Την
τελική συμφωνία μεταξύ πιστωτών και κυβέρνησης αναμένει η αγορά,
προκειμένου να δει την επανεκκίνηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Το
ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη κοινοποιήσει τον νέο σχεδιασμό στην κυβέρνηση και στους
εκπροσώπους των πιστωτών, κι εφόσον υπάρξει η οριστική συμφωνία, θα
ξεκινήσει την άμεση υλοποίησή του από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Κλειδί,
όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, είναι να μη διαταραχθεί η
υλοποίηση του υφιστάμενου προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Ως συνέπεια, δεν αναμένονται άμεσα οργανωτικές αλλαγές ή/και αλλαγές στελεχών στο ΤΑΙΠΕΔ.
Οι
πιστωτές φαίνεται να μην επιθυμούν, αυτή τη στιγμή, οποιεσδήποτε
αλλαγές που πιθανώς να ναρκοθετήσουν την υλοποίηση του προγράμματος που
βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
Ειδικότερα,
οι αποκρατικοποιήσεις που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα και για τις οποίες έχει
δεσμευθεί η κυβέρνηση να προχωρήσει, χωρίς άλλες καθυστερήσεις, μεταξύ
άλλων, είναι οι εξής:
-Περιφερειακά αεροδρόμια:
Το ενδιαφέρον της γερμανικής εταιρείας Fraport θεωρείται δεδομένο. Αυτό
φέρεται να εκφράστηκε στις πρόσφατες συναντήσεις στελεχών της με
στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ.
Φυσικά,
ο διαγωνισμός θα προχωρήσει, ως είχε, μέχρι και πριν από την 31η
Δεκεμβρίου 2014. Ετσι, φημολογίες σχετικές με εξαιρέσεις αεροδρομίων
(π.χ. Χανιά) στη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση δεν έχουν νόημα.
Το
μόνο που αλλάζει είναι το χρονοδιάγραμμα. Πλέον, όλοι ελπίζουν σε μια
συμφωνία μέχρι το τέλος του 2015 και ολοκλήρωση της υπογραφής της
σχετικής σύμβασης παραχώρησης μέχρι και το τέλος του 2016.
-ΟΛΠ/ΟΛΘ:
Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές αναμένουν, αλλά το ΤΑΙΠΕΔ έχει δεμένα
χέρια, λόγω Θόδωρου Δρίτσα. Οι αλλαγές που προαπαιτούνται των
αποκρατικοποιήσεων των μεγάλων λιμανιών δεν υλοποιούνται, καθώς ο αναπλ.
υπουργός Ναυτιλίας επικαλείται τη συμφωνία με τους θεσμούς, η οποία δεν
υπάρχει.
Ετσι
δεν διευκολύνει το ΤΑΙΠΕΔ στο έργο του. Το νέο ορόσημο για τον ΟΛΠ έχει
μετατεθεί για μέσα Νοεμβρίου, ενώ για τον ΟΛΘ τον Μάρτιο του 2016, σε
ό,τι αφορά την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
-ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ: Το νέο χρονοδιάγραμμα τοποθετεί την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών μέσα στον Δεκέμβριο.
Τον
διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατ' επέκταση της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία
Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού)ν κρατά ζωντανό η αμερικανική
επενδυτική εταιρεία Watco, αλλά και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.