Τις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί στη Βουλή η πρόσκληση ενδιαφέροντος
για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ,
προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης,
από το βήμα του συνεδρίου του Economist στη Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας
ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καταλήξει σε μια συγκεκριμένη πρόταση για το πώς
σκοπεύει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της
Θεσσαλονίκης.
Ο ίδιος εξέφρασε την άποψη ότι στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να εφαρμοστεί ένα διαφορετικό μοντέλο
από εκείνο το οποίο υιοθετήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, «όμως αυτό
είναι στο χέρι των μετόχων». Επισήμανε δε ως στόχο την επίτευξη λύσης
εντός του 2014.Παράλληλα, χαρακτήρισε κρίσιμο να εγκριθεί ο Φιλικός Διακανονισμός ΟΛΠ- COSCO από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς η συμφωνία, περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ:
- για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. από τη ΣΕΠ Α.Ε,
- την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και
- την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.
450 εκατομμύρια από τα λιμάνια
Ο κ. Βαρβιτσιώτης μίλησε για δημοσιονομικό στόχο εσόδων της τάξης των 450 εκατ. ευρώ, από την αξιοποίηση και την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών λιμενικών υποδομών. Ευρύτερα, εξέφρασε την άποψη ότι «το πρωτογενές πλεόνασμα μας επιτρέπει να μιλάμε με αισιοδοξία για το μέλλον».Ο υπουργός Ναυτιλίας χαρακτήρισε τις ναυτιλιακές μεταφορές υψηλή προτεραιότητα στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας. Όπως είπε, η άτυπη υπουργική σύνοδος για τη ναυτιλία τον Μάιο στην Αθήνα, θα αποτελέσει την ενδιάμεση αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής των θαλάσσιων μεταφορών με χρονικό ορίζοντα το 2018. «Οι στόχοι της ενίσχυσης της τεχνογνωσίας και της αύξησης της απασχόλησης παραμένουν επίκαιροι», σημείωσε.
Αντίδραση Ανωμερίτη
«Όποιες αποφάσεις ληφθούν είτε μεταρρυθμιστικά, είτε για ιδιωτικοποιήσεις, θα πρέπει να είναι συμβατές με τις βασικές αρχές του κοινοτικού κεκτημένου», τόνισε σε ομιλία του στο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος αντιτάσσεται στην πώληση του ΟΛΠ και θεωρεί ότι η επιλογή θα πρέπει να είναι η σύμβαση παραχώρησης.Αναφερόμενος στον ΟΛΠ Α.Ε., μίλησε για έναν οργανισμό «δημόσιας εξουσίας και επιχειρηματικής δραστηριότητας». Όπως είπε, λειτουργεί αυτόνομα και μέσα από ένα σύστημα 322 συμβάσεων παραχώρησης με ιδιωτικούς φορείς, πιο σημαντική των οποίων είναι η Σύμβαση Παραχώρησης Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων προς τη ΣΕΠ Α.Ε., θυγατρικής της Cosco Pacific Ltd, ΚΠΑ ύψους 678 εκ. ευρώ.
«Ήδη βρίσκεται υπό εξέλιξη και νέα επιχειρηματική συμφωνία ύψους 230 εκ. ευρώ, με την ίδια εταιρεία», σημείωσε, προσθέτοντας: «Ο ΟΛΠ Α.Ε. εκτελεί επενδυτικά έργα με κοινοτικές χρηματοδοτήσεις ύψους 150 εκ. ευρώ. Στο Ν. 4150/2013 προβλέπεται η δημιουργία της εταιρείας holding "Αττικό Λιμενικό Σύστημα", με ενσωμάτωση στον ΟΛΠ Α.Ε. τριών λιμένων Α.Ε., της Ραφήνας, του Λαυρίου και της Ελευσίνας. Ο ΟΛΠ Α.Ε. αποτελεί πλέον τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων (ΤΕΝ-Τ) και επομένως δυνητικού αποδέκτη ποσών εκ του Ταμείου "Συνδέοντας την Ευρώπη", το οποίο έχει προϋπολογισμό 23 δισ. ευρώ».
Ως προς τη μετοχική σύνθεση των λιμανιών της υπόλοιπης ΕΕ, παρατήρησε:
- κατά 90% δημόσιου χαρακτήρα με μετόχους το δημόσιο, την αυτοδιοίκηση, τις περιφέρειες, τα επιμελητήρια, τους χρήστες
- κατά 7% πλήρως κρατικά και
- κατά 3% πλήρως ιδιωτικά.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.