Ημερομηνία δημοσίευσης: 01/03/2013
Χωρίς κανένα χειροπιαστό όφελος παρά τους πρωθυπουργικούς πανηγυρισμούς έγινε η υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στην Cosco και την HP για την μεταφορά φορτίων μέσω του λιμανιού του Πειραιά και εν απουσία του τρίτου εταίρου της πολύπαθης «ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς που επέλεξε να παραβρεθεί σε αυτή την ιδιωτική συμφωνία προσπαθώντας να αντλήσει επικοινωνιακά οφέλη χαιρέτισε την υπογραφή της. χωρίς ωστόσο να έχει να παρουσιάσει κανένα συγκεκριμένο όφελος για την χώρα.
Την ίδια ώρα, ο ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ σε ανακοίνωσή του κατήγγειλε με έμφαση ότι «με δώρο τη χθεσινή εσπευσμένη ψήφιση νέων φοροαπαλλαγών από ΦΠΑ υπέρ των επιχειρήσεων, προσέρχεται σήμερα ο Πρωθυπουργός, για να πανηγυρίσει στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, τη συμφωνία της COSCO με τη Hewlett-Packard και τις ιδιωτικές επενδύσεις».
Παράλληλα, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επεσήμαινε ότι με αυτή την εξέλιξη:
- η COSCO και η Hewlett-Packard αποκομίζουν κέρδη χρόνου και χρήματος και ευνοούνται με νέες φοροαπαλλαγές
- ο ΟΛΠ και το ελληνικό κράτος εισπράττουν ψίχουλα
- ο δημοσίου συμφέροντος ΟΣΕ που έχει κάνει την επένδυση και όντως έχει προσδοκία σημαντικών κερδών, σύντομα ιδιωτικοποιείται !!
- όσο για την θρυλούμενη αύξηση θέσεων εργασίας, μάλλον μαγική εικόνα θα αποδειχθεί, καθώς η αισιοδοξία που προκύπτει από την σχετική πρωθυπουργική δήλωση, δεν τεκμηριώνεται από τα πραγματικά δεδομένα και τα πλήρη στοιχεία.
Στο ίδιο πανηγυρικό «μήκος κύματος» με τον πρωθυπουργό και ο βουλευτής Α Πειραιά της ΝΔ Κώστας Κατσαφάδος και ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος οι οποίοι χαρακτήρισαν θετική εξέλιξη για τον Πειραιά αυτή την σύμβαση, χωρίς να προσδιορίσουν ποια θα είναι τα οφέλη της πόλης….
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Την ίδια ώρα, αίσθηση προκαλεί αποκαλυπτικό δημοσίευμα του sofokleousin.gr για την πολύπαθη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο οποίο αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
Ενώ μια σειρά από υποθέσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - συμπεριλαμβανομένης της αποζημίωσης από τη Siemens -παραμένουν ανοιχτές, η κυβέρνηση επιχειρεί να προικίσει την κατά τα άλλα ρημαγμένη εταιρία, με στόχο να μπορέσει να την πουλήσει άμεσα. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η υπογραφή της συμφωνίας με την Cosco. Η κινεζική εταιρία που διαχειρίζεται τον προβλήτα ΙΙ στον Πειραιά, υπογράφει παράλληλα συμφωνία αποκλειστικής προώθησης μέσω του ΣΕΜΠΟ των προϊόντων της HP για την Ευρώπη. Η κυβέρνηση έχει εντάξει τις συμφωνίες αυτές στο ευρύ επικοινωνιακό πλάνο της προώθησης των ξένων επενδύσεων στη χώρα.
Παρ όλα αυτά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται στον αέρα καθώς το νομικό τμήμα της εταιρίας αρνείται να υπογράψει και να συγκαταθέσει σε μια σειρά συμφωνιών που επιχειρεί να περάσει η διοίκηση. Πληροφορίες αναφέρουν πως πριν από λίγο καιρό οι δικηγόροι της εταιρίας έφτασαν στα πρόθυρα παραίτησης μετά από κόντρα με τη διοίκηση πάνω σε συμφωνία που είχε σχέση με την υπόθεση Siemens.
Η κυβέρνηση προσδοκά να πουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με αντίτιμο της τάξης των 40-50 εκατ. με βάση το τρέχον deal με την Cosco, ενώ οι συμφωνίες που θα ακολουθήσουν μετά την πώληση θα είναι πολύ μεγαλύτερης αξίας. Επικοινωνιακά η κυβέρνηση θα κάνει λόγο για συμφέρουσα συμφωνία καθώς ξεφορτώνεται το Δημόσιο μια ζημιογόνο εταιρία εισπράττοντας και ρευστό.
Πηγές που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις και επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, εξέφρασαν στο sofokleousin.gr την εκτίμηση ότι τους αμέωσς προσεχείς μήνες θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις με επίκεντρο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενδεχομένως και περιπλοκές που θα αναδίδουν "οσμή σκανδάλων".
Ο πρωθυπουργός
Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά έχουν ως εξής:
Το λιμάνι του Πειραιά διασφάλισε στο παρελθόν της ανάπτυξη της Αθήνας, του χρυσού αιώνα του Περικλή. Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί και σήμερα ένα όχημα ισχυρής ανάπτυξης για ολόκληρη την Ελλάδα. Είναι πύλη εισόδου, είναι διαμετακομιστικό κέντρο, διασυνδεδεμένο, πλέον, όπως είδαμε με τις σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας. Γίνεται το λιμάνι ένας πάρα πολύ σημαντικός κόμβος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.
Η Ελλάδα ολοκληρώνει, επιτέλους, στρατηγικά δίκτυα υποδομών που επιτρέπουν – και εγώ θα έλεγα απελευθερώνουν – επενδύσεις, δίνουν δικαίωμα στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και επιτρέπουν, ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες ώρες που περνάει ο Ελληνικός Λαός, νέες θέσεις εργασίας.
Σήμερα χαιρετίζουμε την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ δύο ιδιωτικών εταιρειών παγκοσμίου βεληνεκούς, της Cosco και της Hewlett Packard που, ακριβώς, χρησιμοποιούν αυτές τις υποδομές και δραστηριοποιούνται πετυχημένα σε αυτό το νέο πλαίσιο εμπιστοσύνης και σταθερότητας που κερδίζουμε σήμερα στη χώρα μας.
Ενημερώθηκα μαζί με τους άλλους καλεσμένους για την πρόοδο αυτών των επενδύσεων, παρά τις συνθήκες ύφεσης που επικρατούν στον τόπο και για τα μελλοντικά σχέδια της Cosco, που θωρακίζουν τις επενδύσεις και που χτίζουν μία νέα δυναμική στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, εδραιώνοντας έτσι τον Πειραιά στο διεθνή χάρτη, σφραγίζοντας έτσι τη δύναμη και τη θέση του Πειραιά στο διεθνή χάρτη των Παγκοσμίων Αγορών.
Τέτοιες επενδύσεις βοηθούν τον τόπο μας. Στην αντιμετώπιση της ανεργίας, που παραμένει, όπως ξέρετε - και το ξαναλέω - πρώτη στην ατζέντα αυτής της κυβέρνησης. Δεν υπάρχουν για την ανεργία μαγικές λύσεις. Μόνο δυναμικές συνεργασίες, δυναμικές κινήσεις, όπως η σημερινή, προς όφελος της κοινωνίας μας. Κινήσεις που προσφέρουν και την ψήφο εμπιστοσύνης που κατακτά σταθερά η ελληνική Οικονομία, πλέον.
Θέλω να ευχαριστήσω και τις δύο αυτές εταιρείες, οι οποίες με αυτήν τη δυναμική κίνηση και με αυτήν την υπογραφή θα συμβολίσουν μία νέα αρχή για τον Πειραιά, μία νέα αρχή για την ελληνική Οικονομία και μία απόδειξη ότι μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα με τον τρόπο που εμείς οι Έλληνες ξέρουμε σε αυτήν τη δύσκολη στιγμή που περνάμε, δίνοντας το δικαίωμα της ελπίδας και της αισιοδοξίας, κυρίως στα νέα παιδιά που αυτά έχουν να κερδίσουν από τις υπογραφές που σήμερα θα δοθούν για να κλείσει αυτή η τόσο σημαντική συμφωνία μεταξύ των δύο αυτών παγκόσμιων κολοσσών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ
Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ έχει ως εξής:
Με δώρο τη χθεσινή εσπευσμένη ψήφιση νέων φοροαπαλλαγών από ΦΠΑ υπέρ των επιχειρήσεων, προσέρχεται σήμερα ο Πρωθυπουργός, για να πανηγυρίσει στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, τη συμφωνία της COSCO με τη Hewlett-Packard και τις ιδιωτικές επενδύσεις.
Συμφωνούμε απόλυτα, ότι αυτή η συμφωνία COSCO – Hewlett-Packard (HP) αποδεικνύει τα τεράστια στρατηγικά πλεονεκτήματα των ελληνικών λιμανιών και ειδικά του λιμανιού του Πειραιά, ως στρατηγική πύλη μεταφορών προς την Ευρωπαϊκή ενδοχώρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δικαιώνεται, όταν υποστηρίζει ότι οι στρατηγικοί παραγωγικοί τομείς, πρέπει να παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο.
Αυτή η συμφωνία COSCO – Hewlett-Packard για τη μεταφορά προϊόντων της τελευταίας στην Ευρώπη, δεν θα μπορούσε να γίνει, αν δεν υπήρχε στην τελική φάση υλοποίησής του, το σχέδιο του δημόσιου ΟΣΕ για την επέκταση της εμπορικής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και της σύνδεσης του λιμανιού με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Πέρα από τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης αυτού του έργου, το τεράστιας σημασίας γεγονός είναι ότι το έργο σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και εκτελέστηκε από έναν οργανισμό δημοσίου συμφέροντος. Κανένας ιδιώτης δεν θα επένδυε σε μια τέτοια στρατηγική υποδομή, από την οποία τώρα αυτοί οι ιδιώτες (COSCO – Hewlett-Packard), σπεύδουν να επωφεληθούν ανέξοδα.
Με λίγα λόγια από αυτή την εξέλιξη:
- η COSCO και η Hewlett-Packard αποκομίζουν κέρδη χρόνου και χρήματος και ευνοούνται με νέες φοροαπαλλαγές
- ο ΟΛΠ και το ελληνικό κράτος εισπράττουν ψίχουλα
- ο δημοσίου συμφέροντος ΟΣΕ που έχει κάνει την επένδυση και όντως έχει προσδοκία σημαντικών κερδών, σύντομα ιδιωτικοποιείται !!
- όσο για την θρυλούμενη αύξηση θέσεων εργασίας, μάλλον μαγική εικόνα θα αποδειχθεί, καθώς η αισιοδοξία που προκύπτει από την σχετική πρωθυπουργική δήλωση, δεν τεκμηριώνεται από τα πραγματικά δεδομένα και τα πλήρη στοιχεία.
Πράγματι, η σημερινή πανηγυρική διαφήμιση των επενδύσεων, όπως την εννοεί η τροϊκανή κυβέρνηση, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να συγκριθούν οι δύο στρατηγικές της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, στο τεράστιο θέμα των επενδύσεων, χωρίς φανφάρες και ψευδώνυμα αλλά με κριτήριο το πραγματικό κοινωνικό όφελος και το πραγματικό δημόσιο συμφέρον.
Ο Κ. Κατσαφάδος
Ο βουλευτής Α Πειραιά της ΝΔ Κώστας Κατσαφάδος σε δήλωσή του ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Η σημερινή υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στην Cosco και την ΗΡ έχει διττή σημασία.
Επιβεβαιώνει την αλλαγή του επενδυτικού κλίματος στην Ελλάδα, αλλαγή που οφείλεται στις προσπάθειες της κυβέρνησης, στην αποφασιστικότητα και στην αξιοπιστία του Πρωθυπουργού. Αποτελεί όμως και μία κορυφαία εξέλιξη για την πόλη του Πειραιά, που μετατρέπεται σε κεντρικό πόλο στον τομέα των μεταφορών.
Είναι το πρώτο, μεγάλο και αποφασιστικό βήμα για να περάσει ο Πειραιάς σε μία νέα εποχή, με ανάπτυξη και νέες δουλειές για όλους. Είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες τον ίδιο δρόμο. Θα επιλέξουν τον Πειραιά ως κέντρο μεταφοράς των εμπορευμάτων τους στην ανατολική και κεντρική Ευρώπη.
Κάποιοι άλλοι επιχειρούν σε δύο κατευθύνσεις. Στην εκδίωξη και τρομοκράτηση όσων θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα και στο μηδενισμό και την ισοπέδωση κάθε θετικής κίνησης, όπως η συμφωνία που υπεγράφη σήμερα.
Το ίδιο είχαν επιχειρήσει και όταν η κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή προχώρησε στη συμφωνία με την Cosco, χωρίς την οποία δεν θα ήταν εφικτή η σημερινή εξέλιξη αλλά και οι συμφωνίες που θα ακολουθήσουν και θα καταστήσουν τον Πειραιά, παγκόσμιο κέντρο μεταφοράς εμπορευμάτων.
Οι πολίτες αναζητούν ελπίδα και προοπτική, θέλουν να βλέπουν κινήσεις και πρωτοβουλίες που αλλάζουν το κλίμα και δείχνουν ότι η Ελλάδα βγαίνει από τη στενωπό της κρίσης και της ύφεσης. Με τις δικές μας δυνάμεις, με προσπάθεια και δουλειά. Με την στήριξη και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων
Ο δήμαρχος Πειραιά
Στο «ίδιο μήκος κύματος» με την κυβέρνηση ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος δήλωσε:
«Ο Πειραιάς μέρα με τη μέρα κερδίζει το στοίχημα. Ξαναμπαίνει στο χάρτη της Ελλάδας αλλά και του κόσμου. Γίνεται ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης του τόπου και σημαντικός κόμβος μεταφορών. Το εθνικό μας λιμάνι πρωτοπορεί δείχνοντας το δρόμο. Θέλω να πιστεύω ότι η συνεργασία αυτή θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα αναδείξει όλα τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της πόλης μας. Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για το νέο αναβαθμισμένο ρόλο του Πειραιά μας γεμίζουν ελπίδα και δύναμη. Πιστεύω ότι είμαστε ακόμη στην αρχή. Τα καλύτερα βρίσκονται μπροστά μας.»
ΠΗΓΗ
Χωρίς κανένα χειροπιαστό όφελος παρά τους πρωθυπουργικούς πανηγυρισμούς έγινε η υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στην Cosco και την HP για την μεταφορά φορτίων μέσω του λιμανιού του Πειραιά και εν απουσία του τρίτου εταίρου της πολύπαθης «ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς που επέλεξε να παραβρεθεί σε αυτή την ιδιωτική συμφωνία προσπαθώντας να αντλήσει επικοινωνιακά οφέλη χαιρέτισε την υπογραφή της. χωρίς ωστόσο να έχει να παρουσιάσει κανένα συγκεκριμένο όφελος για την χώρα.
Την ίδια ώρα, ο ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ σε ανακοίνωσή του κατήγγειλε με έμφαση ότι «με δώρο τη χθεσινή εσπευσμένη ψήφιση νέων φοροαπαλλαγών από ΦΠΑ υπέρ των επιχειρήσεων, προσέρχεται σήμερα ο Πρωθυπουργός, για να πανηγυρίσει στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, τη συμφωνία της COSCO με τη Hewlett-Packard και τις ιδιωτικές επενδύσεις».
Παράλληλα, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επεσήμαινε ότι με αυτή την εξέλιξη:
- η COSCO και η Hewlett-Packard αποκομίζουν κέρδη χρόνου και χρήματος και ευνοούνται με νέες φοροαπαλλαγές
- ο ΟΛΠ και το ελληνικό κράτος εισπράττουν ψίχουλα
- ο δημοσίου συμφέροντος ΟΣΕ που έχει κάνει την επένδυση και όντως έχει προσδοκία σημαντικών κερδών, σύντομα ιδιωτικοποιείται !!
- όσο για την θρυλούμενη αύξηση θέσεων εργασίας, μάλλον μαγική εικόνα θα αποδειχθεί, καθώς η αισιοδοξία που προκύπτει από την σχετική πρωθυπουργική δήλωση, δεν τεκμηριώνεται από τα πραγματικά δεδομένα και τα πλήρη στοιχεία.
Στο ίδιο πανηγυρικό «μήκος κύματος» με τον πρωθυπουργό και ο βουλευτής Α Πειραιά της ΝΔ Κώστας Κατσαφάδος και ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος οι οποίοι χαρακτήρισαν θετική εξέλιξη για τον Πειραιά αυτή την σύμβαση, χωρίς να προσδιορίσουν ποια θα είναι τα οφέλη της πόλης….
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Την ίδια ώρα, αίσθηση προκαλεί αποκαλυπτικό δημοσίευμα του sofokleousin.gr για την πολύπαθη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο οποίο αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
Ενώ μια σειρά από υποθέσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - συμπεριλαμβανομένης της αποζημίωσης από τη Siemens -παραμένουν ανοιχτές, η κυβέρνηση επιχειρεί να προικίσει την κατά τα άλλα ρημαγμένη εταιρία, με στόχο να μπορέσει να την πουλήσει άμεσα. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η υπογραφή της συμφωνίας με την Cosco. Η κινεζική εταιρία που διαχειρίζεται τον προβλήτα ΙΙ στον Πειραιά, υπογράφει παράλληλα συμφωνία αποκλειστικής προώθησης μέσω του ΣΕΜΠΟ των προϊόντων της HP για την Ευρώπη. Η κυβέρνηση έχει εντάξει τις συμφωνίες αυτές στο ευρύ επικοινωνιακό πλάνο της προώθησης των ξένων επενδύσεων στη χώρα.
Παρ όλα αυτά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται στον αέρα καθώς το νομικό τμήμα της εταιρίας αρνείται να υπογράψει και να συγκαταθέσει σε μια σειρά συμφωνιών που επιχειρεί να περάσει η διοίκηση. Πληροφορίες αναφέρουν πως πριν από λίγο καιρό οι δικηγόροι της εταιρίας έφτασαν στα πρόθυρα παραίτησης μετά από κόντρα με τη διοίκηση πάνω σε συμφωνία που είχε σχέση με την υπόθεση Siemens.
Η κυβέρνηση προσδοκά να πουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με αντίτιμο της τάξης των 40-50 εκατ. με βάση το τρέχον deal με την Cosco, ενώ οι συμφωνίες που θα ακολουθήσουν μετά την πώληση θα είναι πολύ μεγαλύτερης αξίας. Επικοινωνιακά η κυβέρνηση θα κάνει λόγο για συμφέρουσα συμφωνία καθώς ξεφορτώνεται το Δημόσιο μια ζημιογόνο εταιρία εισπράττοντας και ρευστό.
Πηγές που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις και επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, εξέφρασαν στο sofokleousin.gr την εκτίμηση ότι τους αμέωσς προσεχείς μήνες θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις με επίκεντρο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενδεχομένως και περιπλοκές που θα αναδίδουν "οσμή σκανδάλων".
Ο πρωθυπουργός
Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά έχουν ως εξής:
Το λιμάνι του Πειραιά διασφάλισε στο παρελθόν της ανάπτυξη της Αθήνας, του χρυσού αιώνα του Περικλή. Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί και σήμερα ένα όχημα ισχυρής ανάπτυξης για ολόκληρη την Ελλάδα. Είναι πύλη εισόδου, είναι διαμετακομιστικό κέντρο, διασυνδεδεμένο, πλέον, όπως είδαμε με τις σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας. Γίνεται το λιμάνι ένας πάρα πολύ σημαντικός κόμβος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.
Η Ελλάδα ολοκληρώνει, επιτέλους, στρατηγικά δίκτυα υποδομών που επιτρέπουν – και εγώ θα έλεγα απελευθερώνουν – επενδύσεις, δίνουν δικαίωμα στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και επιτρέπουν, ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες ώρες που περνάει ο Ελληνικός Λαός, νέες θέσεις εργασίας.
Σήμερα χαιρετίζουμε την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ δύο ιδιωτικών εταιρειών παγκοσμίου βεληνεκούς, της Cosco και της Hewlett Packard που, ακριβώς, χρησιμοποιούν αυτές τις υποδομές και δραστηριοποιούνται πετυχημένα σε αυτό το νέο πλαίσιο εμπιστοσύνης και σταθερότητας που κερδίζουμε σήμερα στη χώρα μας.
Ενημερώθηκα μαζί με τους άλλους καλεσμένους για την πρόοδο αυτών των επενδύσεων, παρά τις συνθήκες ύφεσης που επικρατούν στον τόπο και για τα μελλοντικά σχέδια της Cosco, που θωρακίζουν τις επενδύσεις και που χτίζουν μία νέα δυναμική στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, εδραιώνοντας έτσι τον Πειραιά στο διεθνή χάρτη, σφραγίζοντας έτσι τη δύναμη και τη θέση του Πειραιά στο διεθνή χάρτη των Παγκοσμίων Αγορών.
Τέτοιες επενδύσεις βοηθούν τον τόπο μας. Στην αντιμετώπιση της ανεργίας, που παραμένει, όπως ξέρετε - και το ξαναλέω - πρώτη στην ατζέντα αυτής της κυβέρνησης. Δεν υπάρχουν για την ανεργία μαγικές λύσεις. Μόνο δυναμικές συνεργασίες, δυναμικές κινήσεις, όπως η σημερινή, προς όφελος της κοινωνίας μας. Κινήσεις που προσφέρουν και την ψήφο εμπιστοσύνης που κατακτά σταθερά η ελληνική Οικονομία, πλέον.
Θέλω να ευχαριστήσω και τις δύο αυτές εταιρείες, οι οποίες με αυτήν τη δυναμική κίνηση και με αυτήν την υπογραφή θα συμβολίσουν μία νέα αρχή για τον Πειραιά, μία νέα αρχή για την ελληνική Οικονομία και μία απόδειξη ότι μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα με τον τρόπο που εμείς οι Έλληνες ξέρουμε σε αυτήν τη δύσκολη στιγμή που περνάμε, δίνοντας το δικαίωμα της ελπίδας και της αισιοδοξίας, κυρίως στα νέα παιδιά που αυτά έχουν να κερδίσουν από τις υπογραφές που σήμερα θα δοθούν για να κλείσει αυτή η τόσο σημαντική συμφωνία μεταξύ των δύο αυτών παγκόσμιων κολοσσών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ
Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ έχει ως εξής:
Με δώρο τη χθεσινή εσπευσμένη ψήφιση νέων φοροαπαλλαγών από ΦΠΑ υπέρ των επιχειρήσεων, προσέρχεται σήμερα ο Πρωθυπουργός, για να πανηγυρίσει στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, τη συμφωνία της COSCO με τη Hewlett-Packard και τις ιδιωτικές επενδύσεις.
Συμφωνούμε απόλυτα, ότι αυτή η συμφωνία COSCO – Hewlett-Packard (HP) αποδεικνύει τα τεράστια στρατηγικά πλεονεκτήματα των ελληνικών λιμανιών και ειδικά του λιμανιού του Πειραιά, ως στρατηγική πύλη μεταφορών προς την Ευρωπαϊκή ενδοχώρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δικαιώνεται, όταν υποστηρίζει ότι οι στρατηγικοί παραγωγικοί τομείς, πρέπει να παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο.
Αυτή η συμφωνία COSCO – Hewlett-Packard για τη μεταφορά προϊόντων της τελευταίας στην Ευρώπη, δεν θα μπορούσε να γίνει, αν δεν υπήρχε στην τελική φάση υλοποίησής του, το σχέδιο του δημόσιου ΟΣΕ για την επέκταση της εμπορικής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και της σύνδεσης του λιμανιού με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Πέρα από τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης αυτού του έργου, το τεράστιας σημασίας γεγονός είναι ότι το έργο σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και εκτελέστηκε από έναν οργανισμό δημοσίου συμφέροντος. Κανένας ιδιώτης δεν θα επένδυε σε μια τέτοια στρατηγική υποδομή, από την οποία τώρα αυτοί οι ιδιώτες (COSCO – Hewlett-Packard), σπεύδουν να επωφεληθούν ανέξοδα.
Με λίγα λόγια από αυτή την εξέλιξη:
- η COSCO και η Hewlett-Packard αποκομίζουν κέρδη χρόνου και χρήματος και ευνοούνται με νέες φοροαπαλλαγές
- ο ΟΛΠ και το ελληνικό κράτος εισπράττουν ψίχουλα
- ο δημοσίου συμφέροντος ΟΣΕ που έχει κάνει την επένδυση και όντως έχει προσδοκία σημαντικών κερδών, σύντομα ιδιωτικοποιείται !!
- όσο για την θρυλούμενη αύξηση θέσεων εργασίας, μάλλον μαγική εικόνα θα αποδειχθεί, καθώς η αισιοδοξία που προκύπτει από την σχετική πρωθυπουργική δήλωση, δεν τεκμηριώνεται από τα πραγματικά δεδομένα και τα πλήρη στοιχεία.
Πράγματι, η σημερινή πανηγυρική διαφήμιση των επενδύσεων, όπως την εννοεί η τροϊκανή κυβέρνηση, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να συγκριθούν οι δύο στρατηγικές της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, στο τεράστιο θέμα των επενδύσεων, χωρίς φανφάρες και ψευδώνυμα αλλά με κριτήριο το πραγματικό κοινωνικό όφελος και το πραγματικό δημόσιο συμφέρον.
Ο Κ. Κατσαφάδος
Ο βουλευτής Α Πειραιά της ΝΔ Κώστας Κατσαφάδος σε δήλωσή του ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Η σημερινή υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στην Cosco και την ΗΡ έχει διττή σημασία.
Επιβεβαιώνει την αλλαγή του επενδυτικού κλίματος στην Ελλάδα, αλλαγή που οφείλεται στις προσπάθειες της κυβέρνησης, στην αποφασιστικότητα και στην αξιοπιστία του Πρωθυπουργού. Αποτελεί όμως και μία κορυφαία εξέλιξη για την πόλη του Πειραιά, που μετατρέπεται σε κεντρικό πόλο στον τομέα των μεταφορών.
Είναι το πρώτο, μεγάλο και αποφασιστικό βήμα για να περάσει ο Πειραιάς σε μία νέα εποχή, με ανάπτυξη και νέες δουλειές για όλους. Είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες τον ίδιο δρόμο. Θα επιλέξουν τον Πειραιά ως κέντρο μεταφοράς των εμπορευμάτων τους στην ανατολική και κεντρική Ευρώπη.
Κάποιοι άλλοι επιχειρούν σε δύο κατευθύνσεις. Στην εκδίωξη και τρομοκράτηση όσων θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα και στο μηδενισμό και την ισοπέδωση κάθε θετικής κίνησης, όπως η συμφωνία που υπεγράφη σήμερα.
Το ίδιο είχαν επιχειρήσει και όταν η κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή προχώρησε στη συμφωνία με την Cosco, χωρίς την οποία δεν θα ήταν εφικτή η σημερινή εξέλιξη αλλά και οι συμφωνίες που θα ακολουθήσουν και θα καταστήσουν τον Πειραιά, παγκόσμιο κέντρο μεταφοράς εμπορευμάτων.
Οι πολίτες αναζητούν ελπίδα και προοπτική, θέλουν να βλέπουν κινήσεις και πρωτοβουλίες που αλλάζουν το κλίμα και δείχνουν ότι η Ελλάδα βγαίνει από τη στενωπό της κρίσης και της ύφεσης. Με τις δικές μας δυνάμεις, με προσπάθεια και δουλειά. Με την στήριξη και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων
Ο δήμαρχος Πειραιά
Στο «ίδιο μήκος κύματος» με την κυβέρνηση ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος δήλωσε:
«Ο Πειραιάς μέρα με τη μέρα κερδίζει το στοίχημα. Ξαναμπαίνει στο χάρτη της Ελλάδας αλλά και του κόσμου. Γίνεται ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης του τόπου και σημαντικός κόμβος μεταφορών. Το εθνικό μας λιμάνι πρωτοπορεί δείχνοντας το δρόμο. Θέλω να πιστεύω ότι η συνεργασία αυτή θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα αναδείξει όλα τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της πόλης μας. Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για το νέο αναβαθμισμένο ρόλο του Πειραιά μας γεμίζουν ελπίδα και δύναμη. Πιστεύω ότι είμαστε ακόμη στην αρχή. Τα καλύτερα βρίσκονται μπροστά μας.»
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.