Μια νέα δυναμική στο θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας
στη Θεσσαλονίκη επιχειρούν να δώσουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας,
οι δήμοι Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού και η Εγνατία Οδός Α.Ε.
με σκοπό να εκπονηθούν οι μελέτες και να εκδοθούν οι αδειοδοτήσεις για
την κατασκευή των προβλητών - στάσεων όπου θα «δένουν» τα καραβάκια της
συγκοινωνίας.
Το ύψος του
προϋπολογισμού για την κατασκευή των λιμενοβραχιόνων και των στάσεων
«αγγίζει» τα 8.260.000 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας, η μελέτη
βιωσιμότητας για τη θαλάσσια συγκοινωνία, που έγινε το 2011 από τη
Διαχειριστική Αρχή του υπουργείου Μεταφορών, προβλέπει ότι θα είναι
βιώσιμη με εισιτήριο που θα κυμαίνεται από 2 έως 2,5 ευρώ, 6 σκάφη σε
λειτουργία και ένα εφεδρικό, 200 με 250 επιβάτες ανά σκάφος, πέντε
στάσεις, δρομολόγια ανά 15 λεπτά και ταχεία γραμμή που θα μεταφέρει τους
επιβάτες από την Περαία στο δημαρχείο μέσα σε 15 λεπτά.
Ειδικότερα, σήμερα η Μητροπολιτική Επιτροπή
Θεσσαλονίκης αποφάσισε τη σύναψη σύμβασης συνεργασίας των παραπάνω
φορέων με στόχο το επόμενο χρονικό διάστημα η «Εγνατία Οδός Α.Ε.»,
φορέας υλοποίησης του έργου, να «τρέξει» τις διαδικασίες για την
υλοποίηση των πέντε επιμέρους μελετών και ο δήμος Θεσσαλονίκης, ως ο
μεγαλύτερος της πόλης, να υποβάλλει πρόταση στο «πράσινο ταμείο» για τη
χρηματοδότησή τους με τις 500.000 ευρώ που απαιτούνται.
Παράλληλα, θα πρέπει να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες
αδειοδοτήσεις για την παραχώρηση αιγιαλού από την Κτηματική Υπηρεσία
του Δημοσίου για τις τρεις στάσεις στο Δήμο Θεσσαλονίκης (Πλατεία
Ελευθερίας, δημαρχείο και Μέγαρο Μουσικής), το ΤΑΙΠΕΔ για την τέταρτη,
στο Δήμο Καλαμαριάς, στην Αρετσού και το Λιμενικό Ταμείο για την πέμπτη
στους Νέους Επιβάτες.
Εφόσον γίνουν τα παραπάνω και υπάρξουν οι κατασκευαστικές μελέτες, θα υποβληθεί πρόταση για χρηματοδότηση της υλοποίησής τους και την κατασκευή των προβλητών από το ΕΣΠΑ ή από το πράσινο ταμείο. Τελευταίο στάδιο θα είναι η διενέργεια διαγωνισμού για τον ιδιώτη που θα κληθεί να προμηθευτεί τα πλοία και να αναλάβει τη λειτουργία του έργου της θαλάσσιας συγκοινωνίας.
Εφόσον γίνουν τα παραπάνω και υπάρξουν οι κατασκευαστικές μελέτες, θα υποβληθεί πρόταση για χρηματοδότηση της υλοποίησής τους και την κατασκευή των προβλητών από το ΕΣΠΑ ή από το πράσινο ταμείο. Τελευταίο στάδιο θα είναι η διενέργεια διαγωνισμού για τον ιδιώτη που θα κληθεί να προμηθευτεί τα πλοία και να αναλάβει τη λειτουργία του έργου της θαλάσσιας συγκοινωνίας.
Με βάση τα
παραπάνω και τις εκτιμήσεις των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, ένα αισιόδοξο
σενάριο για τον χρονικό ορίζοντα λειτουργίας της θαλάσσιας συγκοινωνίας
τον τοποθετεί τουλάχιστον μετά από δύο χρόνια.
«Το
ότι θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα είναι αναμενόμενο, όμως θα πρέπει να
είμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε το έργο να “κοιμηθεί”» είπε ο
αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσαμασλής και σχολίασε ότι
θεωρεί βέβαιη τη χρηματοδότηση της κατασκευής των υποδομών από το ΕΣΠΑ
καθώς πρόκειται για κατασκευή και όχι επιδότηση συγκοινωνιακού μέσου. Σε
περίπτωση, πάντως, που το έργο δεν βρει χρηματοδοτική ανταπόκριση από
το ΕΣΠΑ, γνωστοποίησε ότι θα χρηματοδοτηθεί από πόρους της Περιφέρειας
που θα είναι διαθέσιμοι από την ερχόμενη χρονιά για μεγάλα έργα, μετά
την ολοκλήρωση κατασκευής του Μεγάρου της Περιφέρειας.
πηγή ΑΠΕ και express.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.