Ισχυρές «αναταράξεις» φέρνει, αυτή την εβδομάδα, στο λιμάνι του Πειραιά η προγραμματισμένη επίσκεψη κλιμάκιου του «γίγαντα της Δανίας», την γνωστή εταιρεία Maersk, η οποία, όπως όλα δείχνουν προετοιμάζεται να μπει γερά στην διεκδίκηση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ ΑΕ).
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Pireas2day.gr η δανέζικη εταιρεία, που έχει «περάσει» στην δεύτερη φάση της διαδικασίας μέσω της θυγατρικής της APM Terminals B.V, που εδρεύει στην Ολλανδία, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να επισκεφτεί τους χώρους του λιμανιού του Πειραιά και να πάρουν στοιχεία για να καταθέσουν την προσφορά τους.
Είχε προηγηθεί, την περασμένη εβδομάδα, η επίσκεψη πολυμελούς κλιμακίου της Cosco αλλά και κλιμακίου της Internasional Container Terminal Servises, της εταιρείας από τις Φιλιππίνες, που δεν φαντάζει ως ισχυρή υποψηφιότητα.
Αντίθετα, η εμφάνιση της APM Terminals B.V, που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για την εξαγορά του ΟΛΘ, «ταράζει» τα νερά καθώς αποτελεί έναν πολύ ισχυρό αντίπαλο για την κινέζικη εταιρεία.
Πάντως, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η θυγατρική της Maersk είναι η τρίτη και τελευταία από τις συνολικά 5 εταιρείες, που πέρασαν στον δεύτερο γύρο, η οποία εκδήλωσε ενδιαφέρον για να επισκεφτεί το λιμάνι του Πειραιά.
Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να αναφερθεί ότι «κλειδί» για την εξέλιξη του διαγωνισμού αποτελεί η έγκριση ή μη του αποτελέσματος του λεγόμενου «φιλικού διακανονισμού» ΟΛΠ και Cosco.
Όπως είναι γνωστό με αυτή την συμφωνία η κινέζικη εταιρεία ζητάει να μην πληρώνει το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα προς τον ΟΛΠ για την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ και ΙΙΙ, με αντάλλαγμα να επεκτείνει την προβλήτα ΙΙΙ και προς δυσμάς, πράγμα, που θα την καταστήσει απόλυτη κυρίαρχη του τομέα των κοντέϊνερ στον Πειραιά.
Ο «φιλικός διακανονισμός» απορρίφθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εκκρεμεί η απόφαση μετά από ένσταση της Cosco ενώ το θέμα διερευνάται και από την Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που, όπως αναγνώρισε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στη συνάντησή του με εκπροσώπους των εργαζόμενων δεν έχει εκδοθεί απόφαση.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί, όπως επεσήμανε, πρώτο το Pireas2day.gr, ότι επικεφαλής της συγκεκριμένης Διεύθυνσης τίθεται με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής η δανέζα επίτροπος Margrethe Vestager .
Η 46χρονη οικονομολόγος από την Δανία ήταν μέχρι τώρα Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στην χώρα της και υπουργός Οικονομικών,
Είναι προφανές, λοιπόν, ότι όλοι πλέον θα περιμένουν με μεγάλο ενδιαφέρον τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπου σημειωτέον εκκρεμεί η απόφαση επί προσφυγής και κατά της παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ του ΟΛΠ στη Cosco.
H APM Terminals B.V και η Maersk
Η APM Terminals B.V λειτουργεί, ήδη, ένα παγκόσμιο δίκτυο Terminals, το οποίο απασχολεί 20.300 εργαζόμενους σε 67 χώρες, με συμφέροντα σε 71 λιμάνια και τερματικούς σταθμούς.
Όπως «αυτοσυστήνεται» η εταιρεία «εξυπηρετούμε κάθε μεγάλη εμπορική λωρίδα με μια πραγματικά παγκόσμια παρουσία , παρέχοντας στους πελάτες μας με την πιο προηγμένη τεχνολογία τερματικών , εξοπλισμού και των δραστηριοτήτων στον κλάδο».
Η εταιρεία, που εδρεύει την Ολλανδία, είναι θυγατρική της δανέζικης Maersk, η οποία σε συνεργασία με την ιταλο- ελβετική Mediterranean Shipping Company (MSC) ετοιμάζονται να ανατρέψουν τα δεδομένα και να κυριαρχήσουν στην παγκόσμια μεταφορική αγορά των κοντέϊνερ από και προς την Ασία στη Μεσόγειο καθώς διαθέτουν συνολικά ένα στόλο 185 πλοίων με δυνατότητα μεταφοράς 2,1 εκατομμυρίων TEU (μονάδα μέτρησης των κοντέϊνερ)
«Εμείς θα συνεχίσουμε να παρέχουμε στους πελάτες μας ανταγωνιστική και αξιόπιστη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων στις συναλλαγές Ανατολής-Δύσης σε ελκυστικές τιμές.
Για να γίνει αυτό πρέπει να είμαστε καινοτόμοι και να μειωθεί το κόστος, διατηρώντας παράλληλα ένα προϊόν που είναι το καλύτερο στην κατηγορία για τους πελάτες μας από την άποψη της κάλυψης, της συχνότητας και της αξιοπιστίας. Η συμφωνία μας με την MSC είναι ένα βήμα προς την επίτευξη όλων αυτών των στόχων ως προς τις συναλλαγές Ανατολής-Δύσης », δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Soren Skou.
Ο Όμιλος της Maersk έχει μεγάλη βαρύτητα για την οικονομία της Δανίας. Ιδρύθηκε ως ναυτιλιακή εταιρεία το 1912 και έξι χρόνια αργότερα δημιούργησε και ξεκίνησε να λειτουργεί τα ναυπηγεία στην διώρυγα του Odense, μέχρι το 2009, οπότε και διέκοψε τη ναυπηγική δραστηριότητα. Ωστόσο, με ειδικές κατασκευές έχει επεκταθεί και στον τομέα της ενέργειας.
Ο Όμιλος έχει δραστηριότητες σε περισσότερες από 130 χώρες και παρέχει τις υπηρεσίες του σε επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και τους δίνει τη δυνατότητα να βρουν τη θέση τους στη διεθνή αγορά είτε φέρνοντας τα προϊόντα τους στους καταναλωτές, εξασφαλίζοντας μια σταθερή παροχή ενέργειας είτε την ασφαλή μεταφορά του φορτίου.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της M?rsk ο Όμιλος στο πρώτο εξάμηνο του έτους είχε αυξημένα κέρδη κατά 42% και ανήλθαν σε 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια (πέρυσι είχε 856 εκατομ. δολάρια) και αυτό αποδίδεται, από τα στελέχη της κυρίως στη Maersk Line, στην APM Terminals και στη Maersk Oil.
pireas2day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.