Παγίδες και αντιφάσεις: Ο «μίτος της Αριάδνης» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

20 Μαΐ 2015

Η Φανή Γουργούρη, γγ της ΟΜΥΛΕ και πρόεδρος του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλλων ΟΛΘ ΑΕ απαντά σε άρθρο της Voria.gr για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
20 Μαι 2015 - 05:56


Άρθρο της Φανής Γουργούρη, ΓΓ της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας και Προέδρου του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλλων ΟΛΘ ΑΕ με αφορμή άρθρο του Γιώργου Μητράκη στη Voria.gr με τίτλο «Διπλή παγίδα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης».
«Πολύ μελάνι έχει χυθεί  τις τελευταίες ημέρες σε αναλύσεις και ρεπορτάζ σχετικά με την κυβερνητική απόφαση για τη συνέχιση της «πώλησης» του λιμένα του Πειραιά και τη διαφαινόμενη πώληση του λιμένα της  Θεσσαλονίκης.  Ανησυχία και αγωνία για τη τύχη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και την ανάπτυξη του συνοδεύουν ως  λέξεις τα δημοσιεύματα αυτά, που όμως «ξεχνάνε» επιμελώς αναφορά  σημαντικών γεγονότων.  Ας πιάσουμε το μίτο από την αρχή:
-- Η συνέχιση των διαγωνισμών πώλησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ  δεν είναι προϊόν της διαπραγμάτευσης με την Ευρώπη και τους Θεσμούς. Για την ακρίβεια δεν υπήρξε ποτέ καν μνημονιακή δέσμευση. Αντίθετα η πώληση του ΟΛΠ ήταν και δυστυχώς παραμένει  επιλογή της κυβέρνησης, κατόπιν της επίτευξης συμφωνίας με τους Κινέζους, προκειμένου οι τελευταίοι να προχωρήσουν στην αγορά ελληνικών ομολόγων, όπως λέγεται στους  «κυβερνητικούς» διαδρόμους. Ήδη έχουν τεθεί τα ζητήματα στρέβλωσης του ανταγωνισμού από την Ευρώπη. Η COSCO θεωρείται ο πιθανότερος υποψήφιος αγοραστής – επενδυτής και η αναμενόμενη επόμενη στρατηγική κίνηση της  εκτιμάται ότι θα είναι η μεταποίηση και η εξασφάλισης της σφραγίδας -made in Europe- στα προϊόντα της χώρας της, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το εμπόριο και την οικονομία  σε Ευρώπη και Ελλάδα. Επίσης, παύει να υφίσταται η  δυνατότητα της πολιτείας -ασκώντας έστω και ανεπίτρεπτα τα δικαιώματα της ιδιοκτησίας- να επεμβαίνει στη διαμόρφωση των τιμολογίων. Αντίθετα η διαμόρφωση της θα είναι καθαρά «κινέζικη» υπόθεση. Δείγμα γραφής ήδη από COSCO, ο διπλασιασμός της  τιμολόγησης των εγχωρίων. Για να έχετε μια πλήρη εικόνα προσθέστε όλα τα σχετικά με φιλικό διακανονισμό, το γεγονός ότι παρόλο που η Κομισιόν ήδη έχει ζητήσει την άμεση άρση των σκανδαλωδών φοροαπαλλαγών δε δείχνει να ενδιαφέρεται ουδείς, τη τιμή πώλησης απελπιστικά μικρή αφού η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει και τις χρηματιστηριακές αξίες, συγκριτικά και με την παρούσα αξία και την ανυπολόγιστη άυλη αξία του. Ο βασιλιάς είναι γυμνός!
-- Και για να μην ανησυχεί κανείς, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπαίνει στο κάδρο, ως απαίτηση της επίτευξης ανταγωνισμού στην περίπτωση πώλησης του ΟΛΠ.  Όμως η συμμετοχή των Ρωσικών σιδηροδρόμων και της Yilport  Holding Inc, τουρκικής εταιρίας διαχειρίστριας λιμένων θέτουν επί τάπητος ζητήματα εθνικής ασφάλειας και συμμαχικών αντιρρήσεων. Ταυτόχρονα αποσιωπάται το γεγονός ότι ο Ο.Λ.Θ. ευρισκόμενος σταθερά στη κορυφή των εταιριών εξυπηρέτησης δημοσίου συμφέροντος, μπορεί να χρησιμοποιήσει την υψηλή κερδοφορία, τα ισχυρά χρηματικά διαθέσιμα, το μηδενικό δανεισμό και τη μεγάλη χρηματοπιστωτική φερεγγυότητα και άμεσα να σχεδιάσει και να ξεκινήσει την υλοποίηση  επενδυτικού προγράμματος, που θα βάλει το λιμάνι σε ράγα ανάπτυξης.. Τώρα !
Και η νέα κυβέρνηση,  που ενώ θα έπρεπε να έχει πρώτο θέμα στην ατζέντα των μεταρρυθμίσεων μια νέα ρύθμιση στην λιμενική πολιτική και ένα εθνικό λιμενικό σχεδιασμό, επέλεξε να θυσιάσει ΟΛΠ & ΟΛΘ,  «παίζοντας» το χαρτί των γεωπολιτικοστρατηγικών αντιθέσεων, εμφανίζεται να δίνει τη μάχη με τους Θεσμούς, με κόκκινες γραμμές, αναπτυξιακά μέτρα και εργασιακές σχέσεις, ενώ ενισχύει μια επένδυση που παίρνει τα χαρακτηριστικά imperium in imperio και στην οποία οι εργασιακές σχέσεις είναι ζοφερές. Σκληρές εργολαβίες, με «αναλώσιμα σκουπίδια» τους εργαζόμενους, όπως τους αποκαλούν.
Και ενώ αυτά συμβαίνουν στη «πτωχή» Ελλάδα, σε όλη την Ευρώπη οι λιμενικές αρχές είναι εταιρικές οντότητες του δημοσίου. Σχεδιάζουν και αναπτύσσουν τους λιμένες με βάση την αγορά που απευθύνονται και αναλαμβάνουν να προασπίσουν τα δημόσια αγαθά που συνυπάρχουν και παράγονται  σε ένα λιμάνι, όπως η εθνική ασφάλεια, οι υποδομές δημοσίου συμφέροντος(δίαυλοι ναυσιπλοΐας, κυματοθραύστες  κλπ), οι ακτοπλοϊκές μεταφορές, η ασφάλεια(security & safety), η αειφόρος ανάπτυξη και η περιβαλλοντική προστασία, οι κανονισμοί εργασίας. Ελέγχουν την τιμολογιακή πολιτική και τον ανταγωνισμό και καθορίζουν τους όρους των  συμβάσεων,  συμπράξεων και παραχωρήσεων. Προωθούν τη λειτουργία τομέων χαμηλής αποδοτικότητας, εξυπηρετούν τον κοινό χρήστη και προχωρούν  σε επενδύσεις με κοινωνικό πρόσωπο. Αυξάνουν την ελκυστικότητα του λιμένα, προσελκύουν φορτία, επεμβαίνουν σε  περιπτώσεις στρέβλωσης του ανταγωνισμού και χρησιμοποιούν τις   υπηρεσίες -υποδομές  που τους ανήκουν στην προσπάθεια ενίσχυσης  επιχειρηματικών δράσεων τόνωσης των τοπικών οικονομιών και των σχέσεων με τις πόλεις.
«Ων την δόξαν ζηλοίς, μιμού τας πράξεις» !! Ας μη σπεύδουν λοιπόν - οι δήθεν ανησυχούντες και όψιμοι  Ευρωπαϊστές -   να πλειοδοτούν στην εφαρμογή τριτοκοσμικών μοντέλων με την εγκατάσταση ισχυρών ξένων κρατικών μονοπωλίων, στα οποία παραδίδεται ισχυρή δημόσια εξουσία. Ας ανησυχήσουν γιατί η χώρα και το δημόσιο από την πώληση και τα «επενδυτικά θαύματα»  παίρνει τα ελάχιστα δυνατά. Κι ας μη δημιουργούν παγίδες και πλαστά διλήμματα, βγάζοντας σκελετούς από τα ντουλάπια, αναγορεύοντας - ελλείψει επιχειρημάτων- τους εργαζόμενους στα λιμάνια και ιδιαίτερα αυτούς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ως εχθρό της ανάπτυξης του. Εχθροί ήταν και παραμένουν όσοι μέχρι σήμερα άφησαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να βαλτώσει αναπτυξιακά και το χρησιμοποίησαν απολύτως για  κομματικούς και προσωπικούς σχεδιασμούς.
Σε όλους όσοι μιλούν για τη «θυσία της Ιφιγένειας» θυμίζουμε πως τις θυσίες ακολουθούν ...«Οδύσσειες» και πως με τους καιρούς ου μενετούς η «κοινή» εθνική και λιμενική λογική επιτάσσει τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα στα λιμάνια της χώρας, της Θεσσαλονίκης ιδιαιτέρως, και απαιτεί τη συστράτευση όλων μας, χωρίς παγίδες».

voria.gr
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah