Το
Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων είναι κοινώς αποδεκτό ότι δεν «συμπαθεί
ιδιαίτερα» τις διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ, δηλαδή τους Γ. Ανωμερίτη και
Στ. Αγγελούδη.
Οι δυο τους έχουν ταχθεί δημοσίως κατά του μοντέλου που ακολουθεί το Ταμείο στην αποκρατικοποίηση των λιμένων, δηλαδή την «ολική παραχώρηση», μέσω της διάθεσης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου.
Αυτό διότι, το 97% των λιμένων της Ευρώπης τελεί υπό τον έλεγχο του δημοσίου,
των επιμελητηρίων και των δήμων. Μάλιστα, η πιο διαδεδομένη πρακτική
είναι η μέθοδος των επιμέρους παραχωρήσεων, π.χ. σταθμός
εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιέρα, car terminal, κ.α.
Για το Σάββατο είναι προγραμματισμένη η γενική συνέλευση του ΟΛΠ και ήδη έχουν διακινηθεί σενάρια περί αλλαγών. Ίσως οι αλλαγές περιοριστούν σε μέλη του δ.σ. (το δ.σ. του ΟΛΠ έχει οριστεί επί υπουργίας Λ. Κατσέλη), ίσως επεκταθούν.
Το
σίγουρο είναι ότι διακινούνται διάφορα ονόματα, όπως του τέως δημάρχου
Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκου και του αναπληρωτή CEO του ΟΛΠ, Πετρουλή
Παναγιώτη.
Τα φαβορί συνεχίζουν για τη διεκδίκηση του ΟΛΠ
Το
διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε, κατά τη τελευταία του
συνεδρίαση, τα πέντε επενδυτικά σχήματα που εισέρχονται στη β’ φάση του
διαγωνισμού για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της
Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, δηλαδή στην κατάθεση των δεσμευτικών
προσφορών.
Τα πέντε σχήματα είναι:
-APM Terminals, B.V.
-COSCO (Hong Kong) Group Limited
-International Container Terminal Services, Inc
-Ports America Group Holdings
-Utilico Emerging Markets Limited.
Όπως διαπιστώνει κανείς, συνεχίζουν όλα τα φαβορί, ενώ το μόνο σχήμα που αποκλείστηκε είναι το Cartesian Capital Group.
Κατά
τη β’ φάση, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε
λεπτομερή στοιχεία για το περιουσιακό στοιχείο και τους σχετικούς όρους
της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Οχτώ μνηστήρες για τον ΟΛΘ, εκ των οποίων 2 κοινοί με ΟΛΠ!
Με
την εκδήλωση ενδιαφέροντος από οχτώ επενδυτικά σχήματα, έληξε η
προθεσμία υποβολής εκδηλώσεων ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 67% του
μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Τα οχτώ σχήματα είναι:
-APM Terminals, B.V. (θυγατρική της δανικής Maersk)
-Deutsche
Invest Equity Partners, GmbH (είναι θυγατρική γερμανικού private equity
με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας και επενδύσεις μέχρι τώρα κυρίως σε
γερμανόφωνες χώρες).
-Duferco
Particiption Holding, SA (Αποτελεί ελβετικό όμιλο που δραστηριοποιείται
στην εμπορία και διανομή χάλυβα και πρώτων υλών αλλά και στην ενέργεια,
τα ακίνητα, τη ναυτιλία και τα Logistics. Λειτουργεί παράλληλα δίκτυο
διανομής ηλεκτρικού ρεύματος και διασύνδεσης μεταξύ Ελβετίας και
Ιταλίας).
-International Container Terminal Services, Inc (Πρόκειται για διαχειρίστρια λιμανιών με έδρα τις Φιλιππίνες).
-Mitsui
& Co., Ltd. (Είναι μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες του
κόσμου με έδρα την Ιαπωνία με ετήσιο τζίρο της τάξης των 6 τρισ. γιεν).
-P&O
Steam Navigation Company - DP World (Πρόκειται για θυγατρική της Dubai
Port η οποία διαχειρίζεται σχεδόν 60 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια
βάση και είναι μια από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες λιμανιών
διεθνώς).
-Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A. (Oι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι διεκδικούν και τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΕΣΣΤΥ).
-Yilport
Holding, Inc.(αποτελεί μέλος του τουρκικού ομίλου Yildirim, με
συμφέροντα σε ορυχεία, πρώτες ύλες, ενέργεια, ναυπηγεία, logistics και
λιμάνια. Ελέγχει 4 λιμάνια στον ανατολικό Μαρμαρά και 1 στη Μάλτα).
Όπως διαπιστώνει κανείς, 2 ενδιαφερόμενοι έχουν κατέβει και για τον ΟΛΠ (APM και Ιnternational Container Terminal), ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συμμετοχή των Ρωσικών Σιδηροδρόμων με τη ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ. Ως γνωστόν, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι διεκδικούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ.
Στο
αμέσως επόμενο διάστημα, οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις
υποβληθείσες αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο Διοικητικό
Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια
συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.