* Τι συζητήθηκε στην σύσκεψη στο Δημαρχείο
Με ευρύτατη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του δημάρχου Βασίλη Μιχαλολιάκου σύσκεψη για την ανάδειξη του Πειραιά σε «Λιμάνι της Ευρώπης». Συμμετείχαν η Ελληνίδα Επίτροπός Ναυτιλιακών Υποθέσεων Μαρία Δαμανάκη, ο υπ. Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Στ. Χρήστου, ο προέδρου του Ε.Β.Ε.Π. Βασίλης Κορκίδης και ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Ι. Λύρας.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος, τόνισε μεταξύ άλλων:
«Θέλω να σας καλωσορίσω όλους και ειλικρινά να σας ευχαριστήσω που είστε εδώ, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, που εκφράζει τον Πειραϊκό λαό στο σύνολό του. Να ευχαριστήσω και την κυρία Επίτροπο που εκφράζει την Ευρωπαϊκή εξουσία.
Εμείς, συμβαίνει να είμαστε και θερμοί οπαδοί της Ευρωπαϊκής ιδέας από τότε που γεννήθηκε στην Ελλάδα. Να ευχαριστήσω και την κεντρική κυβέρνηση.
Νιώθουμε μεγάλη τιμή που γίνεται στην πατρίδα μας και στον Πειραιά και αυτό πρέπει να σας το πιστώσουμε ως επιτυχία ότι θα είναι ο Πειραιάς το 2015 η πόλη, το λιμάνι, που θα έχει τον ευρωπαϊκό θεσμό του εορτασμού της Ημέρας των Θαλασσών της Ευρώπης.
Είναι μεγάλη τιμή. Ο Πειραιάς το αξίζει, και μάλιστα, το αξίζει ο Πειραιάς που όλοι μαζί θα επιχειρήσουμε να έχουμε φτιάξει μέχρι το 2015.
Η αλήθεια είναι ότι ο Πειραιάς για πολλά χρόνια έμεινε πίσω από τις καινούργιες υποδομές που όφειλε να δώσει και στον Πειραϊκό λαό αλλά και στον επισκέπτη.
Μην ξεχνάμε ότι ο Πειραιάς είναι το εθνικό μας λιμάνι που φιλοξενεί την κρουαζιέρα.
Θέλω να σας πω ότι, υπάρχει ένα πλήθος έργων, που πάλι τα οφείλουμε στην ευρωπαϊκή ιδέα, στην Ευρώπη, στο ΕΣΠΑ, τα οποία ουσιαστικά αλλάζουν τον Πειραιά. Ξεκινήσαμε από την πύλη του λιμανιού μας, από την Ακτή Μιαούλη, από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, η 2ας Μεραρχίας, η παλιά Τρούμπα, το Πασαλιμάνι και μέχρι το Πανεπιστήμιο, όλα αυτά αλλάζουν. Ξηλώνονται οδοστρώματα, πεζοδρόμια, φωτιστικά. Ο Πειραιάς ανακαινίζεται γιατί είχε τουλάχιστον πενήντα χρόνια να το κάνει αυτό.
Την προσεχή Τρίτη, 22 Οκτωβρίου ανοίγει το Δημοτικό μας Θέατρο.
Έχουμε την υψηλή φιλοδοξία να είναι ο σημαιοφόρος του ελληνικού πολιτισμού, γιατί η Ελλάδα είναι πολιτισμός. Ο Πειραιάς είναι και η πόλη της ναυτοσύνης και η πόλη του πολιτισμού και η πόλη του εξαγωγικού εμπορίου.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η καλή συνεργασία όλως μας, θα μας δώσει την ευκαιρία να σας δικαιώσουμε για αυτήν την προσπάθεια που κάνατε και που είχε ευτυχές τέλος, δηλαδή να επιλεγεί ο Πειραιάς.
Η επιτυχία αυτής της διοργάνωσης αποτελεί για μας το πρώτο βήμα για τη μεγάλη διεκδίκηση του Πειραιά, ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2021.
Η Ελλάδα ακόμη και στις ώρες της κρίσης είναι η πρώτη δύναμη στην εμπορική ναυτιλία. Είναι και μια συνεχής δύναμη παραγωγής πολιτισμού.
Μπορούμε να ορίσουμε την επιτροπή εργασίας, αυτήν την εβδομάδα, ώστε να μπορέσουμε αυτόν το μήνα να υιοθετήσουμε όλο το οργανόγραμμα που πρότεινε και ο Πρόεδρος του ΟΛΠ και με το οποίο συμφωνώ, να συνδέσουμε το στόχο του 2015 με τον υψηλό στόχο του 2021.»
Η Επίτροπος κα Μαρία Δαμανάκη, σημείωσε μεταξύ άλλων:
«Η σύνθεση του τραπεζιού επιβεβαιώνει το πρώτο σημείο που ήθελα να θίξω. Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι εδώ, εκτός από το Δήμο, την Περιφέρεια, ασφαλώς και την κυβέρνηση, είναι και οι σημαντικοί φορείς που αντανακλούν αυτό που λέμε γαλάζια οικονομία, γαλάζια ανάπτυξη, αλλά αντανακλούν και το σφυγμό του Πειραιά.
Εδώ είναι ο Πειραιάς και ο Πειραιάς, χωρίς αμφιβολία, αξίζει την τιμή και η υποψηφιότητα, ο φάκελος που υπέβαλλε η ελληνική κυβέρνηση εγκρίθηκε. Θα κάνουμε όλοι ό,τι καλύτερο μπορούμε, όποιος και να είναι μέχρι τότε, στα αξιώματα. Εγώ, κατά πάσα πιθανότητα, δεν θα είμαι. Θέλω να πω ότι ανεξάρτητα ποιος θα είναι γύρω από το τραπέζι, η σημερινή σύνθεση δείχνει τι πρέπει να υπάρχει και στο μέλλον.
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Θαλασσών, είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Συμβουλίου, του Ευρωκοινοβουλίου, όλων των ευρωπαϊκών θεσμών. Γίνεται κάθε χρόνο σε μία πόλη, ένα μεγάλο λιμάνι της Ευρώπης. Το 2014 θα γίνει στη Βρέμη της Γερμανίας, με κεντρικό θέμα τεχνολογία και καινοτομία.
Έχει μεγάλη σημασία, η Ελλάδα να οργανώσει από τώρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτήν την εκδήλωση. Αυτή η εκδήλωση μπορεί να είναι αφορμή και θα αποκτήσει νόημα αν αφήσει και κάποια συνέχεια. Βεβαίως και το γεγονός είναι σημαντικό. Έχει προϋπολογισμό πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ.»
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, τόνισε μεταξύ άλλων:
«Μπορούμε να συζητήσουμε περισσότερο το θέμα. Θα έβλεπα μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση στα θέματα της ναυτιλίας. Θα έβλεπα το θέμα των ναυτικών, των εφοπλιστών, των επιβατών, των χρηστών των υπηρεσιών μας και βεβαίως το πλέγμα των υπηρεσιών και δράσεων γύρω από την ναυτιλία. Αυτό είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Στη ναυτιλία, εμείς δεν ερχόμαστε ούτε με τεχνολογία, ούτε με τον κατασκευαστικό μας τομέα, ούτε με τις υποδομές μας. Ερχόμαστε με τους ανθρώπους μας. Αυτή είναι η μεγάλη συνεισφορά της Ελλάδος.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι κάποιος θα πρέπει να αναλάβει την ευθύνη και το συντονισμό όλης αυτής της προσπάθειας. Νομίζω ότι δεν υπάρχει καλύτερος να αναλάβει αυτήν την ευθύνη από τον ίδιο το Δήμο του Πειραιά. Προτείνω, ο Δήμος του Πειραιά να είναι ο συντονιστής αυτής της προσπάθειας, αφού ούτως ή άλλως ο τίτλος είναι στον Πειραιά και ανήκει στον Πειραιά.
Θα ήθελα η Ευρωπαϊκή Ημέρα της Ναυτιλίας, που θα φιλοξενηθεί στον Πειραιά, να ταυτιστεί με τους ανθρώπους της και να ταυτιστεί και με το άνοιγμά της σε καινούργιες επιχειρηματικές δράσεις.»
Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ ΑΕ κ. Γ. Ανωμερίτης, παρουσίασε την πρόταση της ΟΛΠ ΑΕ, για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Ναυτιλίας, τονίζοντας μεταξύ άλλων:
«Δίδεται μια μοναδική ευκαιρία στη χώρα μας, τον Πειραιά και το λιμάνι του για την προβολή των θεμάτων της ναυτιλιακής και λιμενικής μας βιομηχανίας.
…. Προτεινόμενο θέμα: «Η θάλασσα και τα λιμάνια αστείρευτη πηγή ευημερίας και πολιτισμού», με προφανή στόχο να αναδειχθούν οι οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις της ναυτιλίας και η διασύνδεση των λιμανιών με την ανάπτυξη του Πολιτισμού.»
Ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Στέφανος Χρήστου, τόνισε μεταξύ άλλων:
«Να συγχαρώ την κυβέρνηση και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την πολύ σπουδαία πρωτοβουλία, γι αυτήν την επιτυχία για την πόλη. Ο Πειραιάς φαίνεται ότι βρίσκεται σε μια φάση αφύπνισης αναπτυξιακής γιατί όπως είπε ο Δήμαρχος ήταν πολύ εγκαταλελειμμένος και παραμελημένος.
Πρέπει να δράξουμε την ευκαιρία, αυτή η εκδήλωση να σηματοδοτήσει τη νέα αναπτυξιακή πορεία του Πειραιά.»
Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Ιωάννης Λύρας, τόνισε μεταξύ άλλων:
«Τον Πειραιά τον θέλουμε ως πύλη πλέον κυρίως για τον τουρισμό και για τον πολιτισμό, αλλά μπορούμε να το αναδείξουμε συμβολικά ως το θεμέλιο των αξιών που οδήγησε στο να είναι η Ελλάδα ναυτιλιακό κράτος και το πιο σημαντικό της Ευρώπης. Αυτό οδηγεί στο ανθρωποκεντρικό που είπαμε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ως θέμα.»
Στη συνέχεια, τοποθετήθηκε ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. κ. Βασίλης Κορκίδης:
«Σε αυτά που είπατε, πρέπει να επιλέξουμε τρία πράγματα. Το πρώτο είναι τί θέλουμε ως θέμα; Να προβάλλουμε αυτά τα οποία έχουμε και εκμεταλλευόμαστε όπως: εφοπλισμό, ανθρώπινο δυναμικό, Έλληνα ναυτικό;
Το δεύτερο είναι να ενισχύσουμε αυτά που ούτως ή άλλως, αν θέλετε, αναπτύσσονται δηλαδή, λιμάνι και κρουαζιέρα;
Ή να επιλέξουμε το τρίτο και δυσκολότερο θέμα, το οποίο είναι να αναβιώσουμε αυτά που είχαμε και χάσαμε; Αναφέρομαι στην ναυπηγοεπισκευή και στην ναυπηγική βιομηχανία.
Είναι το δυσκολότερο, γιατί πρέπει να συνδυάσουμε τρία πράγματα: ελληνικά ναυπηγεία, εργασιακή ειρήνη και ανταγωνιστικότητα, που για εμένα σημαίνει να αποκαταστήσουμε τη φήμη μας που είχαμε και χάσαμε. Διατηρούμε τεχνογνωσία που είναι ξεχωριστή.»
Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν και άλλοι φορείς της ναυτιλίας.
Στο τέλος της σύσκεψης, ο κ. Μιχαλολιάκος, προσέφερε στην Ελληνίδα Επίτροπο κα Μαρία Δαμανάκη, το μετάλλιο της πόλης και ένα λεύκωμα με την ιστορία του Πειραιά.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.