Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2012
ΣΕΜΠΟ - ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ ΙΙ ΤΗΣ COSCO
Απολύσεις, τρομοκρατία και επικίνδυνες συνθήκες εργασίας
Φωτογραφίες-ντοκουμέντα για τις επικίνδυνες συνθήκες στο κάτεργο της COSCO
Η απόλυση με συνοπτικές
διαδικασίες ήταν η «απάντηση» που πήραν πριν 10 μέρες δύο χειριστές στο
εργασιακό γκέτο της κινεζικής πολυεθνικής COSCO, επειδή το τελευταίο
διάστημα ανέπτυξαν αγωνιστική δράση για να διεκδικήσουν τα αυτονόητα,
όπως το να δουλεύουν σαν άνθρωποι, σε συνθήκες που θα προστατεύουν τη
σωματική τους ακεραιότητα. Η απόλυση των εργαζομένων ήρθε στο φως μετά
από δική τους καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας. Και δεν είναι μόνο
αυτοί οι δύο που διώχθηκαν από τη δουλειά τους, επειδή «σήκωσαν
κεφάλι». Εχει βεβαιωθεί μία ακόμα πρόσφατη απόλυση και όπως φαίνεται
έπεται συνέχεια.
Η κινεζική πολυεθνική από το 2010 λυμαίνεται την
προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο, η οποία ανήκε
στον ΟΛΠ, με τις υπογραφές των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και της
Ευρωπαϊκής Ενωσης. Της παρέδωσαν τον μεγαλύτερο ΣΕΜΠΟ της χώρας, στο
όνομα της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των μονοπωλίων και με
πρόσχημα «την τόνωση της οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων
εργασίας στο λιμάνι», για να τον καταντήσει ένα απέραντο εργασιακό
γκέτο, όπου κυριαρχούν οι πιο άθλιες εργασιακές σχέσεις και οι πιο
επικίνδυνες συνθήκες εργασίας, που απειλούν ευθέως τη ζωή των
εργαζομένων. Αλλωστε, ήδη έχουν καταγραφεί δύο σοβαρά εργατικά ατυχήματα
(ανατροπή 11μετρου οχήματος στοιβασίας τύπου ΟΣΜΕ και σύγκρουση δύο
τέτοιων οχημάτων) όπου οι εργαζόμενοι γλίτωσαν την τελευταία στιγμή τη
ζωή τους, όμως τραυματίστηκαν σοβαρά. Ενώ υπάρχουν καταγγελίες
εργαζομένων για απανωτά εργατικά ατυχήματα, μικρότερου βέβαια μεγέθους,
τα οποία αποκρύβονται.Αυτή η κατάσταση έρχεται να προστεθεί στα εξής ανατριχιαστικά που καταγγέλλουν εργαζόμενοι και μαρτυρούν φωτογραφίες που δόθηκαν στον «Ρ»:
Τα τεράστια ανυψωτικά οχήματα που στοιβάζουν και μεταφέρουν κοντέινερς, μηχανήματα 11 μέτρα, είναι ασυντήρητα, μέσα στα λάδια, με αποτέλεσμα τον κίνδυνο πυρκαγιάς ανά πάσα στιγμή, αλλά τα περισσότερα είτε δεν έχουν πυροσβεστήρες, είτε οι πυροσβεστήρες που υπάρχουν, δεν έχουν αναγομωθεί! Εκτός αυτού ακόμα και οι σκάλες τους είναι λαδωμένες, με αποτέλεσμα ο χειριστής να κινδυνεύει την ώρα που ανεβαίνει ή κατεβαίνει από την καμπίνα που βρίσκεται σε 11 μέτρα ύψος. Αυτά τα οχήματα καλούνται να τα οδηγήσουν χειριστές, χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση και εμπειρία!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.