Με μπροστάρη τον ΣΕΒΕ οι παραγωγικοί φορείς
της πόλης αλλάζουν θέση και τάσσονται υπέρ της πώλησης του λιμανιού της
Θεσσαλονίκης λέγοντας «ναι» σε επενδυτή που θα φέρει έργο και «όχι» σε
fund
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να αξιοποιηθεί τώρα, πάση θυσία. Το Λιμάνι, η Θεσσαλονίκη και η οικονομία της ευρύτερης περιοχής δεν πρέπει για δεύτερη φορά, μετά το 2008, να χάσουν μία ακόμη αναπτυξιακή ευκαιρία που μπορεί να δώσει στη Κεντρική Μακεδονία 1,5 - 2,5 δισ. ευρώ το χρόνο, ποσό που αντιστοιχεί στο 6-10% του ΑΕΠ της περιοχής. Αυτά επισημάνθηκαν σε συνέντευξη Τύπου του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος με αποκλειστικό θέμα την αξιοποίηση του ΟΛΘ.
Η διοίκηση του ΣΕΒΕ έχει μπει μπροστά για να προχωρήσει η διαδικασία πώλησης της ΟΛΘ ΑΕ, που βρίσκεται σε εξέλιξη και, όπως είναι πλέον φανερό, οι υπόλοιποι παραγωγικοί φορείς της πόλης και της βόρειας Ελλάδας, συμπαρατάσσονται με την πρωτοβουλία.
Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Κυριάκος Λουφάκης, παρουσίασε προμέτρηση των προσδοκώμενων θετικών συνεπειών της ανάπτυξης του ΟΛΘ, έχοντας δίπλα του, τον πρόεδρο του ΒΕΘ Παναγιώτη Παπαδόπουλο, τον γ.γραμματέα του Εμπορικού Συλλόγου Παναγιώτη Μενεξόπουλο και τον εκπρόσωπό του προέδρου του ΣΒΒΕ, Αθ. Σαββάκη, Χρήστο Γεωργίου.
Τελικά επειδή αξιοποίηση, σε αυτή τη φάση, σημαίνει πώληση της ΟΛΘ ΑΕ, υπέρ της πώλησης, όπως τονίσθηκε, τάχθηκαν στη χθεσινή συνάντηση των εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων της βόρειας Ελλάδας, στην Αθήνα, με τον πρωθυπουργό, όλοι οι φορείς ( ΕΒΕΘ, ΣΕΒΕ, ΣΒΒΕ, ΕΕΘ, ΒΕΘ, ΣΕΤΕ), όπως είπε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ.
«Η χρονική στιγμή είναι κρίσιμη, αν δεν αξιοποιηθεί το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει εξαιρετική γεωγραφική θέση για την εξυπηρέτηση transit φορτίων, που έρχονται από την Άπω και Μέση Ανατολή με κατεύθυνση την Ευρώπη, τότε θα χάσουμε το πλεονέκτημα που έχουμε έναντι του Πειραιά», τόνισε ο κ. Λουφάκης προσθέτοντας: «Ο Πειραιάς έχει μεγάλο πλεονέκτημα στο transhipment (σ.σ φορτία από πλοίο σε πλοίο). Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προσφέρεται λόγω γεωγραφικής θέσης για transit φορτία (από πλοίο, σε άλλο μεταφορικό μέσο). Δεν είναι τυχαίο το ότι από τα 50.000 TEUs που διακινήθηκαν από τα ελληνικά λιμάνια, transit φορτίων, τα 40.000 TEUs πέρασαν από τον ΟΛΘ. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι μόλις 70 χλμ από τα σύνορα, όταν ο Πειραιάς είναι 700 χλμ, και έχει κόστος μικρότερο κατά 30%-40%».
Ο ΣΕΒΕ σε καμία περίπτωση δεν θέλει η διαδικασία πώλησης που βρίσκεται σε εξέλιξη (δεσμευτικές προσφορές ως το τέλος του 2014), να ακυρωθεί και να πάει στις καλένδες. Μάλιστα η διοίκηση του Συνδέσμου θα ζητήσει να δει τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα, την ερχόμενη εβδομάδα που θα έρθει στη Θεσσαλονίκη για τη ΔΕΘ.
«Το Λιμάνι χρειάζεται υποδομές, χρειάζεται φορτία, τα οποία δεν μπορεί να τα εξασφαλίσει με τη σημερινή ιδιοκτησιακή μορφή. Είμαστε υπέρ της πώλησης, αλλά σε κάποιον που θα κάνει επενδύσεις και θα φέρει έργο, όχι σε fund. Στην όλη διαδικασία, το κρίσιμο είναι η σύμβαση παραχώρησης που θα γίνει μεταξύ της πλευράς του δημοσίου και του επενδυτή και οι δεσμεύσεις που θα περιληφθούν», τόνισε ο κ.Λουφάκης.
Αν ο ΟΛΘ δεν αξιοποιήσει τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, τότε θα μπει πιο δυναμικά στο transit ο Πειραιάς, ενώ παράλληλα, συνεχίζουν να αναπτύσσονται τα λιμάνια ανταγωνιστές της ευρύτερης περιοχής, δηλαδή η Κωνστάντζα (ήδη πήρε τα φορτία από Τουρκία προς Βουλγαρία και Ρουμανία, που περνούσαν από τον ΟΛΘ), το Μπάρ, το Μπουργκάς, το Δυρράχιο.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει στα πόδια του μια αγορά 3-3,5 εκατ. TEUs (containers), που μπορεί να καλυφθεί αν γίνει το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα και, άλλες υποδομές. Από εκεί που σήμερα διακινούνται 400.000 TEUs ,συνολικά, το χρόνο, από τη Θεσσαλονίκη, μπορεί ο ΟΛΘ να φτάσει εύκολα σα 1,2 εκατ. TEUs ενώ τα transit φορτία έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για την οικονομία της περιοχής (πολλαπλασιαστή 4,5).
Να σημειωθεί ότι τη συνέντευξη Τύπου παρακολούθησε ο αντιπρόεδρος του ΟΛΘ, Κωνσταντίνος Παπαϊωάννου, ο οποίος τόνισε ότι έχει καθυστερήσει πολύ το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα, παρότι το είχε προωθήσει η διοίκηση της εταιρείας και μάλιστα είχε αναδειχθεί και ανάδοχος.
«Βάσει μελέτης, από τον ΟΛΘ μπορούν να διακινούνται 1,2-1,5 εκατ. TEUs το χρόνο. Έχουμε ήδη κάνει έργα βελτίωσης της σιδηροδρομικής υποδομής εντός του λιμανιού και έχουμε παραγγείλει και δύο μηχανές έλξης. Άν είχε προχωρήσει το έργου του 6ου Προβλήτα (το σταμάτησε το ΤΑΙΠΕΔ ενόψει ιδιωτικοποίησης), θα μπορούσαν να πουλήσουν καλύτερα το λιμάνι. Πρώτα κάνεις τις υποδομές και μετά προσελκύεις πελάτες», υπογράμμισε ο κ. Παπαϊωάννου.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.