Το Νις της νότιας Σερβίας και το Πρίλεπ της νοτιοδυτικής Βουλγαρίας περιελάμβανε το «σαφάρι» τόνωσης της εξωστρέφειας που έχει σε εξέλιξη το λιμάνι Θεσσαλονίκης, με σκοπό την προσέλκυση νέων πελατών.
Πρώτος σταθμός στο οδοιπορικό της ΟΛΘ Α.Ε. υπήρξε το Επιμελητήριο της σερβικής πόλης Νις όπου ομάδα στελεχών της εταιρείας, με επικεφαλής τον αντιπρόεδρο Κ. Παπαϊωάννου συναντήθηκε με επιχειρηματίες της περιοχής και τους ενημέρωσε για τις υποδομές, τις δυνατότητες και τα τιμολόγια που προσφέρει ο λιμένας της πόλης.
Η επίσκεψη κρίθηκε αναγκαία από τη διοίκηση της ΟΛΘ, καθώς πριν από μερικούς μήνες αντιπροσωπία του σερβικού επιμελητηρίου είχε μεταβεί στη Θεσσαλονίκη κι είχε ζητήσει, ύστερα από περιήγηση στους χώρους του λιμανιού, να οργανωθεί μια νέα συνάντηση.
Πληροφορίες της «Η» αναφέρουν ότι στις τάξεις των μελών της αποστολής του ΟΛΘ κρατούν... μικρό καλάθι, για τα αποτελέσματα των επαφών, δεδομένου ότι οι Σέρβοι μετά τον πόλεμο έπαψαν να αξιοποιούν τη Θεσσαλονίκη για την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών τους ροών. Μετά την «αποσκίρτιση» και του Μαυροβουνίου οι Σέρβοι, κατά μία εκδοχή, στράφηκαν εσκεμμένα προς το λιμάνι του Μπάρ, στην Αδριατική Θάλασσα, ώστε να ασκούν επιρροή στην οικονομία της γειτονικής τους χώρας. Ένα κομμάτι της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας δε, χρησιμοποιεί και το λιμάνι του Μπουργκάς στη Βουλγαρία. Στον ΟΛΘ δεν αποκλείουν την πιθανότητα να καταστεί δυνατό ένα μέρος από τον διακινούμενο όγκο του χερσαίου τέρμιναλ, που υπάρχει στο Νις να εξυπηρετηθεί από τη Θεσσαλονίκη.
Προσδοκίες
Ανάλογες χερσαίες εγκαταστάσεις τέρμιναλ λειτουργούν και στη νοτιοδυτική πλευρά της Βουλγαρίας, κοντά στην πόλη Πρίλεπ, τις οποίες η αντιπροσωπία της ΟΛΘ Α.Ε. τις επισκέφθηκε χθες. Από τη συγκεκριμένη περιοχή οι προσδοκίες είναι μεγαλύτερες για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αφού ήδη η γειτονική χώρα αντιπροσωπεύει περί το 12% του συνολικού όγκου εμπορευματοκιβωτίων που διακινεί η ΟΛΘ και εκτιμάται ότι με την κατάλληλη προσέγγιση μπορεί ο όγκος αυτός ακόμη και να διπλασιαστεί.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει εκπονήσει η διοίκηση του λιμανιού, επίκειται ταξίδι στη Σόφια, ενώ ανάλογες επαφές θα γίνουν στο Κόσοβο και την Ποτγκόριτσα του Μαυροβουνίου. Στο 8μηνο του 2012 από το λιμάνι Θεσσαλονίκης «πέρασαν» συνολικά 9,41 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων (αύξηση 21,20%).
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Λεωνίδας Λιάμης-Αναδημοσίευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.