Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Στο διοικητικό συμβούλιο που συγκάλεσε η διοίκηση του ΟΛΠ για μεθαύριο Πέμπτη το μεσημέρι αναμένεται να εγκριθεί ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά και της ΟΛΠ ΑΕ που δρομολογεί τη μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση των τελευταίων ετών στην Ελλάδα. Πρόκειται για την συμφωνία της ΣΕΠ ΑΕ που διαχειρίζεται τις προβλήτες δυο και τρια του Πειραιά με την οποία δρομολογείται η επένδυση των 230 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του δυτικού τμήματος του εμπορικού λιμένα, η αποπεράτωση του οποίου θα ανεβάσει τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά άνω των έξι εκατομμυρίων TEU.
Το ΔΣ συγκαλείται μετά από σχετική συνεννόηση με το βασικό της μέτοχο το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο με τη σειρά του έλαβε από το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας πληροφόρηση ότι άναψε το πράσινο φως από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές εσωτερικής αγοράς και ανταγωνισμού η συμφωνία μεταξύ Cosco και ΟΛΠ.
Σημειώνεται ότι η όλη υπόθεση έχει καθυστερήσει επί ένα σχεδόν έτος στις Βρυξέλλες και χρειάστηκαν αλλεπάλληλες συχνά καθημερινές παρεμβάσεις του υπουργού ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη προς του Ευρωπαίους αξιωματούχους προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες.
Η συγκεκριμένη κινεζική επένδυση θεωρείται κομβικής σημασίας για την ελληνοκινεζική συνεργασία καθώς το Πεκίνο έχει διαμηνύσει επανειλημμένως προς την ελληνική πλευρά ότι η αναβάθμιση της εδώ παρουσίας της Cosco θα αποτελέσει πρόκριμα για περαιτέρω μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές, μεταφορές, βιομηχανία, τουρισμό και ακίνητα. Πρόκειται ουσιαστικά για την υλοποίηση του επόμενου βήματος του στρατηγικού σχεδίου Αθήνας - Πεκίνου για να αποτελέσει η Ελλάδα ευρωπαϊκή πύλη του ασιατικού εμπορίου στη γηραιά ήπειρο.
Σημειώνεται επίσης πως η εν λόγω επένδυση προκάλεσε ενστάσεις και από ελληνικούς κύκλους που ανησυχούν ότι η συμφωνία ενδέχεται να λειτουργήσει αποθαρρυντικά για κάποιους από τους υποψηφίους αγοραστές του 67% του μετοχικού κεφαλαίου στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ. Όμως οι σχετικές ενστάσεις που πολλοί συνδέουν με τους δυο Ευρωπαίους παρατηρητές στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται ότι ξεπεράστηκαν με ευκολία μετά την σχετική επικοινωνία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με το υπουργείο ναυτιλίας.
Το ΔΣ του ΟΛΠ την Πέμπτη αναμένεται να εγκρίνει ξανά τη συμφωνία και να την αποστείλλει όπως προβλέπεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ θα ακολουθήσει και έκτακτη γενική συνέλευση της εισηγμένης. Οι πληροφορίες ότι η συμφωνία πρέπει να περάσει και από τη Βουλή διαψεύδονται αρμοδίως.
Πηγή:www.capital.gr
Στο διοικητικό συμβούλιο που συγκάλεσε η διοίκηση του ΟΛΠ για μεθαύριο Πέμπτη το μεσημέρι αναμένεται να εγκριθεί ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά και της ΟΛΠ ΑΕ που δρομολογεί τη μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση των τελευταίων ετών στην Ελλάδα. Πρόκειται για την συμφωνία της ΣΕΠ ΑΕ που διαχειρίζεται τις προβλήτες δυο και τρια του Πειραιά με την οποία δρομολογείται η επένδυση των 230 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του δυτικού τμήματος του εμπορικού λιμένα, η αποπεράτωση του οποίου θα ανεβάσει τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά άνω των έξι εκατομμυρίων TEU.
Το ΔΣ συγκαλείται μετά από σχετική συνεννόηση με το βασικό της μέτοχο το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο με τη σειρά του έλαβε από το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας πληροφόρηση ότι άναψε το πράσινο φως από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές εσωτερικής αγοράς και ανταγωνισμού η συμφωνία μεταξύ Cosco και ΟΛΠ.
Σημειώνεται ότι η όλη υπόθεση έχει καθυστερήσει επί ένα σχεδόν έτος στις Βρυξέλλες και χρειάστηκαν αλλεπάλληλες συχνά καθημερινές παρεμβάσεις του υπουργού ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη προς του Ευρωπαίους αξιωματούχους προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες.
Η συγκεκριμένη κινεζική επένδυση θεωρείται κομβικής σημασίας για την ελληνοκινεζική συνεργασία καθώς το Πεκίνο έχει διαμηνύσει επανειλημμένως προς την ελληνική πλευρά ότι η αναβάθμιση της εδώ παρουσίας της Cosco θα αποτελέσει πρόκριμα για περαιτέρω μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές, μεταφορές, βιομηχανία, τουρισμό και ακίνητα. Πρόκειται ουσιαστικά για την υλοποίηση του επόμενου βήματος του στρατηγικού σχεδίου Αθήνας - Πεκίνου για να αποτελέσει η Ελλάδα ευρωπαϊκή πύλη του ασιατικού εμπορίου στη γηραιά ήπειρο.
Σημειώνεται επίσης πως η εν λόγω επένδυση προκάλεσε ενστάσεις και από ελληνικούς κύκλους που ανησυχούν ότι η συμφωνία ενδέχεται να λειτουργήσει αποθαρρυντικά για κάποιους από τους υποψηφίους αγοραστές του 67% του μετοχικού κεφαλαίου στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ. Όμως οι σχετικές ενστάσεις που πολλοί συνδέουν με τους δυο Ευρωπαίους παρατηρητές στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται ότι ξεπεράστηκαν με ευκολία μετά την σχετική επικοινωνία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με το υπουργείο ναυτιλίας.
Το ΔΣ του ΟΛΠ την Πέμπτη αναμένεται να εγκρίνει ξανά τη συμφωνία και να την αποστείλλει όπως προβλέπεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ θα ακολουθήσει και έκτακτη γενική συνέλευση της εισηγμένης. Οι πληροφορίες ότι η συμφωνία πρέπει να περάσει και από τη Βουλή διαψεύδονται αρμοδίως.
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.