Ανοιχτή επιστολή για το μέλλον του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης έδωσε στη δημοσιότητα ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης στην οποία εκφράζεται η αντίθεση του Συλλόγου στην ενδεχόμενη πώληση του αλλά και η θετική του στάση στο ενδεχόμενο παραχώρησης δραστηριοτήτων του.
Αναλυτικά η επιστολή:
Το Λιµάνι είναι ένας, από τους λίγους , πυλώνες ανάπτυξης της πόλης µας και της οικονοµικής της ζωής. Επιτακτική ανάγκη αποτελεί, η Θεσσαλονίκη να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του αύριο και πιστεύουµε ότι ο άµεσος εκσυγχρονισµός του λιµανιού µας και η ανάδειξή του σε βασικό παράγοντα της παγκόσµιας εφοδιαστικής αλυσίδας δηµιουργεί ικανές συνθήκες ανάπτυξης προς αυτή την κατεύθυνση.
Αυτό, όµως, σε καµία περίπτωση δεν θα επιτευχθεί µε την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του Οργανισµού Λιµένος Θεσσαλονίκης και την παραχώρησή του σε ένα οικονοµικό fund, το οποίο θα στοχεύσει αποκλειστικά στο εύκολο κέρδος µέσω δραστηριοτήτων real estate-εµπορικών κέντρων και πολυχώρων, χωρίς να στοχεύει σ’αυτή καθ’εαυτή τη λιµενική λειτουργία. Θα επιτευχθεί µε την παρουσία ιδιωτών στρατηγικών επενδυτών, στους οποίους θα παραχωρηθούν τοµείς λειτουργίας του Λιµανιού, υπό την εποπτεία και το ρυθµιστικό έλεγχο του ΟΛΘ ΑΕ. Η διαδικασία αυτή, άλλωστε, υιοθετείται, εδώ και πολλά χρόνια, στο 98% των Λιµανιών παγκοσµίως.
Η αξιοποίηση και ανάδειξη του Οργανισµού Λιµένος Θεσσαλονίκης θα επιτευχθεί µέσω της:
- Παραχώρησης – και όχι πώλησης του ΟΛΘ – επιµέρους δραστηριοτήτων και υποδοµών σε ιδιώτες, προκειµένου να αναπτυχθεί η δραστηριότητα της διαχείρισης των εµπορευµατοκιβωτίων, µε βιώσιµους και επικερδείς όρους
- Ενίσχυσης του εµπορευµατικού ρόλου του Λιµανιού µέσω επέκτασης και εκσυγχρονισµού των υποδοµών στη βάση ενός ολοκληρωµένου επενδυτικού προγράµµατος (logistics terminal, cruise terminal, νέες υποδοµές περιµετρικά του λιµένος)
- Συντονισµένων ενεργειών για την προσέλκυση νέων φορτίων και δηµιουργία clusters υπηρεσιών υψηλής προστιθέµενης αξίας, συµβάλλοντας στην ανάπτυξη της απασχόλησης µε όρους θεσπισµένων εργασιακών σχέσεων, µε αµοιβαία οφέλη για τον Οργανισµό, την τοπική αγορά εργασίας και την εγχώρια επιχειρηµατικότητα
- Ανάδειξης και ενίσχυσης της γεω-στρατηγικής θέσης του Οργανισµού Λιµένος Θεσσαλονίκης ως διαµετακοµιστικό κέντρο στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλά ταυτόχρονα και ως λιµάνι που εξυπηρετεί την εθνική οικονοµία (εισαγωγές – εξαγωγές), ώστε να διασφαλίσει σταθερό προβάδισµα έναντι των ανταγωνιστικών λιµανιών των γειτονικών χωρών Στη βάση αυτή απαιτείται συντονισµένη διασύνδεση, αξιοποίηση και εκσυγχρονισµός των χερσαίων δικτύων µεταφοράς για την ανάπτυξη των συνδυασµένων µεταφορών (σιδηρόδροµος, οδικά δίκτυα)
- Θέσπισης ανταγωνιστικής τιµολογιακής πολιτικής που θα ενισχύει την συνολική σχέση ποιότητας / αξίας των παρεχόµενων υπηρεσιών, όπως για παράδειγµα µείωση τιµολογίου εξαγωγών και εισαγωγής πρώτων υλών για βιοµηχανία κ.α.
- Ενίσχυσης των επιβατικών δραστηριοτήτων του λιµανιού µέσα από ένα πλέγµα συντονισµένων δράσεων, όπως η δηµιουργία µόνιµων ακτοπλοϊκών συνδέσεων µε τα υπόλοιπα λιµάνια της χώρας, κυρίως δε µε τα νησιά για την εξυπηρέτηση των αυξανόµενων τουριστικών αναγκών
- ∆ηµιουργίας τερµατικού για κρουαζιερόπλοια (cruise terminal), µε την ανάπτυξη στιβαρών υποδοµών
- Συµπερίληψης του Λιµανιού και διασύνδεσής του µε όλες τις σηµαντικές τουριστικές και πολιτιστικές ενέργειες προώθησης της περιοχής - ανάδειξη του λιµανιού ως σηµείο πρόσβασης σε ένα διαφοροποιηµένο εύρος τουριστικών διαδροµών και προορισµών, π.χ. θρησκευτικές εκδροµές, εµπορικός τουρισµός. οικογνωσίας, πολιτισµού, θαλασσίων σπορ κτλ.
Με γνώµονα, πάντοτε, την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως σύγχρονου οικονοµικού κέντρου των Βαλκανίων, την τόνωση της επιχειρηµατικής και επενδυτικής δραστηριότητας της ευρύτερης περιοχής και την ανάπτυξη της εθνικής µας οικονοµίας, Καλούµε το ΤΑΙΠΕ∆ και την Κυβέρνηση να αποσύρουν άµεσα την πρόταση πώλησης των µετοχών του Ο.Λ.Θ. και, κατ’ επέκταση, πλήρους ιδιωτικοποίησής του και να προχωρήσουν προς την επιλογή των προτεινόµενων, από το σύνολο των Φορέων της πόλης, κατευθύνσεων που θα ενισχύσουν, θα εκσυγχρονίσουν και θα αναδείξουν το Λιµάνι της Θεσσαλονίκη, ως διαµετακοµιστικό ανταγωνιστικό κέντρο στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, στηρίζοντας την εθνική µας οικονοµία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.