Κυβερνητική σύσκεψη, με την συμμετοχή του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών Νάντιας Βαλαβάνη, πραγματοποιείται, το βράδυ της Τρίτης, για να καθοριστεί η νομική οδός βάσει της οποίας θα σταματήσει η διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών (67%) των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
Για το θέμα ενημέρωσε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Δρίτσας την αντιπροσωπεία των διοικήσεων της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ σε συνάντηση, που έγινε το απόγευμα της Τρίτης.
Όπως έχει γράψει η «Αυγή», η κ. Βαλαβάνη έχει ζητήσει, από την Παρασκευή, τις παραιτήσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Μανώλη Κονδύλη και του διευθύνοντος συμβούλου Πασχάλη Μπουχώρη ενώ ταυτόχρονα ζήτησε στοιχεία για τη λειτουργία του Ταμείου.
Οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων στα λιμάνια ζήτησαν να σταματήσει η διαδικασία πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ και να επιστρέψουν οι μετοχές των δύο Οργανισμών από το ΤΑΙΠΕΔ στο Ελληνικό Δημόσιο.
Παράλληλα, ζήτησαν να μην γίνει καμία εκχώρηση δραστηριοτήτων των λιμανιών μέσω νέων παραχωρήσεων.
Ο κ. Δρίτσας επανέλαβε ότι η απόφαση για σταμάτημα της ιδιωτικοποίησης ισχύει κανονικά και ενημέρωσε για την επικείμενη σύσκεψη.
Να σημειωθεί ότι πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ περιλαμβάνεται, πάντως, η σύσταση Ταμείου Κρατικής Περιουσίας το οποίο θα αναλάβει να διαχειρίζεται τις συμμετοχές σε εταιρείες και στα ακίνητα του Δημοσίου και σύμφωνα με δημοσίευμα της «Αυγής» στα σχέδια της κυβέρνησης είναι τα έσοδα από την αξιοποίηση της περιουσίας του νέου αυτού ΤΑΙΠΕΔ να «περάσουν» στον νέο αυτό φορέα, ο οποίος θα αποτελέσει βασικό χρηματοδοτικό "εργαλείο" του ασφαλιστικού συστήματος, όπως άλλωστε είχαν υποσχεθεί οι προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά ποτέ δεν το εφάρμοσαν στην πράξη.
Για την Cosco
Οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων ζήτησαν ακόμα να ακυρωθεί η νέα συμφωνία με την θυγατρική της Cosco, τη ΣΕΠ ΑΕ, μετά τον λεγόμενο «φιλικό διακανονισμό» καθώς- όπως τόνισαν- δεν είχαν ληφθεί υπόψη οι παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Για το συγκεκριμένο θέμα, ο κ. Δρίτσας είπε πως σε αυτό το στάδιο η κυβέρνηση δεν θα «ανοίξει» θέματα συμβάσεων, που έχουν ολοκληρωθεί.
Από εκεί και πέρα, οι εργαζόμενοι στάθηκαν στην ανάγκη υλοποίησης αναπτυξιακών έργων και άμεσων προσλήψεων στα λιμάνια της Θεσσαλονίκη, του Ηράκλειου, της Πάτρας και του Βόλου αλλά και για την κατάργηση των μνημονιακών νόμων, που περιορίζουν την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων.
Ο αναπληρωτής υπουργός, αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας αντιμετώπισε θετικά τα παραπάνω αλλά επιφυλάχθηκε να απαντήσει για τα μισθολογικά θέματα λέγοντας πως θα συζητηθούν σε κυβερνητικό επίπεδο.
Ωστόσο, για τις προσλήψεις ζήτησε να του δοθεί αναλυτικό υπόμνημα που να τεκμηριώνει την ανάγκη πραγματοποίησής τους για να επισπευστούν.
«Εμμένουμε ότι είναι μια κατ’ αρχήν θετική εξέλιξη το σταμάτημα της διαδικασίας πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Παράλληλα, διατυπώσαμε με σαφήνεια τις θέσεις και θέσαμε όλα τα θέματα, που απασχολούν τους εργαζόμενους στα λιμάνια», δήλωσε, μετά το τέλος της συνάντησης, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας Γιώργος Γεωργακόπουλος. Και πρόσθεσε:
«Από την πλευρά μας δηλώσαμε ότι είμαστε πρόθυμοι για διάλογο ενώ είμαστε, πάντα, έτοιμοι για αγωνιστικές διεκδικήσεις απέναντι στις πιέσεις, που έτσι και αλλιώς θα υπάρξουν από διάφορα συμφέροντα, που είναι γνωστά στον χώρο».
pireas2Day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.