Η σχέση της σκοπιανής Makstil με την υποψήφια Duferco
της Άννης Καρολίδου
Ένας ακόμη ενδιαφερόμενος για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, υποτίθεται ότι υπάρχει πέραν των οκτώ που έχουν ήδη ανακοινωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με το Balkan Insight, το Οικονομικό Επιμελητήριο της ΠΓΔΜ έστειλε σχετικά πρόσφατα κλιμάκιο στον ΟΛΘ για να ανιχνεύσει τις δυνατότητες απόκτησης μετοχικού πακέτου, τουλάχιστον 7%.
Βεβαίως μία τέτοια κίνηση δεν μπορεί παρά να αντιμετωπιστεί με έντονο σκεπτικισμό αφού η διαδικασία πώλησης του 67% της ΟΛΘ Α.Ε. είναι πολύ συγκεκριμένη και έχει ήδη κλείσει το πρώτο μέρος που αφορούσε την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος. Αλλά πέραν του διαδικαστικού, είναι και το ουσιαστικό μέρος του όλου θέματος αφού οι οκτώ που εκδήλωσαν ενδιαφέρον ανήκουν σε ορισμένους από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους παγκοσμίως και, δίκτυα διαχείρισης τερματικών σταθμών containers σε λιμάνια.
Είναι γνωστό ότι για την οικονομία των Σκοπίων το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι κομβικής σημασίας αφού από αυτό περνάνε ορυκτά μεταλλεύματα, κάρβουνο διάφορα άλλα φορτία, κυρίως χύδην. Το 90% των φορτίων που διακινούνται, από τη θάλασσα, από και προς ΠΓΔΜ, το 90% περνάει από τον ΟΛΘ. Ωστόσο, από του σημείου αυτού, μέχρι του να διεκδικήσουν ποσοστό από το προς πώληση μετοχικό πακέτο, υπάρχει αρκετή απόσταση.
Να σημειωθεί ότι το Balkan Insight υποστηρίζει πως οι Σκοπιανοί θα ήθελαν τον ΟΛΘ να περάσει στα χέρια της Duferco, γιατί έτσι, έμμεσα, θα μπορούσαν να έχουν μετοχική πρόσβαση στο Λιμάνι. Η Duferco, πράγματι, διακινεί λαμαρίνες και χαλυβουργικά για την ΠΓΔΜ, αφού μάλιστα έχει μία ιδιαίτερη σχέση με τα Σκόπια μέσω της ιταλικής Duferdofin, που είχε εξαγοράσει τη σκοπιανή Makstil Skopje.
Η συγκεκριμένη ενδιαφερόμενη για την ΟΛΘ ΑΕ είναι ένας γιγαντιαίος όμιλος, με έδρα στο Λουξεμβούργο, που εκτός από τις μεταφορές και τη ναυτιλία, έχει δραστηριότητα σε πολλούς άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα στην ενέργεια και στα logistics.
Η Makstil, είναι μόνο ένας κρίκος στη μεγάλη αλυσίδα των χαλυβουργικών της Duferco και η συγκεκριμένη Holding έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ.
Υπενθυμίζεται πως η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ΟΛΘ Α.Ε. έτυχε μεγάλης και σημαντικής ανταπόκρισης, αφού οι παρακάτω οκτώ μεγάλοι παίκτες κατέθεσαν τα διαπιστευτήριά τους:
-APM Terminals, B.V.
-Deutsche Invest Equity Partners, GmbH
-DufercoParticiption Holding, SA
-International Container Terminal Services, Inc
-Mitsui & Co., Ltd.
-P&O Steam Navigation Company (DP World)
-Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A.
-Yilport Holding,Inc
Μένει να δούμε, πως θα αξιολογηθούν από το σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, οι φάκελλοι των οκτώ ενδιαφερομένων και ποιοι από αυτούς τελικώς θα περάσουν στον επόμενο γύρο του διαγωνισμού που θα πρέπει να καταλήξει στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών και, στη συνέχεια, στην επιλογή προτιμητέου αγοραστή.
Voria.gr
της Άννης Καρολίδου
Ένας ακόμη ενδιαφερόμενος για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, υποτίθεται ότι υπάρχει πέραν των οκτώ που έχουν ήδη ανακοινωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με το Balkan Insight, το Οικονομικό Επιμελητήριο της ΠΓΔΜ έστειλε σχετικά πρόσφατα κλιμάκιο στον ΟΛΘ για να ανιχνεύσει τις δυνατότητες απόκτησης μετοχικού πακέτου, τουλάχιστον 7%.
Βεβαίως μία τέτοια κίνηση δεν μπορεί παρά να αντιμετωπιστεί με έντονο σκεπτικισμό αφού η διαδικασία πώλησης του 67% της ΟΛΘ Α.Ε. είναι πολύ συγκεκριμένη και έχει ήδη κλείσει το πρώτο μέρος που αφορούσε την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος. Αλλά πέραν του διαδικαστικού, είναι και το ουσιαστικό μέρος του όλου θέματος αφού οι οκτώ που εκδήλωσαν ενδιαφέρον ανήκουν σε ορισμένους από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους παγκοσμίως και, δίκτυα διαχείρισης τερματικών σταθμών containers σε λιμάνια.
Είναι γνωστό ότι για την οικονομία των Σκοπίων το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι κομβικής σημασίας αφού από αυτό περνάνε ορυκτά μεταλλεύματα, κάρβουνο διάφορα άλλα φορτία, κυρίως χύδην. Το 90% των φορτίων που διακινούνται, από τη θάλασσα, από και προς ΠΓΔΜ, το 90% περνάει από τον ΟΛΘ. Ωστόσο, από του σημείου αυτού, μέχρι του να διεκδικήσουν ποσοστό από το προς πώληση μετοχικό πακέτο, υπάρχει αρκετή απόσταση.
Να σημειωθεί ότι το Balkan Insight υποστηρίζει πως οι Σκοπιανοί θα ήθελαν τον ΟΛΘ να περάσει στα χέρια της Duferco, γιατί έτσι, έμμεσα, θα μπορούσαν να έχουν μετοχική πρόσβαση στο Λιμάνι. Η Duferco, πράγματι, διακινεί λαμαρίνες και χαλυβουργικά για την ΠΓΔΜ, αφού μάλιστα έχει μία ιδιαίτερη σχέση με τα Σκόπια μέσω της ιταλικής Duferdofin, που είχε εξαγοράσει τη σκοπιανή Makstil Skopje.
Η συγκεκριμένη ενδιαφερόμενη για την ΟΛΘ ΑΕ είναι ένας γιγαντιαίος όμιλος, με έδρα στο Λουξεμβούργο, που εκτός από τις μεταφορές και τη ναυτιλία, έχει δραστηριότητα σε πολλούς άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα στην ενέργεια και στα logistics.
Η Makstil, είναι μόνο ένας κρίκος στη μεγάλη αλυσίδα των χαλυβουργικών της Duferco και η συγκεκριμένη Holding έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ.
Υπενθυμίζεται πως η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ΟΛΘ Α.Ε. έτυχε μεγάλης και σημαντικής ανταπόκρισης, αφού οι παρακάτω οκτώ μεγάλοι παίκτες κατέθεσαν τα διαπιστευτήριά τους:
-APM Terminals, B.V.
-Deutsche Invest Equity Partners, GmbH
-DufercoParticiption Holding, SA
-International Container Terminal Services, Inc
-Mitsui & Co., Ltd.
-P&O Steam Navigation Company (DP World)
-Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A.
-Yilport Holding,Inc
Μένει να δούμε, πως θα αξιολογηθούν από το σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, οι φάκελλοι των οκτώ ενδιαφερομένων και ποιοι από αυτούς τελικώς θα περάσουν στον επόμενο γύρο του διαγωνισμού που θα πρέπει να καταλήξει στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών και, στη συνέχεια, στην επιλογή προτιμητέου αγοραστή.
Voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.