Κοινό μέτωπο από φορείς που προσφεύγουν
στο ΣτΕ για να αποτραπούν τα σχέδια κυβέρνησης-ΤΑΪΠΕΔ Φ Ισχυρές αντιδράσεις έχει
προκαλέσει π επιθυμία της κυβέρνησης να πουλήσει το 67% του μετοχικού κεφαλαίου
του ΟΛθ. Ενδιαφέρον από Γερμανούς, Αραβες, Ιάπωνες, Ρώσους και Τούρκους
Στο... πόδι βρίσκονται για άλλη
μια φορά οι φορείς της Θεσσαλονίκης, προσπαθώντας να «μπλοκάρουν» την πώληση του
πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), που
προωθεί απρόσκοπτα -αγνοώντας και τις αντιρρήσεις των στελεχών της- η μνημονιακή
κυβέρνηση
Παρά το γεγονός ότι το λιμάνι
παρέμενε αποκλεισμένο ακτοπλοϊκά τα τελευταία χρόνια, απόρροια προφανώς των κακών
κυβερνητικών χειρισμών, εξακολουθεί να αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης
στην προσπάθεια ανάκαμψης της. Αλλωστε, όπως έγραφε χρόνια πριν ο Ν. Καββαδίας «της
Σαλονίκης μοναχά της πρέπει το καράβι. Να μην τολμήσεις να τη δεις ποτέ από τη στεριά»
ΓΓ αυτό και το σύνολο των φορέων
-αν και ορισμένοι με διαφορετικό σκεπτικό- επιχειρεί με κάθε τρόπο να ανατρέψει
τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο μόλις στις 5 Ιουνίου ολοκλήρωσε τη διαδικασία εκδήλωσης
ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ
«Αυτό που προέχει, αυτή τη στιγμή,
είναι να δημιουργηθεί ένα κοινό μέτωπο κατά της πώλησης του ΟΛΘ. Το λιμάνι είναι
η πεμπτουσία τής πόλης. Με αυτό το τριτοκοσμικό μοντέλο που ξεπουλά τα πάντα δεν
γίνεται να προχωρήσει μπροστά η Θεσσαλονίκη. Αυτοί που επικαλούνται την αποτυχία
του δημόσιου χαρακτήρα, το πολιτικό σύστημα δηλαδή είναι οι ίδιοι φορείς της αποτυχίας»,
τόνισε Στο ΧΩΝΙ π γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας
(ΟΜΥΛΕ), Φανή Γουργούρη, προσθέτοντας ότι μόλις της Παρασκευή κατατέθηκε στο Συμβούλιο
της Επικρατείας, από το σωματείο εργαζομένων του ΟΛΘ και την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών
Ελλάδας (ΕΕΚΕ), αίτηση ακύρωσης της πώλησης του λιμανιού. Εξελίξεις, ωστόσο, αναμένονται
τόσο στη γενική συνέλευση των εργαζομένων στα μέσα της εβδομάδας, όσο και στη γενική
συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ ΑΕ στις 25 Ιουνίου
Προσφυγή στο ΣτΕ κατά της πρόσκλησης
ενδιαφέροντος από το ΤΑΙΠΕΔ κατέθεσε την Πέμπτη και ο Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΣΘ, Νικόλαο Βαλεργάκη ο σύλλογος με την εν λόγω προσφυγή
δεν τάσσεται κατά των ιδιωτικοποιήσεων γενικά, απλώς επισημαίνει ότι ο τρόπος που
γίνεται η πώληση του λιμανιού της πόλης δεν είναι ορθός. «Αλλωστε, το ίδιο είχε
επισημάνει και το σύνολο των βουλευτών που συμμετείχαν στην οικονομική επιτροπή
της Βουλής, όταν το ΤΑΙΠΕΔ τους ενημέρωσε για την προωθούμενη πώληση», σχολίασε
ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ Τους προηγούμενους
μήνες έγινε μια πρώτη προσπάθεια δημιουργίας μετώπου κατά της πώλησης του λιμανιού,
κατά την οποία διαφάνηκε ότι το σύνολο τάσσεται κατά της κυβφνητικής επιλογής. ΣΥΡΙΖΑ
και ΚΚΕ δηλώνουν κατά σε κάθε ενδεχόμενο παραχώρησης. Από την πλευρά του, ο δήμος
Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι το λιμάνι θα πρέπει να περάσει στην αυτοδιοίκηση, όπως συμβαίνει
σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις. Η ομοφωνία, εν ολίγοις, των φορέων θορύβησε το ΤΑΙΠΕΔ,
το οποίο γΓ αυτό το λόγο προγραμμάτιζε πριν λίγο διάστημα μυστικό δείπνο σε ξενοδοχείο
της Θεσσαλονίκης, αναζητώντας τη συμφωνία με ορισμένους από αυτούς, αλλά τελευταία
στιγμή λόγω απροθυμίας κάποιων να συμμετάσχουν, το ακύρωσε
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΩΛΗΣΗΣ Σύμφωνα
με το ΤΑΙΠΕΔ, ενδιαφέρον για το λιμάνι Θεσσαλονίκης έδειξαν οκτώ επενδυτικά σχήματα
(Γερμανοί, Αραβες, Ιάπωνες, Ρώσοι, Τούρκοι) ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα οι σύμβουλοι
αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή
τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου, προκειμένου η διαδικασία να ολοκληρωθεί
μέχρι τις αρχές του 2015. Τα οκτώ επενδυτικά οχήματα που ενδιαφέρονται για τον ΟΛΘ
είναι τα εξής ΑΡΜ Terminals, B.V., Deutsche Invest Equity Partners, GmbH,
Duferco Particiption Holding, SA, International Container Terminal Services,
Inc. Mitsui & Co, Ltd, P&O Steam Navigation Company (DP World), Russian
Railways JSC / GEK TERNA S.A, Yilport Holding, Inc. *t
ΝΑ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ TOY ΟΛΠ
ΘΕΛΕΙ Ο ΜΩΡΑΛΗΣ Στην ίδια απόφαση του, το ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε και τα πέντε επενδυτικά
σχήματα, που εισέρχονται στη Β' φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 67% του
μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ)
Πρόκειται για τα σχήματα: ΑΡΜ
Terminals, B.V., COSCO (Hong Kong) Group Limited, International Container
Terminal Services, Inc, Ports America Group Holdings και Utilico Emerging
Markets Limited
Ηδη ο νέος δήμαρχος Πειραιά,
Γιάννης Μώραλης, που αναλαμβάνει καθήκοντα από 1ης Σεπτέμβρη, έστειλε επιστολή στον
Αντώνη Σαμαρά, ζητώντας να μην πωληθεί το λιμάνι και ο δήμος να έχει άμεση και ισχυρή
παρουσία στη διοίκηση του ΟΛΠ. Όπως ανέφερε στην επιστολή του, ο συνδυασμός του
τάχθηκε εξαρχής υπέρ της διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού, γιατί πιστεύει
ότι ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση του λιμανιού συνδέεται με την ανάπτυξη και
την πορεία της πόλης
«Ο Δήμος Πειραιώς πιστεύουμε
και ζητάμε να συμμετάσχει στη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Διεκδικούμε
διευρυμένη συμμετοχή του Δήμου Πειραιά στον αναπτυξιακό σχεδιασμό του ΟΛΠ με στόχο,
όχι μόνο τη διασφάλιση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας, αλλά και τη δημιουργία καινούργιων
και βιώσιμων θέσεων απασχόλησης», σημείωσε ο κ. Μώραλης, καλώντας, παράλληλα, τον
πρωθυπουργό να παρέμβει για να ξεκινήσει ανοικτό διάλογο για το λιμάνι του Πειραιά
με την τοπική κοινωνία «με στόχο την αναθεώρηση και επανασχεδιασμό των επιλογών
τον ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ»
TΟ ΧΩΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.