ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑΚΟΥΝΙΝ ΓΙΑ ΤΥΧΟΝ ΠΙΕΣΕΙΣ ΤΗΣ Ε.Ε.
Της Μαρίας Μόσχου
Ισχυρό «παρών» για ακόμα μια φορά στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Rosco αλλά και του ΟΛΘ δήλωσε ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων RZD Βλαντιμίρ Γιακούνιν, ο οποίος ωστόσο παρουσιάστηκε προβληματισμένος για τυχόν πιέσεις της Ε.Ε. που θα δημιουργούσαν πρόβλημα στη συμμετοχή των Ρώσων στους ελληνικούς διαγωνισμούς ιδιωτικοποίησης. Ο ισχυρός άντρας της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής εταιρείας στον κόσμο είχε χθες συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν οι αποκρατικοποιήσεις στον χώρο των μεταφορών αλλά και των υποδομών.
Ο κ. Γιακούνιν, στενός συνεργάτης του προέδρου της χώρας, Βλαντιμίρ Πούτιν, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο του Economist επανέλαβε το έντονο ενδιαφέρον της Ρωσίας να αναλάβει υποδομές της Ελλάδας. Αν και μετά τη συνάντηση με τον Ελληνα πρωθυπουργό απέφυγε να προβεί σε δηλώσεις, στην ομιλία του στο συνέδριο ανέφερε ότι στόχος είναι η ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Ο κ. Γιακούνιν εκτίμησε ότι η Ελλάδα μπορεί να δυτικοποιήσει υποδομές και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να χρησιμοποιήσει μία εταιρεία διαχείρισης αυτών των υποδομών.
Ωστόσο, προβληματισμένος εμφανίστηκε σχετικά με τον τρόπο διενέργειας των διαγωνισμών, σημειώνοντας ότι κατά τη διαδικασία δεν θα πρέπει να ασκούνται πιέσεις από την Ε.Ε. και την τρόικα, γιατί κάτι τέτοιο δημιουργεί προβλήματα στη ρωσική συμμετοχή.
Δεν δίστασε, μάλιστα, να τονίσει ότι η ρωσική εταιρεία εννοεί σοβαρά τις προτάσεις της, με την προϋπόθεση ότι οι κρατικές εταιρείες που ιδιωτικοποιούνται θα πρέπει να είναι απαλλαγμένες από χρέη.
Επίσης, διαβεβαίωσε ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι θα μεταφέρουν την εμπειρία και τις γνώσεις που διαθέτουν στη χώρα μας, ενώ πρόσθεσε ότι στόχος είναι να υπάρξει διαφάνεια στους οικονομικούς όρους και να δημιουργηθούν συνθήκες προσέλκυσης των επενδύσεων βάσει των συμφωνιών εκχώρησης.
Ο κ. Γιακούνιν στις δηλώσεις τους δεν προσδιόρισε το τίμημα που είναι διατεθειμένη να δώσει η RZD προκειμένου να αποκτήσει τις υπό αποκρατικοποίηση ελληνικές εταιρείες.
Υπενθυμίζεται ότι η RZD σε κοινό σχήμα με τη «ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ» διεκδικεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, ενώ στον διαγωνισμό για τον ΟΛΘ κατεβαίνει μόνη της.
Το ενδιαφέρον των Ρωσικών Σιδηροδρόμων να δημιουργήσουν ένα ισχυρό «άνοιγμα» στην αγορά της Ελλάδας και να συνδυάσουν τις θαλασσιές με τις σιδηροδρομικές μεταφορές είναι τόσο μεγάλο, που ο Βλαντιμίρ Γιακούνιν φέρεται να είχε ζητήσει κρατική χρηματοδότηση ώστε οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς διεκδίκησης του ΟΛΘ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
«Καθαρή», απαλλαγμένη από χρέη και κρατικές ενισχύσεις θα είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα αναλάβει ο νέος ιδιοκτήτης, ο οποίος θα προκύψει από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Αυτό διαμηνύει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, καθώς υπάρχει σχετική συμφωνία με την Ε.Ε. με μοναδικό όρο την ολοκλήρωση της πώλησης.
Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει χρέη περίπου 900 εκατ. ευρώ από κρατικές χρηματοδοτήσεις, που δημιουργούν προβληματισμό στους ενδιαφερόμενους για την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία.
Υπενθυμίζεται ότι την ΤΡΑΙΝΟΣΕ διεκδικούν εκτός από τους ρωσικούς σιδηροδρόμους, η ρουμανική Grupo Feroviar Roman και η γαλλική SNCF.
Το ενδιαφέρων των Ρώσων
Το ενδιαφέρον των Ρώσων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ιδιαίτερα αυξημένο, καθώς εδώ και χρόνια αναζητούν διέξοδο στη Μεσόγειο, με στόχο να παρακάμψουν την Τουρκία και τα στενά του Βοσπόρου, που κοστίζουν τόσο σε χρήμα όσο και σε χρόνο.
Το ρωσικό σχέδιο φέρεται να προβλέπει τη δημιουργία ενός μεγάλου διαμετακομιστικού κέντρου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς και την επέκταση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι αποτελούν τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στον κόσμο, ανήκουν στο κράτος και έχουν περισσότερους από ένα εκατομμύριο εργαζόμενους. Οι Ρώσοι επιδιώκουν με την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποκτήσουν πρόσβαση στις συνδυασμένες μεταφορές, ενώ ρωσικό ενδιαφέρον υπάρχει επίσης και για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο βρίσκεται σε μια περιοχή στρατηγικής σημασίας για τη Ρωσία.
imerisia.gr
Της Μαρίας Μόσχου
Ισχυρό «παρών» για ακόμα μια φορά στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Rosco αλλά και του ΟΛΘ δήλωσε ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων RZD Βλαντιμίρ Γιακούνιν, ο οποίος ωστόσο παρουσιάστηκε προβληματισμένος για τυχόν πιέσεις της Ε.Ε. που θα δημιουργούσαν πρόβλημα στη συμμετοχή των Ρώσων στους ελληνικούς διαγωνισμούς ιδιωτικοποίησης. Ο ισχυρός άντρας της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής εταιρείας στον κόσμο είχε χθες συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν οι αποκρατικοποιήσεις στον χώρο των μεταφορών αλλά και των υποδομών.
Ο κ. Γιακούνιν, στενός συνεργάτης του προέδρου της χώρας, Βλαντιμίρ Πούτιν, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο του Economist επανέλαβε το έντονο ενδιαφέρον της Ρωσίας να αναλάβει υποδομές της Ελλάδας. Αν και μετά τη συνάντηση με τον Ελληνα πρωθυπουργό απέφυγε να προβεί σε δηλώσεις, στην ομιλία του στο συνέδριο ανέφερε ότι στόχος είναι η ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Ο κ. Γιακούνιν εκτίμησε ότι η Ελλάδα μπορεί να δυτικοποιήσει υποδομές και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να χρησιμοποιήσει μία εταιρεία διαχείρισης αυτών των υποδομών.
Ωστόσο, προβληματισμένος εμφανίστηκε σχετικά με τον τρόπο διενέργειας των διαγωνισμών, σημειώνοντας ότι κατά τη διαδικασία δεν θα πρέπει να ασκούνται πιέσεις από την Ε.Ε. και την τρόικα, γιατί κάτι τέτοιο δημιουργεί προβλήματα στη ρωσική συμμετοχή.
Δεν δίστασε, μάλιστα, να τονίσει ότι η ρωσική εταιρεία εννοεί σοβαρά τις προτάσεις της, με την προϋπόθεση ότι οι κρατικές εταιρείες που ιδιωτικοποιούνται θα πρέπει να είναι απαλλαγμένες από χρέη.
Επίσης, διαβεβαίωσε ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι θα μεταφέρουν την εμπειρία και τις γνώσεις που διαθέτουν στη χώρα μας, ενώ πρόσθεσε ότι στόχος είναι να υπάρξει διαφάνεια στους οικονομικούς όρους και να δημιουργηθούν συνθήκες προσέλκυσης των επενδύσεων βάσει των συμφωνιών εκχώρησης.
Ο κ. Γιακούνιν στις δηλώσεις τους δεν προσδιόρισε το τίμημα που είναι διατεθειμένη να δώσει η RZD προκειμένου να αποκτήσει τις υπό αποκρατικοποίηση ελληνικές εταιρείες.
Υπενθυμίζεται ότι η RZD σε κοινό σχήμα με τη «ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ» διεκδικεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, ενώ στον διαγωνισμό για τον ΟΛΘ κατεβαίνει μόνη της.
Το ενδιαφέρον των Ρωσικών Σιδηροδρόμων να δημιουργήσουν ένα ισχυρό «άνοιγμα» στην αγορά της Ελλάδας και να συνδυάσουν τις θαλασσιές με τις σιδηροδρομικές μεταφορές είναι τόσο μεγάλο, που ο Βλαντιμίρ Γιακούνιν φέρεται να είχε ζητήσει κρατική χρηματοδότηση ώστε οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς διεκδίκησης του ΟΛΘ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
«Καθαρή», απαλλαγμένη από χρέη και κρατικές ενισχύσεις θα είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα αναλάβει ο νέος ιδιοκτήτης, ο οποίος θα προκύψει από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Αυτό διαμηνύει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, καθώς υπάρχει σχετική συμφωνία με την Ε.Ε. με μοναδικό όρο την ολοκλήρωση της πώλησης.
Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει χρέη περίπου 900 εκατ. ευρώ από κρατικές χρηματοδοτήσεις, που δημιουργούν προβληματισμό στους ενδιαφερόμενους για την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία.
Υπενθυμίζεται ότι την ΤΡΑΙΝΟΣΕ διεκδικούν εκτός από τους ρωσικούς σιδηροδρόμους, η ρουμανική Grupo Feroviar Roman και η γαλλική SNCF.
Το ενδιαφέρων των Ρώσων
Το ενδιαφέρον των Ρώσων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ιδιαίτερα αυξημένο, καθώς εδώ και χρόνια αναζητούν διέξοδο στη Μεσόγειο, με στόχο να παρακάμψουν την Τουρκία και τα στενά του Βοσπόρου, που κοστίζουν τόσο σε χρήμα όσο και σε χρόνο.
Το ρωσικό σχέδιο φέρεται να προβλέπει τη δημιουργία ενός μεγάλου διαμετακομιστικού κέντρου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς και την επέκταση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι αποτελούν τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στον κόσμο, ανήκουν στο κράτος και έχουν περισσότερους από ένα εκατομμύριο εργαζόμενους. Οι Ρώσοι επιδιώκουν με την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποκτήσουν πρόσβαση στις συνδυασμένες μεταφορές, ενώ ρωσικό ενδιαφέρον υπάρχει επίσης και για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο βρίσκεται σε μια περιοχή στρατηγικής σημασίας για τη Ρωσία.
imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.