Τι θα κάνουν οι βουλευτές Θεσσαλονίκης του
ΣΥΡΙΖΑ αν η κυβέρνηση αποφασίσει να προχωρήσει με την πώληση της ΟΛΘ ΑΕ.
Σύσκεψη φορέων πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι
της Άννης Καρολίδου
Δημόσιος χαρακτήρας μεν, αλλά κάπως τα…μάσησαν τρεις βουλευτές
Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, για το ποια στάση θα κρατήσουν, αν τελικά
επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που θέλουν την κυβέρνηση, μετά από την
πίεση που δέχεται από τους δανειστές, να αποφασίζει να προχωρήσει στην
πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΘ ΑΕ.
Όπως έγινε φανερό, οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συγκάλεσαν
σήμερα σύσκεψη με αυτοδιοικητικούς, παραγωγικούς και θεσμικούς φορείς
της πόλης, προκειμένου να συζητηθεί μεν το θέμα του μέλλοντος του ΟΛΘ,
αλλά και για να αποσπάσουν τη δέσμευση κυρίως από τους βουλευτές της
κυβερνητικής πλειοψηφίας, ότι θα συνεχίσουν, όπως έκαναν προεκλογικά και
όπως άλλωστε είναι η επίσημη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ, να τίθενται απαρέγκλιτα
υπέρ του δημοσίου χαρακτήρα του λιμανιού και κατά της πώλησης.
Η σημερινή σύσκεψη πραγματοποιήθηκε για να σταλεί ένα μήνυμα προς το
ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες, αύριο θα συνεδριάσει έχοντας
στην ατζέντα της ημερήσιας διάταξης και το θέμα των λιμανιών.
Από τη σύσκεψη απουσίασαν οι παραγωγικοί και επιχειρηματικοί φορείς της
Θεσσαλονίκης ο μόνος δε οικονομικός φορέας που εκπροσωπήθηκε από τον
αντιπρόεδρο του, κ. Γιώργο Ηλιάδη, ήταν το Επαγγελματικό Επιμελητήριο
της πόλης. Δεν είχαν παρουσία άλλα Επιμελητήρια, Σύνδεσμοι αλλά ούτε και
αυτοί οι χρήστες του λιμανιού, δηλαδή εκπρόσωποι των Συλλόγων
Εκτελωνιστών και Ναυτικών Πρακτόρων.
Παρουσία είχαν όμως οι αυτοδιοικητικοί φορείς, κόμματα δια των
εκπροσώπων τους, συνδικαλιστικοί φορείς, ενώ παρόντες ήταν πέντε
βουλευτές Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα από το ΣΥΡΙΖΑ οι Λίτσα Αμμανατίδου, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης και Σωκράτης Φάμελλος. Από τη Νέα Δημοκρατία ήταν ο Σταύρος Καλαφάτης και από το ΚΚΕ ο Σάκης Βαρδαλής.
Η σύσκεψη άνοιξε με τοποθετήσεις εκπροσώπων των εργαζομένων, που
μίλησαν για «θολό τοπίο» στις κυβερνητικές προθέσεις, ζητώντας από την
κυβέρνηση «να σταματήσει τη διαδικασία πώλησης του ΟΛΘ και άμεσα, σε
συνεννόηση με φορείς της πόλης, να προχωρήσει σε λύση που θα κρατάει το
δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού». Να σημειωθεί πως δέχονται «ότι με τις
απαραίτητες συμπράξεις, θα μπορούν να αναπτυχθούν νέες δραστηριότητες
όπως logistics terminal και σύγχρονο cruise terminal, clusters υπηρεσιών
κ.αλ».
Κρίσιμη βεβαίως, σε μία τέτοια συζήτηση, ήταν η θέση που θα έπαιρναν οι
βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, σαν κυβερνητικοί . Τι υποστήριζαν, τι
υποστηρίζουν και τι θα πράξουν σε περίπτωση που αποφασιστεί, κεντρικά, η
πώληση.
Κατά πρώτον, τάχθηκαν υπέρ του δημοσίου χαρακτήρα του λιμανιού αλλά
όταν τέθηκαν ερωτήσεις από δημοσιογράφους, για το τι θα κάνουν σε
περίπτωση που αποφασιστεί η πώληση, ο κ. Μηταφίδης είπε ότι δεν τοποθετείται σε «υποθέσεις», ενώ είπε ότι αν προκύψει θέμα τότε θα πάρει θέση. Η κ. Αμμανατίδου
που είχε δηλώσει προηγουμένως ότι «λιμάνια, αεροδρόμια και κρίσιμες
υποδομές δεν μπορεί παρά να είναι δημόσια», δεν έδωσε απάντηση στο
ερώτημα, ενώ ο κ. Φάμελλος είχε δώσει πριν τη δική του
προσέγγιση περί «δημοσίου συμφέροντος» (σ.σ κάτι ευρύτερο και
διαφοροποιημένο από το δημόσιο χαρακτήρα), ενώ υποστήριξε ότι η νέα
διοίκηση του ΟΛΘ, θα πρέπει να καταθέσει ένα νέο σχέδιο για την ανάπτυξη
του λιμανιού και πως ενδεχομένως αυτή θα έβλεπε πιθανές παραχωρήσεις.
Ξεκάθαρα κατά της πώλησης τάχθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής, ενώ ο βουλευτής της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης
υποστήριξε την ιδιωτικοποίηση μέσω πώλησης υπό όρους, λέγοντας ότι το
δημόσιο συμφέρον θα προστατεύεται κάτω από την ομπρέλα της λιμενικής
πολιτικής.
Βεβαίως, όπως με όλες τις Ρυθμιστικές Αρχές, σημειώνουμε, υπάρχουν και
ζητήματα με τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και τη λιμενική πολιτική.
Το ΠΑΣΟΚ, στο θέμα πώληση ή μη πώληση, βρίσκεται κάπου στο μέσον, όπως
προέκυψε από τα όσα είπε ο γραμματέας της Ν.Ε. Θεσσαλονίκης Χρόνης Μακρίδης.
Το ΠΑΣΟΚ , θέλει να μείνει το 51% των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ στο δημόσιο
και ζητάει να σταματήσει η διαγωνιστική διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ. Από
την άλλη, δέχεται την ανάγκη για μεταρρυθμίσεις και αλλαγές, αρκεί να
εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον.
Από τη ΔΗΜΑΡ ο Νίκος Γρεκούσης, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας, τόνισε ότι το κόμμα τάσσεται αποκλειστικά υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του λιμένα.
Ξεκάθαρη θέση στο ζήτημα έλαβε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κ. Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου
ο οποίος είπε ότι εχθές, μετά από συζήτηση, η ΠΕΔ εμμένει στη θέση της,
δηλαδή ότι το μεγάλης στρατηγικής σημασίας λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν
πρέπει να πουληθεί, αλλά, πρόσθεσε, διακρίνονται υπηρεσίες και
λειτουργίες του που θα μπορούσαν να παραχωρηθούν σε ιδιώτες.
Τη δημοτική αρχή Θεσσαλονίκης εκπροσώπησε ο δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Δημαρέλος,
ο οποίος διευκρίνισε ότι μεταφέρει τις αποφάσεις του δημοτικού
συμβουλίου, κατά της ιδιωτικοποίησης και πώλησης, ζητώντας συμμετοχή
τοπικών φορέων και του Δήμου, στη Λιμενική Αρχή (port authority).
Ο κ. Ηλιάδης που εκπροσώπησε τη διοίκηση του ΕΕΘ, είπε
ότι οι επαγγελματίες είχαν ταχθεί αρχικά υπέρ της παραχώρησης και όχι
της πώλησης, αλλά πως «δεν μπορούμε , μετά από 15 χρόνια, να συζητάμε
ακόμη τον τρόπο ανάπτυξης του ΟΛΘ. Θέλουμε άμεση λύση ακόμη και αν αυτή
δεν είναι η καλύτερη δυνατή».
Για το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, η συνέχιση της διαδικασίας πώλησης του ΟΛΘ, θα είναι «αιτία πολέμου», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος της διοίκησης Παναγιώτης Παγώνης. Η μη πώληση είναι «κόκκινη γραμμή» είπε και σε αυτή δεν υπάρχουν αποχρώσεις.
Το λόγο έλαβαν στη συνέχεια και άλλοι αυτοδιοικητικοί οι οποίοι υποστήριξαν το δημόσιο χαρακτήρα των λιμανιών.
voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.