H Hutchison αποφασισμένη να διεκδικήσει τον ΟΛΘ

23 Μαΐ 2013

Ενδιαφέρεται για το ΣΕΜΠΟ, αλλά θα πάει και για την ολική παραχώρηση
21 Μαι 2013 - 13:07
Picture 0 for H Hutchison αποφασισμένη να διεκδικήσει τον ΟΛΘ
της Άννης Καρολίδου
H Hutchison Port Holdings ήταν και παραμένει ...hot για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και θα συμμετάσχει στο σχετικό διαγωνισμό που θα βγει, είτε αυτός αφορά ολική παραχώρηση, είτε παραχώρηση μόνο του ΣΕΜΠΟ, αν και αυτό που την ενδιαφέρει κυρίως, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, είναι η ανάληψη της διαχείρισης του container terminal ( ΣΕΜΠΟ).
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr, η κινεζική πολυεθνική ΗΡΗ, εδώ και χρόνια ο υπ' αριθμόν «1» επενδυτής και διαχειριστής λιμανιών στον κόσμο, θα πάρει μέρος στο διαγωνισμό για τον ΟΛΘ, ό,τι τελικά και αν αποφασιστεί από πλευράς κυβέρνησης, μετά βέβαια από τις σχετικές εισηγήσεις που άμεσα αναμένεται να κάνει το ΤΑΙΠΕΔ.
Εκτός από τη Hutchison,  γνωρίζουμε ότι την ελληνική πλευρά έχει επίσης προσεγγίσει η ICTSI, εταιρεία των Φιλιππίνων όπως και η ισραηλινή ΖΙΜ.  Να σημειωθεί ότι η ICTSI είχε  σε αρχικό στάδιο εκδηλώσει ενδιαφέρον και στον πρώτο διαγωνισμό που είχε γίνει για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, το 2008, χωρίς όμως να καταθέσει τότε προσφορά(προσφορές είχαν υποβληθεί από Hutchison, Cosco και Dubai Ports).
To ενδιαφέρον της Hutchison(στον πρώτο διαγωνισμό είχε κατέβει σε κοινοπραξία με τις Alapis και ΛΥΔ), οπωσδήποτε έχει ξεχωριστή βαρύτητα λόγω του μεγέθους της HPH, θυγατρικής του ομίλου Hutchison Whampoa. To δίκτυο της ΗPH απλώνεται σε  52 λιμάνια, σε 26 χώρες στην Ασία, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Αυστραλασία και, τη βόρειο και νότιο Αμερική. Η HPH, που ξεκίνησε το 1866 από το Χονγκ Κόνγκ στο ναυπηγο-επισκευαστικό κλάδο, έχει εξελιχθεί σε ένα γιγαντιαίο forwarder φορτίων, ενώ έχει επεκταθεί σε όλο το χώρο της παροχής υπηρεσιών στις μεταφορές όπως και στα logistics, καθώς και στα terminals κρουαζιερόπλοιων. Όσο για τον όμιλο Hutchison Whampoa, είναι στην ενέργεια, τις τηλεπικοινωνίες, τα έργα υποδομής, το real estate και ...πάει λέγοντας.
Αυτό που κυρίως ενδιαφέρει τους ξένους forwarders είναι το ΣΕΜΠΟ, δίχως αυτό να σημαίνει ότι δεν θα είχαν ενδιαφέρον για πλήρη παραχώρηση, καθώς θα απέφευγαν την ανάμειξη στο χώρο του λιμανιού, άλλων παρόχων που θα ανέπτυσσαν άλλες δραστηριότητες, π.χ. στο συμβατικό λιμάνι. Πέραν αυτού, θεωρείται ότι πρόσθετος λόγος για να εκδηλωθεί ενδιαφέρον και στην περίπτωση της ολικής παραχώρησης, είναι, η αξιοποίηση του συμβατικού λιμανιού χωρίς να απαιτείται άμεσα πραγματοποίηση επενδύσεων.

ΠΗΓΗ
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah