Της
Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία
Ειδικό κεφάλαιο για τη ναυτιλία θα περιέχεται για πρώτη φορά, από τότε που ήρθε η τρόικα στην Ελλάδα, στο νομοσχέδιο που θα φέρει η κυβέρνηση στη Βουλή για την ψήφιση των νέων μέτρων.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες τα μέτρα θα θίγουν τις εργασιακές συνθήκες στην ακτοπλοΐα, θα οδηγούν στο «άνοιγμα» του επαγγέλματος των λιμενεργατών, ενώ σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν από τον πρωθυπουργό και ανακοινώσεις σχετικά με την αύξηση των φορολογικών εσόδων από την ποντοπόρο ναυτιλία.
Αξιοποίηση
Όσον αφορά τα λιμάνια, υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και τροϊκανοί φαίνεται να κατέληξαν ότι η αξιοποίηση της λιμενικής περιουσίας μπορεί να γίνει μόνο μέσω των παραχωρήσεων και όχι μέσω πωλήσεων γης.
Ακτοπλοΐα
Στην ακτοπλοΐα επικεντρώνονται τελικά, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, οι αλλαγές στις συνθήκες εργασίας των Ελλήνων ναυτικών, μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων που έγιναν τις προηγούμενες μέρες μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας με την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, φαίνεται να κλείνει, προς το παρόν, το κεφάλαιο της πλήρους εναρμόνισης της ναυτικής εργασίας με το νόμο 4046/12 που επιβάλλει τις επιχειρησιακές και ατομικές συμβάσεις εργασίας, καθώς προφανώς οι τροϊκανοί κατανόησαν τις ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος.
Ωστόσο το «μάρμαρο» θα πληρώσουν με άλλο τρόπο οι ναυτικοί στην ακτοπλοΐα, καθώς πιθανότατα «κλείδωσε» συμφωνία για αλλαγή στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων μέσω τροποποίησης του Π.Δ. του 1974 που τις καθορίζει μέχρι σήμερα. Άλλες πληροφορίες φέρουν το υπουργείο Ναυτιλίας έτοιμο να επιφέρει αλλαγές και στο δεκάμηνο της υποχρεωτικής επάνδρωσης των ακτοπλοϊκών. Πρόκειται για παρεμβάσεις που είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν σε αύξηση της ανεργίας των ναυτικών στην ακτοπλοΐα, αλλά από την άλλη πλευρά θα ελαφρύνουν αρκετά τα έξοδα των εταιρειών για τη διαχείριση των πλοίων τους.
Ευελιξία
Η τρόικα έχει ζητήσει πλήρη ευελιξία και κατάργηση κάθε πρόβλεψης για τις συνθήκες δρομολόγησης, αλλά κάτι τέτοιο φαίνεται να έχει αποφευχθεί, προς το παρόν, καθώς εξηγήθηκε από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ότι θα προκαλούσε μη διαχειρίσιμες καταστάσεις στον ευαίσθητο τομέα των μεταφορών, με ανυπολόγιστες συνέπειες ακόμα και σε επίπεδα ασφάλειας. Τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων μεταξύ του ΥΝΑ και των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας δεν έχουν πάντως εγκριθεί ακόμα από τα κορυφαία στελέχη της, επομένως υπάρχει ο κίνδυνος των ανατροπών σε θέματα όπως, για παράδειγμα, το εργασιακό.
Παράλληλα στο ΥΝΑ κλιμάκιο της Task Force παρακολουθεί τη διαμόρφωση του νέου οργανογράμματος του υπουργείου, το ο ποίο θα «κουμπώσει» με τη νομοθετική ρύθμιση που θα επαναφέρει το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος στην αρμοδιότητα του υπουργού Ναυτιλίας.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.