Παρέμβαση της Περιφέρειας Αττικής στο ΣτΕ κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ -Ζυμώσεις και κόντρες

2 Οκτ 2015

Υπόμνημα με τις θέσεις της Περιφέρειας Αττικής, όπως διατυπώνονται σε απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου κατέθεσε, σήμερα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης εν όψει της συζήτησης προσφυγής φορέων του Πειραιά στις  6 Οκτωβρίου, ζητώντας να σταματήσει η διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ.
Η προσφυγή έχει κατατεθεί από το Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά, το Επαγγελματικό και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά και την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ),
Στο 9σελιδο υπόμνημα, αναπτύσσονται οι βασικοί λόγοι, για τους οποίους η Περιφέρεια Αττικής θεωρεί ότι πρέπει να γίνει δεκτό το αίτημα των φορέων του Πειραιά «για την ακύρωση της από 5-3-2014 «Πρόσκλησης για την εκδήλωση ενδιαφέροντος αναφορικά με την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΠ ΑΕ» της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία ΤΑΙΠΕΔ».
Αρχικά, τεκμηριώνεται ο Δημόσιος Χαρακτήρας του ΟΛΠ, με βάση και τη νομολογία. Τονίζεται επίσης ότι ο ΟΛΠ ΑΕ έχει αρμοδιότητες που ανάγονται στον πυρήνα της κρατικής εξουσίας και οι οποίες δεν μπορούν να ασκηθούν από ιδιώτες ή αμιγώς ιδιωτικού δικαίου νομικό πρόσωπο, όπως είναι η προστασία της δημόσιας ασφάλειας, η προστασία του περιβάλλοντος. Προστίθεται επίσης ότι με την πώληση του 67% των μετοχών δεν υπάρχει καμία διασφάλιση «της πραγματικής δυνατότητας εξακολουθήσεως της κρατικής εποπτείας».

 πηγη

Ζυμώσεις και κόντρες για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ
Το περιεχόμενο του σχεδίου παραχώρησης του ΟΛΠ σε ιδιώτες, «αναλυτικά και συγκεκριμένα», θα παρουσιάσει αύριο το απόγευμα στις παρατάξεις του Περιφερειακού Συμβουλίου (ΠΕΣΥ), ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης.
Στην απόφαση αυτή κατέληξαν απόψε τα μέλη του ΠΕΣΥ, μετά την πρόταση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γιάννη Σγουρού να συζητηθεί εκτάκτως το θέμα, «λόγω της σπουδαιότητάς του και του ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος διαβούλευσης (σ.σ. μία εβδομάδα) για την συμφωνία». Ο κ. Σγουρός σημείωσε, ότι τόσο η συμφωνία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ όσο και των συμπεριλαμβανομένων κρίσιμων εκτάσεων γης, «αποτελεί ζωτικής σημασίας ζήτημα για τη περιοχή του Πειραιά» και ότι «καμία τέτοια συμφωνία δεν πρέπει να προχωρήσει εν αγνοία της Αυτοδιοίκησης».
Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης, ο οποίος από κοινού με τους δημάρχους των παραλιμανίων δήμων, συναντήθηκαν την Τρίτη, με τον υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα για μία κατ΄αρχήν ενημέρωση, είπε ότι αύριο θα έχει όλα τα στοιχεία. «Οι εξελίξεις τρέχουν με χειμαρρώδη ορμή» επιβεβαίωσε ο κ. Γαβρίλης, προσθέτοντας ότι «το Σχέδιο παρουσιάζει αοριστίες και ασάφειες - ασάφειες οι οποίες αποσαφηνίζονται στα παραρτήματα όπου εκεί κρύβονται όλοι οι σοβαροί κίνδυνοι». Δεσμεύτηκε δε, να τα συγκεντρώσει όλα σήμερα, ώστε να επακολουθήσει η πλήρης ενημέρωση για το σύνολο των εκχωρούμενων προς τους ιδιώτες ζητημάτων.
Τέλος ο Γ. Γαβρίλης - εκπροσωπώντας και τους δημάρχους που αγγίζει η εν λόγω παραχώρηση - με δήλωση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εξέφρασε «έντονη διαφωνία και ανησυχία για το Σχέδιο παραχώρησης του ΟΛΠ, αλλά και για επιμέρους θέματα (επιπλέον εκχώρηση εκτάσεων γης, κτιρίων, υποδομών κ.α.) όπως επίσης και για την κατάληξη του Σχεδίου, το οποίο πέραν του λιμανιού παραχωρεί σε ιδιώτες επενδυτές σημαντικά τμήματα της πόλης και των υποδομών της», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Η επέκταση του λιμανιού στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ

Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση του επιβατικού λιμανιού του Πειραιά προς την πλευρά των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα, όπου προβλέπει την πρόσδεση σύγχρονων επιβατικών πλοίων και τουριστικών μεγάλων και μεσαίου μεγέθους (mega yahts), είχε προβλεφθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ ΑΕ για τις περιόδους 2011-2015 και 2012-2016.
Όπως αναφέρεται μάλιστα σε πληροφοριακό έντυπο του οργανισμού, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή εξωτερικών λιμενικών έργων συνολικού μήκους 1.000 μέτρων και εσωτερικών λιμενικών έργων 5.000 μ.
Η δαπάνη τους εκτιμάται σε 150 εκατ. ευρώ, ενώ ζητείται να μελετηθεί η αξιοποίηση των χερσαίων χώρων πίσω από τα λιμενικά έργα. Τα έργα αυτά –τονίζεται- θα αποτελούν τη φυσική συνέχεια του υπό ανάπλαση χώρου της λιμενοβιομηχανικής περιοχής της Δραπετσώνας ιδιοκτησίας κυρίως Εθνικής Τράπεζας, ΟΛΠ, Δημοσίου και της BP, θα έχουν έντονο κοινωνικό στοιχείο και διέξοδο ανάπαυσης και αναψυχής με ήπιες παρεμβάσεις για τους κατοίκους των παραλιμένιων περιοχών.
Προστίθεται επίσης ότι τα έργα θα εκτελεσθούν σε δύο φάσεις. Στην πρώτη θα κατασκευασθούν τα έργα για εξυπηρέτησης της επιβατικής κίνησης ως επέκταση της Ακτής Βασιλειάδη στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά και σε δεύτερη θα γίνουν τα έργα τουριστικής κίνησης με δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 200 mega yahts.
Στα μέσα Ιουνίου πάντως η διοίκηση της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways είχε εκδηλώσει πρόθεση για να έχει ενεργό ρόλο στην «επόμενη ημέρα» του λιμανιού του Πειραιά, δηλαδή μετά τη πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ.
Μια από τις σκέψεις του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Αντώνη Αγαπητού είναι να προτείνει στον νέο κάτοχο των μετοχών τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης χώρου όπου σήμερα «δένουν» πλοία της ακτοπλοΐας για ένα χρονικό διάστημα περίπου 20 ετών με ανταποδοτικά οφέλη προκειμένου εκεί η Hellenic Seaways να επενδύσει και να δημιουργήσει ένα δικό της terminal, καθώς και να διαμορφώσει χώρους εξυπηρέτησης των επιβατών της, όπως γίνεται σε λιμάνια του εξωτερικού.
Πάντως σχετικά με τη δυνατότητα κατασκευής χώρων πρόσδεσης mega yahts στο σημείο, μελέτη του Πολυτεχνείου αναφέρει, ότι πρόκειται για έργο υψηλού κόστους και δυσκολίας καθώς στη θαλάσσια περιοχή υπάρχει υψηλός κυματισμός και θαλάσσια ρεύματα.
ΠΗΓΗ
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah