Δύο από τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ, η ολλανδική APM Terminals, B.V., με συμφέροντα σε 64 λιμάνια σε 39 χώρες παγκοσμίως, και η η International Container Terminal Services που εδρεύει στις Φιλιππίνες, συμμετέχουν στο διαγωνισμό και για τον ΟΛΠ.
Σημαντικό ενδιαφέρον προκύπτει για την πώληση του 67% των μετοχών του
Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, καθώς οχτώ όμιλοι εκδήλωσαν την πρόθεσή
τους να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία.
Δύο από τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ, η ολλανδική APM Terminals, B.V., με συμφέροντα σε 64 λιμάνια σε 39 χώρες παγκοσμίως, και η η International Container Terminal Services που εδρεύει στις Φιλιππίνες, συμμετέχουν στο διαγωνισμό και για τον ΟΛΠ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναμενόμενη εκδήλωση ενδιαφέροντος για τον ΟΛΠ από τους Ρωσικούς σιδηροδρόμους οι οποίοι σε συνεργασία με την ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχουν και στο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως επίσης και της τουρκικής Yilport Holiding, που ανήκει στον όμιλο Yildirim και διαχειρίζεται τέσσερα λιμάνια στην Τουρκία και ένα στη Μάλτα.
Οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι είναι η Deutsche Invest Equity Partners, με έδρα το Μόναχο, ο ελβετικός όμιλος Duferco Particiption Holding που δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων στη ναυτιλία, την ενέργεια και στην αγορά χάλυβα, η Mitsui & Co., μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες παγκοσμίως, αλλά και η P&O Steam Navigation Company. Η τελευταία είναι θυγατρική της Dubai Port που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο της διαχείρισης λιμένων.
Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για την πώληση του 67% του ΟΛΠ, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έδωσε το πράσινο φως σε πέντε από τα έξι σχήματα που είχαν αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον να συνεχίσουν. Από τη δεύτερη φάση, αποκλείστηκε το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Cartasian Capital, ενώ εκτός από την APM Terminals, την International Container Terminal Services και την Cosco, στο διαγωνισμό συνεχίζει η Ports America, που αποτελεί τον μεγαλύτερο διαχειριστή λιμένων στις ΗΠΑ και το επενδυτικό σχήμα Utilico Emerging Markets Limited από τη Νέα Ζηλανδία που δραστηριοποιείται στο πεδίο των μεταφορών και κατασκευών σε αρκετές χώρες.
Δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ αναμένονται εντός του τρίτου τριμήνου του 2014 ενώ για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο πρώτο τρίμηνο του 2015.
«Θα μελετηθεί προσεκτικά η απόφαση για ΕΥΔΑΠ»
Στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ συζητήθηκε επίσης και η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματική την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ, αλλά και τι μπορεί να σημαίνει αυτό και για την αποκρατικοποίηση της ΕΥΑΘ.
Στελέχη του ταμείου τονίζουν ότι θα μελετήσουν προσεκτικά την απόφαση του ΣτΕ και προσθέτουν ότι οι μετοχές της ΕΥΔΑΠ επιστρέφουν στο δημόσιο.
Επισημαίνουν δε ότι η απόφαση της δικαιοσύνης για την ΕΥΔΑΠ δείχνει ότι το ταμείο αποκρατικοποιήσεων δεν κινείται ανεξέλεγκτα και ότι υπόκειται στον έλεγχο της δικαιοσύνης αλλά και στους μηχανισμούς του κράτους όπως το ελεγκτικό συνέδριο.
Δύο από τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ, η ολλανδική APM Terminals, B.V., με συμφέροντα σε 64 λιμάνια σε 39 χώρες παγκοσμίως, και η η International Container Terminal Services που εδρεύει στις Φιλιππίνες, συμμετέχουν στο διαγωνισμό και για τον ΟΛΠ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναμενόμενη εκδήλωση ενδιαφέροντος για τον ΟΛΠ από τους Ρωσικούς σιδηροδρόμους οι οποίοι σε συνεργασία με την ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχουν και στο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως επίσης και της τουρκικής Yilport Holiding, που ανήκει στον όμιλο Yildirim και διαχειρίζεται τέσσερα λιμάνια στην Τουρκία και ένα στη Μάλτα.
Οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι είναι η Deutsche Invest Equity Partners, με έδρα το Μόναχο, ο ελβετικός όμιλος Duferco Particiption Holding που δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων στη ναυτιλία, την ενέργεια και στην αγορά χάλυβα, η Mitsui & Co., μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες παγκοσμίως, αλλά και η P&O Steam Navigation Company. Η τελευταία είναι θυγατρική της Dubai Port που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο της διαχείρισης λιμένων.
Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για την πώληση του 67% του ΟΛΠ, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έδωσε το πράσινο φως σε πέντε από τα έξι σχήματα που είχαν αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον να συνεχίσουν. Από τη δεύτερη φάση, αποκλείστηκε το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Cartasian Capital, ενώ εκτός από την APM Terminals, την International Container Terminal Services και την Cosco, στο διαγωνισμό συνεχίζει η Ports America, που αποτελεί τον μεγαλύτερο διαχειριστή λιμένων στις ΗΠΑ και το επενδυτικό σχήμα Utilico Emerging Markets Limited από τη Νέα Ζηλανδία που δραστηριοποιείται στο πεδίο των μεταφορών και κατασκευών σε αρκετές χώρες.
Δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ αναμένονται εντός του τρίτου τριμήνου του 2014 ενώ για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο πρώτο τρίμηνο του 2015.
«Θα μελετηθεί προσεκτικά η απόφαση για ΕΥΔΑΠ»
Στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ συζητήθηκε επίσης και η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματική την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ, αλλά και τι μπορεί να σημαίνει αυτό και για την αποκρατικοποίηση της ΕΥΑΘ.
Στελέχη του ταμείου τονίζουν ότι θα μελετήσουν προσεκτικά την απόφαση του ΣτΕ και προσθέτουν ότι οι μετοχές της ΕΥΔΑΠ επιστρέφουν στο δημόσιο.
Επισημαίνουν δε ότι η απόφαση της δικαιοσύνης για την ΕΥΔΑΠ δείχνει ότι το ταμείο αποκρατικοποιήσεων δεν κινείται ανεξέλεγκτα και ότι υπόκειται στον έλεγχο της δικαιοσύνης αλλά και στους μηχανισμούς του κράτους όπως το ελεγκτικό συνέδριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.