«Στη Βουλή Βαρβιτσιώτης, Μανιατόπουλος , Εμίρης λειτούργησαν ως «εκπρόσωποι» της COSCO», καταγγέλλουν με ιδιαίτερα σκληρή ανακοίνωση η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ ενώ το ΠΑΣΟΚ με ανακοίνωση του Τομέα Ναυτιλίας αφήνει «ανοιχτό» το ενδεχόμενο να καταψηφίσει την παραχώρηση της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΠ.
Οι παραπάνω εξελίξεις έρχονται στον απόηχο της συζήτησης που έγινε στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής του Σχεδίου Πρόσκλησης Ενδιαφέροντος και της πανελλαδικής απεργίας των εργαζόμενων στα λιμάνια, που κορυφώθηκε με μεγάλη πορεία στη Βουλή.
«Χαιρετίζουμε την μεγαλειώδη συμμετοχή των εργαζομένων στα Λιμάνια στη χθεσινή 24ωρη απεργία, καθώς και την εντυπωσιακή συγκέντρωση στο κέντρο της Αθήνας», επισημαίνουν στην κοινή ανακοίνωσή τους η ΟΜΥΛΕ και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ. Και καταγγέλλουν ότι «όποια τεχνάσματα, όσα ψέματα κι αν επιστράτευσαν χθες στη Βουλή ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτης και ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Μανιατόπουλος (αποπεμφθείς από Πρόεδρος του ΟΛΠ το 2002), δεν πρόκειται να νομιμοποιήσουν την εγκληματική πολιτική ιδιωτικοποίησης των Λιμανιών»
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι παραπάνω ανακάλυψαν ότι:
Ο διαχρονικά κερδοφόρος ΟΛΠ είναι ζημιογόνος. Διαψεύδουν τους επίσημους ισολογισμούς του ΟΛΠ με «ευρήματα» και λογιστικές αλχημείες. Τον υπονομεύουν για να δικαιολογήσουν το ξεπούλημα.
Ο ΟΛΠ είναι ένα περιφερειακό Λιμάνι (!), όταν από την δεκαετία του 2000 ο αριθμός των containers που διακινούσε ήταν 1,6 εκ. TEUs. Έχει ένα από τα μεγαλύτερα Car Terminal, είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια κρουαζιέρας της Μεσογείου και καλύπτει όλο το εύρος των λιμενικών δραστηριοτήτων.
«Χθες στη Βουλή Βαρβιτσιώτης, Μανιατόπουλος , Εμίρης λειτούργησαν ως «εκπρόσωποι» της COSCO. Όποιος διαβάσει τα πρακτικά της Βουλής το αντιλαμβάνεται. Είναι ολοφάνερο, δεν ετοιμάζεται διαγωνισμός, αλλά ανάθεση με ή χωρίς «φιλικό διακανονισμό». Όλα αυτά εμείς τα έχουμε καταγγείλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τις 11.02.2014 και ήδη υπήρξε απάντηση της ΕΕ ότι θα εξετάσει άμεσα την καταγγελία».
«Χθες στην Επιτροπή Οικονομικών η Κυβέρνηση δεν αποδέχθηκε την συμμετοχή μας για διάλογο και ενημέρωση. Παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των βουλευτών ζήτησε να κληθούν οι φορείς, το θέμα παραπέμφθηκε στον Πρόεδρο της Βουλής. Θα τολμήσουν να το κάνουν ή φοβούνται τις θέσεις των συνδικάτων και των κοινωνικών φορέων;
Καλούμε την Κυβέρνηση και τα κόμματα που την στηρίζουν να μην προχωρήσουν σε καμία προκήρυξη διαγωνισμού. Η χθεσινή διαδικασία της Βουλής δεν τους δίνει καμία νομιμοποίηση».
Το ΠΑΣΟΚ
Στο μεταξύ, το ΠΑΣΟΚ μετά τα ερωτηματικά, που προκάλεσε η τοποθέτησή του στην Επιτροπή, καθώς δεν υπήρξε ξεκάθαρη θέση υπέρ ή κατά της πώλησης της πλειοψηφίας των μετοχών, επανήλθε, την Πέμπτη, με ανακοίνωση του Τομέα Ναυτιλίας, στην οποία τονίζεται το εξής:
«H θέση του ΠΑΣΟΚ για την αξιοποίηση των λιμένων όπως αυτή έχει συμπεριληφθεί τόσο στους νόμους δημοσιονομικής σταθερότητας, όσο και στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ αλλά και στην Προγραμματική Συμφωνία στήριξης της Κυβέρνησης και έχει αποτυπωθεί από τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλο είναι ότι «τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης για το μέλλον του τόπου και τα διευρωπαϊκά δίκτυα και δεν είναι αποδεκτή η υποκατάσταση του κρατικού μονοπωλίου από ιδιωτικά μονοπώλια»».
Η ανακοίνωση συνεχίζει περιγράφοντας τις τοποθετήσεις των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ στην επιτροπή αναφέροντας τα εξής:
«Στη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Φίλιππος Σαχινίδηςυποστήριξε ότι: «από την διεθνή εμπειρία γνωρίζουμε ότι προϋπόθεση για να προχωρήσουμε σε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος από το κράτος προς κάποιον ιδιώτη σε μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές συνθήκες είναι η ύπαρξη Ρυθμιστικής Αρχής». Διερωτήθηκε δε «πώς η Κυβέρνηση αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να προχωρήσει η διάθεση από το ΤΑΙΠΕΔ πακέτου μετοχών άνω του 50%, χωρίς, όμως να έχει προχωρήσει στην εφαρμογή της πρόβλεψης του ν. 4150, με τον οποίο προβλέπεται η δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής;». «Θεωρώ, ότι αυτό το κενό μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα και νόθευση του ανταγωνισμού» επεσήμανε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ και σημείωσε ότι «και όταν κατατέθηκε ο ν.3845/2010 από τον Υπουργό Οικονομικών τον κ. Παπακωνσταντίνου επροτείνετο τότε η πώληση του 23,1% των μετοχών. Αργότερα με τον ν.4093/2012 που κατατέθηκε από τον Υπουργό Οικονομικών τον κ. Στουρνάρα προβλέπονταν ιδιωτικοποιήσεις κυρίως μέσω παραχωρήσεων με στόχο την αξιοποίηση των λιμένων. Σήμερα προχωρούμε στην επιλογή της πρότασης για την διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών. Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε την διαδρομή; Πώς ξεκινήσαμε από το 23,1%, μετά πήγαμε σε παραχωρήσεις και καταλήγουμε στην επιλογή την οποία έχουμε σήμερα».
Στο τέλος της διαδικασίας, ο Γ. Κουτσούκος τόνισε ότι «τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό και πώς θα τα κρίνει Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ακόμα αδιευκρίνιστα» ενώ «το επόμενο σημείο στο οποίο είμαστε στον αέρα είναι σε σχέση με το μέλλον των επενδύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Λιμάνι με κοινοτικούς πόρους, το οποίο είναι αβέβαιο πώς θα συνεχιστεί και αν θα μπλέξουν στις διαδικασίες περί των κρατικών ενισχύσεων».
Ως ΠΑΣΟΚ είμαστε υπέρ της αξιοποίησης της περιουσίας των λιμανιών, με διαδικασίες όμως που είναι συμβατές με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε θέματα ανταγωνισμού, διαφάνειας, αποτελεσματικότητας, εργασιακών σχέσεων και προστασίας του περιβάλλοντος»
Ο κ. Χ. Βρεττάκος
Τέλος, με δήλωσή του ο υποψήφιος δήμαρχος Κερατσινίου Χρήστος Βρεττάκος τονίζει ότι:
«Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται ένα ακόμη έγκλημα ενάντια στον ευρύτερο Πειραιά, στην πόλης μας και στην ελληνική οικομία. Η κυβέρνηση μεθοδεύει την πώληση του 67% των μετοχών του κερδοφόρου ΟΛΠ στην COSCO με στόχο την είσπραξη ενός ευτελούς τιμήματος, το οποίο θα δοθεί εξ’ ολοκλήρου στους τοκογλύφους δανειστές της χώρας.
Το ξεπούλημα του ΟΛΠ στην COSCO σημαίνει εγκαθίδρυση ιδιωτικού μονοπωλίου στο μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας, εξαφάνιση των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο Λιμάνι, τεράστια αύξηση της ανεργίας, επιβολή εργασιακών συνθηκών «γαλέρας» στους εργαζόμενους του Λιμανιού, εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας.
Το Κερατσίνι και η Δραπετσώνα, όπως και η γύρω περιοχές, ζούσαν από το λιμάνι και τις δραστηριότητες γύρω από αυτό.
Το ξεπούλημα του ΟΛΠ πρόκειται να δώσει το τελειωτικό χτύπημα στη ναυπηγοεπισκευή, που ήδη πεθαίνει παρασύροντας μαζί της χιλιάδες εργαζόμενους, εκατοντάδες μικρές επιχειρήσεις και βιοτεχνίες με δραστηριότητες που συνδέονται με το λιμάνι, αλλά και τα εμπορικά καταστήματα της πόλης. Όλη η δραστηριότητα και στη ναυπηγοεπισκευή, θα ελέγχεται πλέον από τον ιδιωτικό ΟΛΠ που θα διαθέτει κατά τα δικά του συμφέροντα τις δεξαμενές βάζοντας ταφόπλακα σε κάθε παράλληλη δραστηριότητα.
Το λιμάνι θα κλείσει και χωροταξικά για την πόλη μας, καθώς όλοι οι ελεύθεροι χώροι που οδηγούν στη θάλασσα, θα κλείσουν οριστικά και θ’ αρχίσει η αξιοποίηση τους με στόχο το κέρδος των ιδιωτών.
Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ καλεί το λαό της πόλης να σταθεί εμπόδιο στα σχέδια κυβέρνησης και Τρόικας για το ξεπούλημα του λιμανιού.
Καλούμε τις Δημοτικές αρχές των Δήμων του Πειραιά να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες για το σταμάτημα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού».
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.