Τι γράφει η έκθεση του ΔΝΤ για Ναυτιλία- Λιμάνια

12 Ιουν 2014


Μέσα στους πρώτους μήνες του 2015 «βλέπει» το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ)να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ ενώ προαναγγέλλει νέα μέτρα για τη ναυτική εργασία με πρώτο την καθιέρωση επιχειρησιακών συμβάσεων στην ακτοπλοΐα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε συνέντευξή του στον «ΣΚΑΙ» δεν αναφέρθηκε στις ναυτιλιακές «οδηγίες» του ΔΝΤ και αρκέστηκε να επαναλάβει τις γενικές τοποθετήσεις της κυβέρνησης βάζοντας, πάντως, προϋποθέσεις για τη μη λήψη νέων μέτρων….
«Για να μην έχουμε όμως καινούρια μέτρα, πρέπει να προχωρήσουμε στο άνοιγμα των αγορών, στη μεταρρύθμιση της λειτουργίας του δημοσίου τομέα, στη μείωση του κόστους για το φορολογούμενο και στην αύξηση της αποδοτικότητας των υπηρεσιών του», ανέφερε ο κ. Βαρβιτσιώτης αφήνοντας ανοιχτό «παράθυρο» για τα νέα μέτρα, που προδιαγράφονται στην έκθεση του ΔΝΤ, η οποία δόθηκε την Τρίτη 10/6 στη δημοσιότητα.

Ειδικότερα, η έκθεση αναφέρει ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο:
•    Οι αρχές θα ευθυγραμμίσουν τις απαιτήσεις επάνδρωσης για τις εγχώριες υπηρεσίες με αυτές, που ισχύουν για τις διεθνείς γραμμές, σεβόμενες, πάντως, την βέλτιστη πρακτική της ασφαλούς επάνδρωσης και επανεξετάζοντας την εφαρμογή των παραπάνω αλλαγών στην ρήτρα της ευνοϊκότερης ρύθμισης και επέκτασης των συλλογικών συμβάσεων στο διεθνές τμήμα της γραμμής και θεσπίζοντας νομοθετικές αλλαγές ανάλογα με την περίπτωση (Σεπτέμβριος 2014).
Μια τέτοια νομοθετική ρύθμιση θα αυξήσει ακόμα περισσότερο την ανεργία των ναυτικών, ιδιαίτερα στο ξενοδοχειακό προσωπικό καθώς με προηγούμενη ρύθμιση προβλέφθηκε η μείωσή του στις γραμμές του εξωτερικού.

Η έκθεση σημειώνει και τα μέτρα που έχουν, ήδη, ληφθεί για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με νομοθετικές ρυθμίσεις από τον περασμένο Απρίλιο και όπως αναφέρεται είναι τα εξής:
Με βάση την πρόσφατη αξιολόγηση του αντίκτυπου των προηγούμενων νομοθετημένων μεταρρυθμίσεων, τα πρόσθετα μέτρα θα εισαχθούν με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τομέα, συμπεριλαμβανομένου του:
•    Να επιτραπεί προαιρετικά η σύναψη επιχειρησιακών συμβάσεων εργασίας στον τομέα των εσωτερικών πορθμείων, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει ή δεν υπάρχει κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στον τόπο και την αναστολή της ρήτρας της ευνοϊκότερης ρύθμισης και επέκτασης των συλλογικών συμβάσεων, σεβόμενη, πάντως,  την διεθνή και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
•    Να επιτραπεί στις εταιρείες να μοιράζουν ελεύθερα σε όλο τον στόλο τους τις ημέρες κατά τις οποίες θα σταματάνε τη χειμερινή περίοδο
•     Την εξάλειψη της υποχρέωσης των εταιρειών να δηλώνουν τις ανώτατες τιμές  εισιτηρίων και ευθυγραμμίζοντας τις υποχρεωτικές εκπτώσεις στα  ακτοπλοϊκά εισιτήρια στις νέες γραμμές Δημοσίου Συμφέροντος με τα ισχύοντα για τις εμπορικές γραμμές (Απρίλιος 2014).

Να σημειωθεί ότι το τελευταίο σκέλος έρχεται σε αντίθεση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92 για το cabotage που δίνει στα κράτη- μέλη της ΕΕ να επιβάλουν υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας σε επιδοτούμενες γραμμές (Δημοσίου Συμφέροντος) για την αντιμετώπιση του ύψους των ναύλων.

Τα Λιμάνια

Εκτενής αναφορά γίνεται στην έκθεση του ΔΝΤ για τα λιμάνια, με την επισήμανση ότι παρά τις καθυστερήσεις στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων «υπήρξε κάποια αξιοσημείωτη πρόοδος, συμπεριλαμβανομένης (…) της έναρξης της διαδικασίας υποβολής προσφορών για το λιμάνι του Πειραιά». Ωστόσο, λίγο παρακάτω προσδιορίζεται ότι το 2015 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και των συμβάσεων παραχώρησης για τα λιμάνια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης

Επίσης, καταγράφεται ότι υπήρξε προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης η προκήρυξη από το ΤΑΙΠΕΔ της Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Τι ζητάει ακόμα το ΔΝΤ να γίνει στο πλαίσιο της διαδικασίας της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών:

•    Θέσπιση νόμου ώστε να τεθεί  σε λειτουργία η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων από την 1η Μάιου του 2014.  
Οι Αρχές αναθεωρούν το νόμο 4150/2013, προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία μια Ρυθμιστική Αρχή με την αναγκαία ανεξαρτησία για την έκδοση κανονιστικών αποφάσεων με βάση τα ισχύοντα νομικά πλαίσια.
Ο νόμος θα διευκρινίσει όλα τα βήματα που απαιτούνται, επιχειρησιακές λεπτομέρειες, καθώς και λεπτομέρειες σχετικά με την ακριβή καθήκοντα και αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές και τους νόμους και τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ..
Αυτό θα περιλαμβάνει την περιγραφή των αρμοδιοτήτων και των κανόνων λειτουργίας του Διοικητικού Συμβουλίου, οι κανόνες σχετικά με τη λήψη αποφάσεων, επιχειρησιακά θέματα κανονιστικών ρυθμίσεων, γενικών διατάξεων σχετικά με τη δομή της οντότητας, λεπτομέρειες σχετικά με την πρόσληψη προσωπικού, πειθαρχικά θέματα, την προμήθεια, την κατάρτιση του προϋπολογισμού.  
Αυτά είναι αναγκαία προκειμένου να καταστεί η ρυθμιστική λειτουργική από την 1η Μαΐου 2014, και το Διοικητικό Συμβούλιό της λειτουργικό. Επιπλέον, με την αλλαγή του νόμου θα συμπεριληφθεί στις αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής η εποπτεία της σύμβασης παραχώρησης.
2. Διορίζει το Διοικητικό Συμβούλιο για να προετοιμάσει την πλήρη λειτουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων από τη στιγμή της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού του ΟΛΠ / ΟΛΘ. Ενώ αυτή η δομή αναπτύσσεται, μια μεταβατική δομή (στο πλαίσιο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας) αναλαμβάνει την ευθύνη της συμμετοχής στη νέα επίσκεψη για την υφιστάμενη σύμβασης παραχώρησης.
3. Έκδοση κοινής Υπουργικής Απόφασης, με την  οποία καθορίζονται οι απαιτήσεις χρηματοδότησης και στελέχωσης για τη λειτουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένα.
4.  Ετοιμάστε ένα σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με τον οποίο θα καθορίζεται η ακριβής δομή του ρυθμιστή, ώστε να λειτουργεί πλήρως με όλο το προσωπικό από την 1η Ιανουαρίου 2015.

Όπως σημειώνεται παρακάτω:
1.    Οι Αρχές προετοίμασαν ένα σχέδιο δράσης για την πλήρη λειτουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων από τη στιγμή που θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και οι μετοχές του ΟΛΠ / ΟΛΘ θα μεταφερθούν στο νέο επενδυτή (αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα, 9 μήνες μετά της Διαδικασίας Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η οποία έχει ξεκινήσει). Αυτό θα περιλαμβάνει επίσης σχέδια για να προετοιμάσουν όλες τις αναγκαίες κανονιστικές αποφάσεις / εγχειρίδια (Απρίλιος 2014).
2.    Οι Αρχές εξέδωσαν Προεδρικό Διάταγμα που καθορίζει την ακριβή δομή της Ρυθμιστικής Αρχής, ώστε να λειτουργεί πλήρως με όλο το προσωπικό από την 1η
Ιανουάριο του 2015 (Ιούνιος 2014).
3.    Οι Αρχές εξασφαλίζουν ότι τα ζητήματα κρατικών ενισχύσεων που σχετίζονται με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών πρέπει να αποσαφηνιστούν πριν από την έναρξη της δεύτερης φάσης των προσφορών (Μάιος 2014).

 pireas2day.gr
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah