Δύο ήταν οι σημαντικές
ειδήσεις που βγήκαν από την τελετή παράδοσης-παραλαβής του υπουργείου
Ναυτιλίας που έγινε το μεσημέρι της Τετάρτης στο κτίριο του υπουργείου
στη Δραπετσώνα. Και οι δύο διά στόματος του νέου αναπληρωτή υπουργού
Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα.
Πρώτον, σταματούν οι διαδικασίες για την πώληση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ και δεύτερον, θα επανεξεταστεί η σύμβαση με την Cosco με στόχο «να γίνει επωφελέστερη για την ελληνική κοινωνία και την ελληνική οικονομία».
Εμφανώς συγκινημένος και ζητώντας από τους παρευρισκόμενους να κατανοήσουν τη συγκίνησή του, ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι όλη η ναυτιλιακή και πειραϊκή κοινότητα είδε από την αρχή με μεγάλη επιφύλαξη ή και με μεγάλο αρνητισμό την πώληση του ΟΛΠ. «Αυτή η κυβέρνηση έρχεται λοιπόν να δικαιώσει την καταγεγραμμένη άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας οχι μόνο των πολιτών αλλά και όλων των φορέων που εμπλέκονται με τη ναυτιλία στον Πειραιά και σε ολη την Ελλάδα. ΟΛΠ και ΟΛΘ πρέπει να διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους γιατί αυτό πραγματικά μπορεί να αποτελέσει τη βάση και την προϋπόθεση για μια παραγωγική ανασυγκρότηση επωφελεία και της χώρας μας και του λαού μας και της κοινωνίας μας και της εθνικής οικονομίας. Σε αυτή την κατεύθυνση είμαι βέβαιος οτι θα έχουμε πολύ σοβαρές δυνατότητες συνεργασιών και αξιοποίησης πολλαπλών προτάσεων συζητήσεων και απο αύριο κιόλας αυτή την πορεία».
Αναφορικά με την Cosco και τη σύμβαση παραχώρησης, δήλωσε ότι κάθε τι που έχει εγκατασταθεί στη χώρα μας με συμβάσεις δεν μπορεί παρά να είναι σεβαστό. «Όσον αφορά την παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Θέλουμε σε κάθε τέτοια σύμβαση να κυριαρχεί το δημόσιο συμφέρον, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας και με αυτό το κριτήριο πορευόμαστε. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε γι' αυτή τη συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα και τον κινεζικό λαό, οπως και με άλλες χώρες».
«Λέξη-κλειδί η Δημοκρατία»
Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε ότι απόφαση της νέας κυβέρνησης είναι να παραμείνει το ΥΝΑ αυτοτελές, ενώ μίλησε για αναβάθμιση του Λιμενικού Σώματος και του Αρχηγείου. Αποσαφήνισε ότι θα είναι ένα υπουργείο ανοιχτό στον κόσμο της ναυτιλίας και της θάλασσας, ισότιμα, με διαφάνεια και χωρίς ιδιαίτερη προνομιακή μεταχείριση κανενός.
Όπως είπε, «Ελλάδα» και «ναυτοσύνη» είναι πρώτες στο μέλημα και τη σκέψη τους λόγω του ότι κινδυνεύει να χαθεί η ναυτοσύνη στη χώρα και ο λαός μας να μη χαρακτηρίζεται πλέον γι' αυτό που τον διακρίνει εδώ και χρόνια.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην ανεργία των ναυτικών, το μεγάλο αυτό πρόβλημα, καλώντας όλους τους παράγοντες που εμπλέκονται στη ναυτιλία σε μια μεγάλη συστράτευση για να επαναφέρουν σε τροχιά κίνησης τη ναυτοσύνη.Τέλος, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρξουν αιφνιδιασμοί και αυθαιρεσίες και σημείωσε ότι η λέξη-κλειδί θα είναι μόνο μία: «Δημοκρατία».
Απο την πλευρά του ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης ξεκαθάρισε οτι η αυτοτέλεια του υπουργείου θα παραμείνει αδιαπραγμάτευτη και η ένταξή του στο ευρύτερο σχήμα της ανάπτυξης έρχεται να τονώσει τις διασυνδέσεις της ναυτιλίας με άλλα και πολλά πλεονεκτήματα που μπορούμε να έχουμε ως οικονομία. «Ερχόμαστε για να λύσουμε προβλήματα και οχι για να δημιουργήσουμε νέα» είπε και πρόσθεσε πως η θέση τους είναι απλή: Θα υπάρχει διάλογος, συζήτηση, καλύτερη δυνατή αναζήτηση λύσεων με τον τρόπο που να δίνει πραγματικά μια διέξοδο και μια προοπτική». Αναφέρθηκε στην αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, στις εργασιακές σχέσεις και τις αμοιβές και στο οτι η ναυτιλία πρέπει να αποτελέσει ενα πόλο γύρω απο τον οποίο να αυξηθούν οι διασυνδέσεις με τη εγχώρια οικονομία. Κλείνοντας την ομιλία του έδωσε την υπόσχεησ οτι θα είναι πάντα υπηρέτες των ναθρώπων που δουλεύουν για το καλό της ναυτιλίας.
Ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης δήλωσε περήφανος που ήταν υπουργός Ναυτιλίας, ευτυχής για το έργο που παρέδωσε και επεσήμανε οτι οποιεσδήποτε λογικές κρατικοποίησης του κλάδου της ναυτιλίας θα φέρουν πίσω τη θετική προοπτική που υπάρχει στο συγκεκριμένο κλάδο, ιδιαίτερα τη φετινή χρονιά μετά τη σημαντική μείωση των τιμών των καυσίμων.
efsyn.gr
Πρώτον, σταματούν οι διαδικασίες για την πώληση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ και δεύτερον, θα επανεξεταστεί η σύμβαση με την Cosco με στόχο «να γίνει επωφελέστερη για την ελληνική κοινωνία και την ελληνική οικονομία».
Εμφανώς συγκινημένος και ζητώντας από τους παρευρισκόμενους να κατανοήσουν τη συγκίνησή του, ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι όλη η ναυτιλιακή και πειραϊκή κοινότητα είδε από την αρχή με μεγάλη επιφύλαξη ή και με μεγάλο αρνητισμό την πώληση του ΟΛΠ. «Αυτή η κυβέρνηση έρχεται λοιπόν να δικαιώσει την καταγεγραμμένη άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας οχι μόνο των πολιτών αλλά και όλων των φορέων που εμπλέκονται με τη ναυτιλία στον Πειραιά και σε ολη την Ελλάδα. ΟΛΠ και ΟΛΘ πρέπει να διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους γιατί αυτό πραγματικά μπορεί να αποτελέσει τη βάση και την προϋπόθεση για μια παραγωγική ανασυγκρότηση επωφελεία και της χώρας μας και του λαού μας και της κοινωνίας μας και της εθνικής οικονομίας. Σε αυτή την κατεύθυνση είμαι βέβαιος οτι θα έχουμε πολύ σοβαρές δυνατότητες συνεργασιών και αξιοποίησης πολλαπλών προτάσεων συζητήσεων και απο αύριο κιόλας αυτή την πορεία».
Αναφορικά με την Cosco και τη σύμβαση παραχώρησης, δήλωσε ότι κάθε τι που έχει εγκατασταθεί στη χώρα μας με συμβάσεις δεν μπορεί παρά να είναι σεβαστό. «Όσον αφορά την παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Θέλουμε σε κάθε τέτοια σύμβαση να κυριαρχεί το δημόσιο συμφέρον, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας και με αυτό το κριτήριο πορευόμαστε. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε γι' αυτή τη συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα και τον κινεζικό λαό, οπως και με άλλες χώρες».
«Λέξη-κλειδί η Δημοκρατία»
Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε ότι απόφαση της νέας κυβέρνησης είναι να παραμείνει το ΥΝΑ αυτοτελές, ενώ μίλησε για αναβάθμιση του Λιμενικού Σώματος και του Αρχηγείου. Αποσαφήνισε ότι θα είναι ένα υπουργείο ανοιχτό στον κόσμο της ναυτιλίας και της θάλασσας, ισότιμα, με διαφάνεια και χωρίς ιδιαίτερη προνομιακή μεταχείριση κανενός.
Όπως είπε, «Ελλάδα» και «ναυτοσύνη» είναι πρώτες στο μέλημα και τη σκέψη τους λόγω του ότι κινδυνεύει να χαθεί η ναυτοσύνη στη χώρα και ο λαός μας να μη χαρακτηρίζεται πλέον γι' αυτό που τον διακρίνει εδώ και χρόνια.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην ανεργία των ναυτικών, το μεγάλο αυτό πρόβλημα, καλώντας όλους τους παράγοντες που εμπλέκονται στη ναυτιλία σε μια μεγάλη συστράτευση για να επαναφέρουν σε τροχιά κίνησης τη ναυτοσύνη.Τέλος, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρξουν αιφνιδιασμοί και αυθαιρεσίες και σημείωσε ότι η λέξη-κλειδί θα είναι μόνο μία: «Δημοκρατία».
Απο την πλευρά του ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης ξεκαθάρισε οτι η αυτοτέλεια του υπουργείου θα παραμείνει αδιαπραγμάτευτη και η ένταξή του στο ευρύτερο σχήμα της ανάπτυξης έρχεται να τονώσει τις διασυνδέσεις της ναυτιλίας με άλλα και πολλά πλεονεκτήματα που μπορούμε να έχουμε ως οικονομία. «Ερχόμαστε για να λύσουμε προβλήματα και οχι για να δημιουργήσουμε νέα» είπε και πρόσθεσε πως η θέση τους είναι απλή: Θα υπάρχει διάλογος, συζήτηση, καλύτερη δυνατή αναζήτηση λύσεων με τον τρόπο που να δίνει πραγματικά μια διέξοδο και μια προοπτική». Αναφέρθηκε στην αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, στις εργασιακές σχέσεις και τις αμοιβές και στο οτι η ναυτιλία πρέπει να αποτελέσει ενα πόλο γύρω απο τον οποίο να αυξηθούν οι διασυνδέσεις με τη εγχώρια οικονομία. Κλείνοντας την ομιλία του έδωσε την υπόσχεησ οτι θα είναι πάντα υπηρέτες των ναθρώπων που δουλεύουν για το καλό της ναυτιλίας.
Ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης δήλωσε περήφανος που ήταν υπουργός Ναυτιλίας, ευτυχής για το έργο που παρέδωσε και επεσήμανε οτι οποιεσδήποτε λογικές κρατικοποίησης του κλάδου της ναυτιλίας θα φέρουν πίσω τη θετική προοπτική που υπάρχει στο συγκεκριμένο κλάδο, ιδιαίτερα τη φετινή χρονιά μετά τη σημαντική μείωση των τιμών των καυσίμων.
efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.