Ως αντάλλαγμα για την αναστολή καταβολής του ελάχιστου
εγγυημένου ανταλλάγματος από την Cosco προς τον ΟΛΠ, η πρώτη θα αναλάβει
να κατασκευάσει με ίδια κεφάλαια έναν ακόμα προβλήτα στο δυτικό τμήμα
του υφιστάμενου προβλήτα ΙΙΙ. Το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται σε 230
εκατ. ευρώ.
Επικυρώθηκε και τυπικά η συμφωνία
φιλικού διακανονισμού μεταξύ του ΟΛΠ και του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων
Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρικής της Cosco στην ελληνική αγορά, μετά την
πρόσφατη λήψη της σχετικής έγκρισης και από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής. Χθες, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ ενέκρινε το εν λόγω
σχέδιο, όπως άλλωστε αναμενόταν, προχωρώντας στην αποστολή του στο
Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο. Σύμφωνα με τη διοίκηση του
ΟΛΠ, η τροποποιημένη συμφωνία παραχώρησης αναμένεται να διπλασιάσει σε
βάθος χρόνου τα έσοδα του οργανισμού από τη δραστηριότητα διαχείρισης
εμπορευματοκιβωτίων, ως αποτέλεσμα της αναμενόμενης αύξησης του όγκου
των εμπορευμάτων που θα διαχειρίζεται ο ΣΕΠ.
Το εν λόγω σημείο είναι κρίσιμο, καθώς όπως προβλέπεται από τη συμφωνία, ο ΟΛΠ θα αμείβεται εφεξής με βάση ποσοστό από τα ενοποιημένα οικονομικά στοιχεία του ΣΕΠ. Συγκεκριμένα, το εν λόγω ποσοστό διαμορφώνεται σήμερα σε 21,5%, ενώ προβλέπεται αύξησή του σε 24,5% από το 2017 και μετά. Υπενθυμίζεται ότι ως αντάλλαγμα για την αναστολή καταβολής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος από τον ΣΕΠ προς τον ΟΛΠ, ο πρώτος θα αναλάβει να κατασκευάσει με ίδια κεφάλαια μία ακόμα προβλήτα στο δυτικό τμήμα της υφιστάμενης προβλήτας ΙΙΙ.
Το συγκεκριμένο σημείο είναι ένα αναξιοποίητο τμήμα του λιμανιού, το οποίο σήμερα δεν διαθέτει καμία υποδομή. Το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται σε 230 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωσή της, η ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά θα αυξηθεί σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων σήμερα. Παράλληλα, ο ΣΕΠ θα αναλάβει να εξοπλίσει με ακόμα πιο σύγχρονα μηχανήματα και γερανογέφυρες, τους δύο προβλήτες που ήδη διαχειρίζεται (ΙΙ και ΙΙΙ), με αποτέλεσμα να αυξηθεί κι εκεί η παραγωγικότητα. Επίσης, η Cosco θα αναλάβει για λογαριασμό του ΟΛΠ την κατασκευή του προβλήτα πετρελαιοειδών.
Την ικανοποίησή του για την υπογραφή της συμφωνίας και την ολοκλήρωσή της εξέφρασε από την πλευρά του και ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Ο υπ. Ναυτιλίας εκτιμά ότι η επένδυση θα διπλασιάσει όχι μόνο τη δυναμικότητα του λιμανιού, αλλά και τις θέσεις εργασίας, δημιουργώντας 700 άμεσες θέσεις εργασίας και επιπλέον 1.500 έμμεσες. Πάντως, μετά και τη σχετική εξέλιξη, το ενδιαφέρον στρέφεται στην πορεία του διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού μεριδίου 67% του ΟΛΠ. Το εν λόγω μερίδιο διεκδικούν, πλην της Cosco, ο αμερικανικός όμιλος της Ports America Group Holdings, η APM Terminals, η International Container Terminal Services και η Utilico Emerging Markets.
kathimerini.gr
Το εν λόγω σημείο είναι κρίσιμο, καθώς όπως προβλέπεται από τη συμφωνία, ο ΟΛΠ θα αμείβεται εφεξής με βάση ποσοστό από τα ενοποιημένα οικονομικά στοιχεία του ΣΕΠ. Συγκεκριμένα, το εν λόγω ποσοστό διαμορφώνεται σήμερα σε 21,5%, ενώ προβλέπεται αύξησή του σε 24,5% από το 2017 και μετά. Υπενθυμίζεται ότι ως αντάλλαγμα για την αναστολή καταβολής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος από τον ΣΕΠ προς τον ΟΛΠ, ο πρώτος θα αναλάβει να κατασκευάσει με ίδια κεφάλαια μία ακόμα προβλήτα στο δυτικό τμήμα της υφιστάμενης προβλήτας ΙΙΙ.
Το συγκεκριμένο σημείο είναι ένα αναξιοποίητο τμήμα του λιμανιού, το οποίο σήμερα δεν διαθέτει καμία υποδομή. Το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται σε 230 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωσή της, η ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά θα αυξηθεί σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων σήμερα. Παράλληλα, ο ΣΕΠ θα αναλάβει να εξοπλίσει με ακόμα πιο σύγχρονα μηχανήματα και γερανογέφυρες, τους δύο προβλήτες που ήδη διαχειρίζεται (ΙΙ και ΙΙΙ), με αποτέλεσμα να αυξηθεί κι εκεί η παραγωγικότητα. Επίσης, η Cosco θα αναλάβει για λογαριασμό του ΟΛΠ την κατασκευή του προβλήτα πετρελαιοειδών.
Την ικανοποίησή του για την υπογραφή της συμφωνίας και την ολοκλήρωσή της εξέφρασε από την πλευρά του και ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Ο υπ. Ναυτιλίας εκτιμά ότι η επένδυση θα διπλασιάσει όχι μόνο τη δυναμικότητα του λιμανιού, αλλά και τις θέσεις εργασίας, δημιουργώντας 700 άμεσες θέσεις εργασίας και επιπλέον 1.500 έμμεσες. Πάντως, μετά και τη σχετική εξέλιξη, το ενδιαφέρον στρέφεται στην πορεία του διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού μεριδίου 67% του ΟΛΠ. Το εν λόγω μερίδιο διεκδικούν, πλην της Cosco, ο αμερικανικός όμιλος της Ports America Group Holdings, η APM Terminals, η International Container Terminal Services και η Utilico Emerging Markets.
kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.