Εξι από τους μεγαλύτερους Ομίλους διαχείρισης λιμένων παγκοσμίως είναι εκείνοι που κατέθεσαν προσφορές για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Το προφίλ των μνηστήρων του ΟΛΠ έχει σε γενικές γραμμές ως εξής:
H Cosco (Hong Kong) Group Limited, που είναι και η πιο γνωστή εταιρεία, είναι θυγατρική της China Ocean Shipping (Group) Company και μέσω άλλης θυγατρικής διαχειρίζεται ήδη μία προβλήτα ( με option για δεύτερη) του ΟΛΠ.
Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο η ΣΕΠ, η θυγατρική της Cosco, διακίνησε στον Πειραιά 464,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, δηλαδή 32,8% περισσότερα σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2013. Πέρυσι η εταιρεία διαχειρίστηκε 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο 19,5%, σε σχέση με το 2012 οπότε και είχε αυξήσει τα μεγέθη της αυτά κατά 77,4% από το προηγούμενο έτος. Μαζί με τον προβλήτα Ι που διαχειρίζεται μόνος του ο ΟΛΠ ο Πειραιάς ξεπερνά τα 3,15 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και βρίσκεται κοντά στην πρώτη θέση της Μεσογείου.
H Ports America είναι ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης τερματικών λιμενικών σταθμών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ελέγχει περισσότερα από 42 λιμάνια με 80 διαφορετικούς επιμέρους σταθμούς. Διαθέτει πάνω από 85 χρόνια εμπειρίας μέσω εταιρειών που εχει απορροφήσει. Η Ports America ανήκει στο επενδυτικό σχήμα Highstar Capital το οποίο κατέχει σημαντικές θέσεις στις αγορές τέτοιων υποδομών. Η Highstar Capital έχει επίσης διαφοροποιημένες επενδύσεις σε τομείς όπως: η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η διαχείριση υδάτων και λυμάτων, η μεταφορά και αποθήκευση φυσικού αερίου, τα ενεργειακά απόβλητα, οι μεταφορές και τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές (Intermodal), καθώς και στις λιμενικές παραχωρήσεις.
Η APM Terminals ανήκει στον όμιλο του ναυτιλιακού κολοσσού Maersk και είναι ένας από τους μεγαλύτερες διαχειριστές λιμένων του κόσμου. Λειτουργεί παγκόσμιο δίκτυο 64 τερματικών σταθμών σε 39 χώρες στις πέντε ηπείρους, επτά νέα λιμενικά έργα σε εξέλιξη, καθώς και πάνω από 160 επιχειρήσεις σε υπηρεσίες εσωτερικών μεταφορών.
Η Cartesian Capital Group, LLC είναι επενδυτική εταιρεία (private equity και venture capital fund) που ειδικεύεται στις εναλλακτικές επενδύσεις σε επιχειρήσεις με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και στις αναδυόμενες αγορές με στόχο την επίτευξη αποδόσεων. Ιδρύθηκε το 2005 και εδρεύει στη Νέα Υόρκη , ενώ διαθέτει γραφεία στη Νότια Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία.
Η νεοζηλανδικών συμφερόντων επενδυτική εταιρεία Utilico Emerging Markets (UEM) είχε και επισήμως ενδιαφερθεί για τον ΟΛΠ με επιστολή που έστειλε προ μηνών στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Πίσω από την UEM βρίσκεται ο επενδυτικός όμιλος Morrison & Co και ICM Limited από τη Νέα Ζηλανδία ο οποίος διαθέτει σημαντική παρουσία και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η Utilico, με κεφάλαια περί τα 675 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, έχει τοποθετημένο περί το 22% των διαθεσίμων της σε διαχειριστές λιμένων ανά τον κόσμο.
Η Morrison & Co διαχειρίζεται και τον εισηγμένο επενδυτικό όμιλο Infratil Limited ο οποίος έχει παρουσία στους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας (ηλεκτροπαραγωγή και φυσικό αέριο) στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.
Οι Νεοζηλανδοί ελέγχουν σοβαρό ποσοστό και στον έκτο ενδιαφερόμενο για τον ΟΛΠ, την International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) από τις Φιλιππίνες η οποία στο παρελθόν είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ.
Η ICTSI, που ιδρύθηκε το 1987 με ορμητήριο τον τερματικό σταθμό της Μανίλα, εξαπλώθηκε την τελευταία 20ετία σε ολόκληρο τον κόσμο και σήμερα έχει παρουσία και σε γειτονικά λιμάνια της Αδριατικής και του Ευξείνου Πόντου. Ελέγχει τον τερματικό σταθμό της Ριέκας στην Κροατία, του Βατούμι στην Γεωργία και τερματικό σταθμό στην Πολωνία. Μεγάλη παρουσία έχει ο όμιλος στη Νότια Αμερική (Βραζιλία, Αργεντινή, Μεξικό, κλπ) και κυρίως στην Ασία (Πακιστάν, Ινδία, κλπ).
portnet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.