Νέα κυβερνητικά εμπόδια στην αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ

20 Μαΐ 2015


Η ενεργοποίηση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων θεωρούνταν απαραίτητη προϋπόθεση για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ.

 Η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ ξεκίνησε εκ νέου, αλλά οι προϋποθέσεις για την επιτυχή ολοκλήρωσή της παραμένουν ακόμη ανεπαρκείς. Η πιο σημαντική από αυτές είναι η ενεργοποίηση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ), την οποία τώρα καθυστερεί ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης ή/και ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας. Υπενθυμίζεται ότι η ενεργοποίηση και η ολοκλήρωση της λειτουργίας της ΡΑΛ, στο προηγούμενο καθεστώς αξιολόγησης της πορείας της ελληνικής οικονομίας από την τρόικα, θεωρούνταν απαραίτητη προϋπόθεση για την αποκρατικοποίηση του λιμανιού. Συνιστούσε δε αυτό που ονομάζαμε μνημονιακή υποχρέωση, η οποία υπαγόρευε ότι η ΡΑΛ θα έπρεπε να ήταν πλήρως λειτουργική και αποτελεσματική από το τέλος του περασμένου έτους.

Τελικά η ΡΑΛ συστάθηκε τον Μάιο του 2014, ορίσθηκαν τα μέλη της, αλλά έκτοτε υφίσταται η σχετική διάταξη του νόμου και μόνον η Επιτροπή. Απουσιάζει το δευτερογενές δίκαιο που θα την καταστήσει πλήρως λειτουργική και κυρίως αποτελεσματική, δηλαδή απουσιάζει το προσωπικό. Κυρίως απουσιάζει η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), η οποία θα περιγράψει το οργανόγραμμα και τις ανάγκες σε προσωπικό. Το δεύτερο που θα πρέπει να συμβεί, είναι να βρεθεί στέγη, καθώς θεωρητικά οι ανεξάρτητες αρχές δεν πρέπει να έχουν άμεση σχέση με τις άλλες εξουσίες και αρχές. Ετσι σήμερα, οι εργασίες της Επιτροπής υλοποιούνται εκ των ενόντων από τα μέλη της, αλλά και το προσωπικό του ΕΜΠ που αξιοποιεί ο πρόεδρός της και καθηγητής του Πολυτεχνείου Κ. Μουτζούρης. Επίσης, η Επιτροπή στεγάζεται στο πρώην υπουργείο Ναυτιλίας.

Μια προσπάθεια για την υπογραφή της ΚΥΑ, έπειτα από μεγάλη καθυστέρηση, έγινε στο τέλος του περασμένου έτους από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ωστόσο η συλλογή υπογραφών «σκόνταψε» στην προκήρυξη των εκλογών, καθώς χρειάστηκαν πάνω από τέσσερις μήνες για τη συλλογή τριών υπογραφών. Σημειώνεται ότι την ΚΥΑ θα πρέπει να συνυπογράψουν ο επισπεύδων υπουργός, ο υφυπουργός Οικονομικών (πιθανόν ο κ. Μάρδας) και ο υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Πάντως, στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), αλλά και στην αγορά, ανησυχούν σχετικά με τις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας σε σχέση με τη ΡΑΛ. Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας δεν δίστασε να αναφέρει ότι επιδιώκει τη δημιουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένος Πειραιώς, υποβαθμίζοντας ουσιαστικά τον ρόλο της ΡΑΛ. Οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμη, αλλά είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να υπάρξει μια σύμβαση παραχώρησης λιμενικών εγκαταστάσεων -ειδικά εκείνων του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας- σε ιδιώτες, χωρίς μια ικανή και αποτελεσματική ρυθμιστική αρχή για να ρυθμίζει σημαντικά θέματα, όπως είναι τα μισθώματα χρήσης των εγκαταστάσεων, η μη διακριτική μεταχείριση χρηστών κ.ο.κ.

 kathimerini.gr
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah