ΟΛΘ: Πάει πίσω ο διαγωνισμός για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης

7 Οκτ 2014


Picture 0 for ΟΛΘ: Πάει πίσω ο διαγωνισμός για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης
της Άννης Καρολίδου

Μαθημένο είναι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, από καθυστερήσεις, όταν πρόκειται για την εκτέλεση σημαντικών έργων υποδομής, με ευθύνη και υπαιτιότητα πάντοτε του βασικού μετόχου, που είναι το ελληνικό δημόσιο, το οποίο έχει μεταβιβάσει στο ΤΑΙΠΕΔ το πακέτο του 74,27% των μετοχών που κατέχει.

Αυτή τη φορά, όπως πληροφορείται η Voria.gr, το επόμενο βήμα στο διαγωνισμό πώλησης, που είναι η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τους οκτώ υποψήφιους αγοραστές – σχήματα που θέλουν να αγοράσουν το 67%, πάει ένα μήνα πίσω, δηλαδή από εκεί που τοποθετούνταν στα τέλη Νοεμβρίου, μεταφέρεται για το τέλος Δεκεμβρίου.

Στο μεταξύ είναι βέβαιο ότι πριν από λίγες ημέρες, στελέχη της Maersk, ενός από τους υποψηφίους που κατεβαίνει στο διαγωνισμό για την ΟΛΘ Α.Ε με την APM Terminals, είχαν συνάντηση στη Θεσσαλονίκη με στελέχη της Maersk Hellas. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν οι αναπτυξιακές προοπτικές του λιμανιού, οι απαιτούμενες επενδύσεις και εκτιμήσεις για τους χρόνους απόσβεσης τους.

Όπως πληροφορείται η Voria.gr, στη Θεσσαλονίκη ήρθαν και οι Φιλιππινέζοι της International Container Terminal Services, αλλά και στελέχη της P&O Steam Navigation Company, που ως γνωστόν ελέγχεται από τον κολοσσό του Ντουμπάι, DP World. Οι δύο αυτοί υποψήφιοι, ήρθαν στην πόλη συνοδευόμενοι από ανθρώπους εταιρειών συμβούλων, προκειμένου να σχηματίσουν καθαρότερη εικόνα για το λιμάνι και την περιοχή, αλλά να σημειωθεί, δεν επισκέφθηκαν τον ΟΛΘ, ούτε συναντήθηκαν με μέλη της διοίκησης και στελέχη του.

Σε ό,τι αφορά την καθυστέρηση που λέγαμε, αυτή ίσως να είναι η μόνη που δικαιολογείται, αφού φέρεται να συνδέεται με την πραγματοποίηση της πολύ σημαντικής, της σημαντικότερης επένδυσης από αυτές που έχει ανάγκη το Λιμάνι, δηλαδή της επέκτασης της 6ης προβλήτας και της αύξησης της δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), από τις 405.000 TEU's στα 1,240 εκατ. TEU's.

Kαι είναι απολύτως δικαιολογημένη η καθυστέρηση, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ΟΛΘ επιμένει στο κείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης να αναγράφεται σαφώς και ρητώς η υποχρέωση εκτέλεσης, από τον αγοραστή, συγκεκριμένων επενδύσεων όπως και το ελάχιστο ύψος ποσού που θα πρέπει να επενδυθεί.
Ωστόσο, όταν ρωτήθηκε ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης, δήλωσε ότι δεν έχει περιέλθει στη γνώση του το όποιο ζήτημα με το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ θεωρεί αυτονόητο ότι στο διαγωνισμό θα περιληφθούν οι βασικές στρατηγικές υποδομές του λιμανιού.

Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η αναφορά σε επενδύσεις είναι κάπως γενικόλογη, όμως η ΟΛΘ Α.Ε. πωλείται, όχι απλώς για να βάλει χρήματα στα Ταμεία του το κράτος, αλλά για να αναπτυχθούν το Λιμάνι και η περιοχή, σαν μεγάλο κέντρο διαμετακόμισης και logistics.

Aυτοί που πωλούν το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επιβάλλεται, όπως τονίζουν παράγοντες της πόλης, να κάνουν κάθε τι το δυνατό για να εξασφαλίσουν την αναπτυξιακή προοπτική του ΟΛΘ και της βορειοελλαδικής οικονομίας. Πρέπει να εξασφαλιστεί ότι όποιος πάρει το Λιμάνι θα επενδύσει σε υποδομές και, με βάση τον διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί στις αρχές του 2011 για την 6η προβλήτα, θα πραγματοποιήσει μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα.

Να σημειωθεί ότι το έργο είχε τότε προϋπολογιστεί στα 249 εκατ ευρώ και οι δύο εταιρείες που είχαν συμμετάσχει είχαν δώσει έκπτωση, 50% η πρώτη και περίπου 40% η δεύτερη.  Συνεπώς, όποιος πάρει τον ΟΛΘ θα πρέπει να επενδύσει, με παλιές τιμές, τουλάχιστον 130-140 εκατ.ευρώ στην 6η προβλήτα, συν τοις άλλες επενδύσεις σε εξοπλισμό(μηχανήματα κλπ), αλλά και στο συμβατικό λιμάνι.

Το Λιμάνι, που με συνέπεια δίνει στο βασικό μέτοχο πλούσια μερίσματα, δεν πωλείται μόνο για να μπούνε χρήματα στα Ταμεία του κράτους ή για να πείσουμε τους τροϊκανούς ότι προχωράει το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων. Αν πωληθεί θα πρέπει να γίνει για λόγους αναπτυξιακούς και όχι για να γίνει αξιοποίηση τύπου real estate, όπως ίσως κάποιοι πολλοί επιφυλακτικοί να φοβούνται.

Άλλωστε, όποιοι είναι της ....δουλειάς, δηλαδή μεγάλες ναυτιλιακές και forwarders, ξέρουν πολύ καλά ότι για να πάρουν τα λεφτά τους πίσω, θα πρέπει να κάνουν σοβαρές επενδύσεις σε υποδομές.

voria.gr
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah