβλέπονται πολλές νέες θέσεις ανωτάτων αξιωματικών, γεγονός, που δημιουργεί γραφειοκρατία, επιπρόσθετο κόστος και αναποτελεσματικότητα.
Τρύφωνας Γρυπαίος (Πληρώματα πλοηγικής υπηρεσίας): Η πλοηγική υπηρεσία σχετίζεται με την ασφάλεια της ναυσιπλοίας και την προστασία του περιβάλλοντος. Είναι δυνατόν να δημιουργείται μια ΑΕ και να χάνεται ο κοινωφελής χαρακτήρας της;
• Στο μεταξύ, με ανακοίνωσή τους οι ενώσεις μηχανικών (ΠΕΜΕΝ), κατωτέρων πληρωμάτων μηχανής «Ο Στέφενσον», μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), πληρωμάτων ρυμουλκών (ΠΕΠΡΝ) και Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ/ΝΑΤ) καταγγέλλουν ότι «με το νομοσχέδιο καταργούνται οι Σ.Σ.Ε., το σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων, σε πλοία, σε λιμάνια, Ν/Ζ, σ’όλους τους χώρους που αναφέρεται το νομοσχέδιο»
«Καλούμε τους εργαζόμενους, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, τους φορείς να οργανώσουμε την πάλη μας με πολύμορφες αγωνιστικές πρωτοβουλίες. Τα ναυτεργατικά σωματεία να συγκαλέσουμε συνελεύσεις, συσκέψεις σε όλους τους χώρους για να υλοποιήσουμε την απόφαση μας για απεργιακή κινητοποίηση, να καταργήσουμε στην πράξη το απαράδεκτο νομοσχέδιο. Να συνεδριάσει άμεσα η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ», αναφέρεται, χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.