ΕΔΩ ΓΕΛΑΜΕ.........Ε ρε γλέντια...

14 Απρ 2014

Νέο «όχι» στην πώληση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης 

 

ΡΩΜΑΝΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΙΔΗΣ
rkontogiannidis@egnatiapost.gr
Τη διαδικασία παραχώρησης της διαχείρισης των container του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε παραχωρησιούχο εγνωσμένης αξίας, επέλεξε -κατά πλειοψηφία- ως προσφορότερη το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης (διαφώνησαν οι σύμβουλοι που πρόσκεινται στο ΚΚΕ και στον ΣΥΡΙΖΑ), τονίζοντας ότι είναι κάθετα αντίθετο σε οποιαδήποτε πώληση των μετοχών.
Το θέμα απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, επειδή κατά το δήμαρχο, Γιάννη Μπουτάρη, δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος, εφόσον κάθε μέρα που περνάει το λιμάνι απαξιώνεται, ενώ τοποθετήθηκαν για το ζήτημα και φορείς της πόλης.
Πάντως, ο κ. Μπουτάρης κατά την ομιλία του άφησε κι ένα «παράθυρο» ανοιχτό να πουληθεί άμεσα ποσοστό 24% των μετοχών του λιμανιού, ώστε να μη χαθεί άλλος χρόνος για την αξιοποίησή του.
«Αν πρόκειται να πουληθεί το λιμάνι, μόνο και μόνο για να κλείσουν κάποιες τρύπες του κρατικού προϋπολογισμού, να μην πουληθεί. Αν πουληθεί, θα έχει όφελος το κράτος, ενώ, αν παραχωρηθεί, θα ωφεληθεί ο δήμος. Ήδη το λιμάνι έχει δείξει ότι εξελίσσεται σε ένα κέντρο μεταφόρτωσης, ενώ, αν δεν αναπτυχθεί παράλληλα και το δίκτυο του ΟΣΕ, θα έχουμε κάνει μία τρύπα στο νερό», τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Δελής, τόνισε ότι η μόνη διέξοδος για όλα τα λιμάνια είναι να γίνουν λαϊκή και κοινωνική περιουσία, ενώ ο επικεφαλής της παράταξης και επίσης υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, υποστήριξε ότι «η παραχώρηση του λιμανιού βάζει το θέμα της ιδιωτικοποίησης από το "παράθυρο". Με την κερδοφορία που έχει το λιμάνι, θα μπορούσε να προχωρήσει από μόνο του σε επενδύσεις».
«Ναι» στην παραχώρηση από τους φορείς
Ομόφωνο «ναι» στην παραχώρηση τμημάτων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (κυρίως του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων) και μάλιστα το γρηγορότερο δυνατό και «όχι» στην πώληση των μετοχών του, είπαν για μία ακόμη φορά εκπρόσωποι φορέων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι τοποθετήθηκαν για το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιος Αγγελούδης, υποστήριξε ότι πρέπει να υπάρξει ειδικός παραχωρησιούχος, ο οποίος θα μετακυλίσει στο λιμάνι όλη την εμπορική του δραστηριότητα.
«Γι’ αυτό προτείνουμε να παραχωρηθεί ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων σε εξειδικευμένο διακινητή container, ώστε να διακινούνται σε ολόκληρη τη δυτική Ευρώπη. Αυτό το μοντέλο θεωρούμε χρήσιμο και αυτό καταθέσαμε ως πρόταση. Έχει οροφή η αύξηση της κερδοφορίας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αν δεν υπάρξουν συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο και ιδιωτικές παροχές», είπε ο κ. Αγγελούδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, για να μπορέσει να γίνει αυτό, θα πρέπει να δημιουργηθεί μια ισχυρή μεταρρυθμιστική αρχή, η οποία θα επιβλέπει τον ανταγωνισμό, ενώ τον έλεγχο της λειτουργίας θα πρέπει να τον έχει ο κάτοχος των μετοχών που δε θα παραχωρηθούν, δηλαδή το 51%.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ ΑΕ παρουσίασε και κάποια στοιχεία, τα οποία δείχνουν τη μεγάλη κερδοφορία της εταιρίας. Ειδικότερα και σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρία το 2009 είχε κύκλο εργασιών 45 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2013 ο τζίρος έφτασε στα 52 εκατομμύρια ευρώ, η προ φόρων κερδοφορία βρίσκονταν το 2009 στα έξι εκατομμύρια ευρώ και το 2013 έφτασε στα 23 εκατ. ευρώ, το μέρισμα ήταν το 2009 στα 0,15 ευρώ και πέρσι στα 1,5 ευρώ, ενώ η αξία της μετοχής βρίσκονταν στα 11 ευρώ και το 2013 έφτασε στα 25 ευρώ. Τέλος, το λιμάνι έχει 100 εκατομμύρια ευρώ αδιάθετα στο ταμείο του και μηδενικό χρέος.
Υπέρ της παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), η οποία θα φέρει ανάπτυξη στο λιμάνι, τάχθηκε ο εκπρόσωπος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Ηλιάδης, ενώ ο Νίκος Σδούκος, εκπρόσωπος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), ζήτησε να δοθεί άμεσα σε παραχωρησιούχο η λειτουργία των container, αφού ήδη τα ανταγωνιστικά λιμάνια αναπτύσσονται.
Από την πλευρά της η εκπρόσωπος των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, Φανή Γουργούρη, ζήτησε να έχουν συμμετοχή οι παραγωγικοί φορείς της πόλης και οι εργαζόμενοι του λιμανιού στο σχεδιασμό για την ανάπτυξη του τελευταίου, ενώ ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, υποστήριξε ότι με τα διαθέσιμα κεφάλαια που έχει σήμερα το λιμάνι δε χρειάζεται πώληση των μετοχών του, ενώ μια συνεργασία κράτους και ιδιωτών θα μπορούσε να γίνει στο μέλλον.

ΠΗΓΗ EGNATIA POST


Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah