Ενώ όλοι περιμένουν με το χρονόμετρο στο χέρι για να επισπευστούν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης αρχικά του ΟΛΠ, η προκήρυξη των εκλογών πάει πίσω το θέμα και συμπαρασύρει τον ΟΛΘ
Έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις περιμένει το ελληνικό κράτος. Σε πρώτο πλάνο είναι πάντοτε τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης. All time classic!Ενώ όλοι περιμένουν με το χρονόμετρο στο χέρι για να επισπευστούν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης αρχικά του ΟΛΠ, η προκήρυξη των εκλογών πάει πίσω το θέμα και συμπαρασύρει τον ΟΛΘ για τον οποίο οι διαδικασίες μετατίθενται, σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τον Ιανουάριο του 2016.
Ούτως ή άλλως και πριν την έναρξη της προεκλογικής περιόδου όλα ήταν βάλτος.
«Δεν λειτουργούν τα υπουργεία. Άρα δεν μπορεί να γίνει τίποτα σε αυτή τη φάση» επισημαίνουν στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας και προσθέτουν:
«Με δεδομένο ότι δεν λειτουργούν τα υπουργεία δεν είναι δυνατή η σύσταση τριμερούς Επιτροπής από το υπουργείο Οικονομικών, τον ΟΛΠ και το υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να κάνει τις αλλαγές στη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Οργανισμού η οποία είναι αναγκαία αφού αλλάζει ο χαρακτήρας του οργανισμού με την ιδιωτικοποίησή του.
Η προηγούμενη Επιτροπή που είχε συσταθεί στα τέλη του 2014 διαλύθηκε λόγω των πολιτικών αλλαγών που προέκυψαν από τις εκλογές του περασμένου Ιανουαρίου.»
Η διαδικασία είχε ήδη καθυστερήσει όμως με την προκήρυξη εκλογών πάει ακόμη πιο πίσω αφού θα αρχίσουν νέες διαβουλεύσεις όποτε συγκροτηθεί η νέα κυβέρνηση.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει προετοιμαστεί ώστε αν του ζητηθεί να συντάξει τη Σύμβαση Παραχώρησης, για να κερδηθεί χρόνος, να είναι πανέτοιμο. « Το ΤΑΙΠΕΔ έχει μηχανισμούς να το τρέξει» επισημαίνουν υπηρεσιακοί κύκλοι.
Η διαδικασία για την ολοκλήρωση της νέας σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΟΛΠ Α.Ε. θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί έως τον προσεχή Οκτώβριο, ώστε στη συνέχεια να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές από τους τρεις υποψήφιους επενδυτές που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
Πρόκειται για την Cosco, τη δανέζικη APM Terminals, θυγατρική της Maersk και τη φιλιππινέζικων συμφερόντων International Container Terminals Services (ICTS).
Από τους εμπλεκόμενους εξετάζεται και το σενάριο των επαναληπτικών εκλογών το οποίο λαμβάνουν υπόψη τους για παν ενδεχόμενο. Σε αυτή την περίπτωση τα προβλήματα θα πολλαπλασιαστούν.
Υπάρχει όμως και άλλο πρόβλημα.
Μέχρι τα μέσα του Αυγούστου οι νομικές υπηρεσίες του ΤΑΙΠΕΔ του ΟΛΠ και των δύο εμπλεκόμενων υπουργείων, Οικονομικών και Ναυτιλίας, μελετούσαν τη δημιουργία μίας Αρχής Λιμένος στον Πειραιά, η οποία θα ασκεί διοίκηση και σε αυτή θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ. Η αρχή λιμένος, όταν ολοκληρωθεί η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ ΑΕ θα ασκεί έλεγχο στο νέο ιδιοκτήτη αλλά και στη ΣΕΠ Α.Ε.
Τώρα υπάρχει και εκεί χρονοκαθυστέρηση αφού σε προεκλογική περίοδο το κράτος, ουσιαστικά, δεν λειτουργεί.
Πριν την προκήρυξη των εκλογών οι πιο αισιόδοξοι υπολόγιζαν ότι θα είχε κλείσει το θέμα του ΟΛΠ μέσα στο β' τρίμηνο του 2016. Τώρα αναμένεται να πάει πιο πίσω.
Πηγή: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.