Στο «σφυρί» βγάζει τον ΟΛΠ η κυβέρνηση!

19 Φεβ 2014

Αποφασισμένη φαίνεται η κυβέρνηση να προχωρήσει την διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ ενώ αντίθετα «αμυντική» στάση κρατάει για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας την Τρίτη σε συνέδριο του Economist στην συμπρωτεύουσα αναφέρθηκε στα σχέδια της κυβέρνησης για τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας λέγοντας τα εξής:

Για τον Πειραιά: «Το μεγάλο λιμάνι της χώρας  σήμερα έχει αλλάξει εικόνα, αποκτώντας μια δυναμική «μητροπολιτικού χαρακτήρα» για όλη τη Μεσόγειο. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι κρίσιμο να εγκριθεί ο Φιλικός Διακανονισμός ΟΛΠ – COSCO από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς η συμφωνία, περιλαμβάνει επιπλέον επενδύσεις ύψους 230 εκατ. Ευρώ. Και, βέβαια, εντός των επόμενων ημερών θα κατατεθεί προς έγκριση στη Βουλή η πρόσκληση εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ»

Για την Θεσσαλονίκη: «Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις για την αξιοποίηση του λιμανιού και της Θεσσαλονίκης. Μέχρι στιγμής το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ακόμη καταλήξει σε συγκεκριμένη πρόταση προς το Υπουργείο για το πώς σκοπεύει να προχωρήσει στην αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Είμαστε σε ανοιχτό διάλογο, δεν κρυβόμαστε. Στόχος δικός μας είναι, μέσα στο 2014, να καταλήξουμε στο μοντέλο. Και το μοντέλο αυτό πρέπει να υπηρετεί τρεις στόχους, τον δημοσιονομικό, τον αναπτυξιακό και τον κοινωνικό.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης , άλλωστε, «χτυπάει» στην καρδιά της πόλης και δεν είναι αποκομμένο από αυτήν. Επομένως, οι κοινωνικές του χρήσεις και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτό αποτελούν τις βασικές παραμέτρους για τη χάραξη των οποιοδήποτε μελλοντικών στόχων. Και βέβαια, ας μη λησμονούμε ότι  το λιμάνι αυτό έχει χάσει κρίσιμα αναπτυξιακά στοιχήματα κατά το πρόσφατο παρελθόν. Ποιος δε θυμάται, το 2008, τις εικόνες των ανθρώπων που κρέμονταν από τα κάγκελα και διαμαρτύρονταν στη Θεσσαλονίκη για την επικείμενη, τότε, συνεργασία με τον επιχειρηματικό κολοσσό που ακούει στο όνομα HutchisonPortHoldings, ενός εκ των μεγαλύτερων διαχειριστών εμπορικών λιμένων;  Αυτά είναι λάθη και χαμένα αναπτυξιακά στοιχήματα που δεν επιτρέπεται να επαναλάβουμε στο μέλλον».

«Η αξιοποίηση των λιμανιών συμβαδίζει με το νέο μοντέλο παραγωγικό μοντέλο της χώρας αφού μέσω αυτής θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και θα τονωθούν τα δημόσια έσοδα. Μέχρι πρόσφατα, η Ελλάδα κοιτούσε τα λιμάνια της ως υποδομές, με στόχο την τοπική ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση εσωτερικού εμπορίου. Τα τελευταία χρόνια, η στρατηγική αυτή έχει αλλάξει. Η απελευθέρωση των δυνατοτήτων των ελληνικών λιμανιών και η προσέλκυση επενδύσεων  σε αυτά είναι για εμάς μεγάλη και κύρια προτεραιότητα. Έχει κλείσει  μια και καλή το κρατικοδίαιτο μοντέλο ανάπτυξης», κατέληξε ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Στο ίδιο συνέδριο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στον ΟΛΠ ΑΕ Γιώργος Ανωμερίτης στην ομιλία του επανέλαβε την σταθερή θέση του τασσόμενος υπέρ:

•    Ιδιωτικοποίησης των λιμένων του μέσω Συμβάσεων Παραχωρήσεων και όχι πώλησης των μετοχών του κάθε λιμανιού σε ιδιώτη επενδυτή, από το Κράτος.

Στο θέμα παρενέβησαν και οι εργαζόμενοι. Έτσι, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ σε κοινή ανακοίνωσή τους αναφέρουν τα εξής:

«Η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των ΟΛΠ, ΟΛΘ και των άλλων Λιμανιών συνάντησε την καθολική αντίδραση των συνδικάτων, των πολιτικών, κοινωνικών και παραγωγικών φορέων, καθώς και της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.

Η Κυβέρνηση, παρ’ όλα αυτά, συνεχίζει με προκλητική εμμονή την προσπάθειά της για ξεπούλημα των Λιμανιών. Πρωτοφανής και προκλητική, επίσης, η θέση του Υφυπουργού Ανάπτυξης κ. Μηταράκη, ο οποίος αγνοώντας το Κοινοβούλιο, τους κοινωνικούς και πολιτικούς φορείς έσπευσε να θεωρήσει ως τετελεσμένο την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και να καλέσει συγκεκριμένη εταιρεία (COSCO) να αγοράσει το Λιμάνι ! Ούτε τα προσχήματα δεν κρατούν οι πραγματευτάδες της Δημόσιας Περιουσίας.

Στις θεωρίες περί ωφέλειας της ελληνικής οικονομίας αποκρύπτει ο κ. Μηταράκης και η ΔΝΕ ότι από το 2010 που ανέλαβε η COSCO (ΣΕΠ) τον Προβλήτα ΙΙ και διακινεί το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό εγχώριου φορτίου (εισαγωγές- εξαγωγές) το κόστος ανά container αυξήθηκε περίπου 30%. Αλήθεια, τι συμφέροντα εξυπηρετεί η ΔΝΕ και έχει μεταβληθεί σε φανατικό υπερασπιστή της κυβερνητικής πολιτικής για την δημιουργία ιδιωτικού μονοπωλίου στα Λιμάνια ;

Απέναντι σ’ αυτή την πολιτική το Συνδικαλιστικό Κίνημα των Λιμανιών δημιουργεί μέτωπο αντίστασης για την αποτροπή κάθε μορφής ιδιωτικοποίησης των ΟΛΠ, ΟΛΘ και των άλλων Λιμανιών.

Είναι γνωστή η θέση μας και δεδομένη η απόφασή μας.
Η απόπειρα προώθησης από την Κυβέρνηση της θέσης του ΤΑΙΠΕΔ, που αναφέρεται σε πώληση του Μετοχικού Κεφαλαίου των Λιμανιών, θα σημάνει την έναρξη πολύμορφων κινητοποιήσεων στα Λιμάνια, αλλά και έξω από την Βουλή.
Θα καταστήσουμε τα Λιμάνια εστίες συνεχών αγώνων που θα ανατρέψουν κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης και ξεπουλήματος των Λιμανιών»

Η Διεθνής Ναυτική Ενωση

Στο μεταξύ, η Διεθνής Ναυτική Ένωση (Δ.Ν.Ε) σε επιστολή της προς τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ Βασίλη Κορκίδη εξέφρασε την αντίθεσή της με το περιεχόμενο επιστολής, που έστειλε στον πρωθυπουργό και ούτε λίγο ούτε πολύ ζητάει να παραχωρηθεί στην Cosco όλο το λιμάνι του Πειραιά.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η αναφορά της για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, η οποία επίσης σχεδιάζεται να περάσει στον έλεγχο της κινέζικης εταιρείας.

Αναλυτικά, η επιστολή της Δ.Ν.Ε έχει ως εξής:

«Αναφερόμενοι σε επιστολή σας προς τον κ. Πρωθυπουργό που είδε το φως της δημοσιότητος και αναφέρεται στο αντικείμενο του θέματος, θα επιθυμούσαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:
Οι θέσεις του Επιμελητηρίου σας όπως διατυπώνονται στο κείμενο της επιστολής σας, δεν ταυτίζονται με εκείνες όλων των Φορέων του λιμανιού όπως σημειώνετε, καθ’ όσον η Διεθνής Ναυτική Ένωση, τα Μέλη της οποίας αποτελούν τους βασικούς Πελάτες- Χρήστες και αιμοδότες του εμπορικού τμήματος του Πρώτου λιμένος της Χώρας, έχει εξ αρχής διατυπώσει και δημοσιοποιήσει τις θέσεις της επί του συγκεκριμένου θέματος, που είναι υπέρ της  πλήρους ιδιωτικοποίησης των Φορέων παροχής λιμενικών υπηρεσιών ΟΛΠ.ΑΕ και ΟΛΘ.ΑΕ, η οποία έπρεπε να  είχε προχωρήσει πιο έγκαιρα και χωρίς καθυστερήσεις, με την Πολιτεία να θέτει τους κατάλληλους κανόνες και ρυθμιστικούς Φορείς σε λειτουργία.
Προς τούτο απαιτούνται άμεσες και δυναμικές αποφάσεις, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις και ατέρμονες συζητήσεις από τους παράγοντες της Πολιτείας ως προς το μοντέλο διοίκησης των λιμένων, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να περιορισθεί η εμπλοκή εξωγενών παραγόντων, καθ’ όσον οι όποιες παρεμβάσεις προκαλούν ανάσχεση των προσπαθειών ανάπτυξης των μεγάλων λιμένων της Χώρας, με παράλληλες παράπλευρες συνέπειες την συρρίκνωση και μαρασμό δεκάδων δορυφορικών επαγγελματιών, που ασκούν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες στον χώρο της λιμενικής βιομηχανίας.
Ως προς την αποτελεσματικότητα του μοντέλου διοίκησης των λιμένων, απτά αποτελέσματα υπήρξαν την τελευταία διετία καθόσον ο Πειραιάς σημείωσε   θεαματικό άλμα  από την 77η θέση της κατάταξης των λιμανιών από πλευράς όγκου διακινουμένων φορτίων, στην 46η  σύμφωνα με στοιχεία του Lloyd’s List που δημοσιοποιήθηκαν πέρυσι, κατατασσόμενο έτσι στα 50 πρώτα λιμάνια στον κόσμο.
Κατέκτησε ακόμα την 3η θέση μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου πραγματοποιώντας αλματώδη ανάπτυξη, αφού  διακινήθηκαν 2.520 εκατομμύρια Containers από τις εγκαταστάσεις του ΣΕΠ.ΑΕ και 644 χιλιάδες από τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.ΑΕ, δηλαδή συνολικά 3.164 εκατομμύρια teus.

Δεν παραλείπουμε τέλος να σημειώσουμε ότι  το εκδηλούμενο ενδιαφέρον των Κινέζων μεταξύ άλλων και για την επαναλειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του ΟΛΠ.ΑΕ, εφ’ όσον υλοποιηθεί, εκτιμούμε ότι θα προσδώσει νέα δυναμική στην ναυπηγική βιομηχανία καθώς επίσης και νέες θέσεις απασχόλησης.

Το ΕΒΕΠ

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ θέλησε να ρίξει τους τόνους και σε δελτίο τύπου, που εκδόθηκε για την εκδήλωση, που έκαναν την Δευτέρα τα τρία επιμελητήρια του Πειραιά κατά την πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ ο ίδιος αναφέρθηκε μόνο στα θέματα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.

«Πήραμε άλλη μία πρωτοβουλία για τη ναυτιλία, το λιμάνι και τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Ο χρόνος κυλάει πλέον αντίστροφα. Οι άνθρωποι της αγοράς και της ναυτιλίας, ενώ είμαστε γνώστες της υπάρχουσας δύσκολης κατάστασης, η μέχρι σήμερα αντιμετώπιση του προβλήματος, δεν μας οδήγησε πουθενά. Οι διαπιστώσεις έχουν τελειώσει εδώ και καιρό, τώρα λόγω της Προεδρίας της Χώρας μας στην Ε.Ε. πρέπει να προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες προτάσεις. Για να μπορέσει να λειτουργήσει η Ναυπηγοεπισκευή  χρειαζόμαστε τόσο τα Ναυπηγεία με τις δεξαμενές τους, όσο και  εργασιακή ειρήνη την οποία κρατάμε στα χέρια μας. Δυστυχώς η εξέλιξη της συνάντησης των Ναυπηγοεπισκευαστών απέτυχε, αφού στο μόνο που συμφωνήσαμε, είναι ό,τι διαφωνούμε», δήλωσε, ο κ. Κορκίδης.

Ωστόσο, όπως έχει γράψει το Pireas2day.gr στην εκδήλωση η μεγάλη πλειοψηφία των ομιλητών τάχθηκε κατά της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ.

Μερικές από τις τοποθετήσεις, που έγιναν ήταν οι εξής:

Ο Ά Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, κ. Ι. Τραγάκης σημείωσε ότι «Είμαι θετικός σε ό,τι αφορά στην παραχώρηση ορισμένων δραστηριοτήτων του Ο.Λ.Π.», ο Βουλευτής Α΄ Πειραιά, κ. Θ. Δρίτσας τόνισε ότι «Δεν νοείται να μπούμε στη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης», καθώς επίσης και οι Βουλευτές Α΄ και Β΄ Πειραιά, κ. Π. Μελάς, κα. Μ. Γιαννακάκη, κα. Ε. Βαμβακά τάχθηκαν κατά της ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού.
Ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, κ. Α. Μιχάλαρος και ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά, κ. Γ. Μπενέτος, εξέφρασαν την άποψη ότι το Λιμάνι πρέπει να παραμείνει στους Έλληνες και ότι θα συντελεστεί ένα ιδιωτικό έγκλημα, εάν ιδιωτικοποιηθεί, ενώ διανεμήθηκε στους παρευρισκομένους και η πρόταση-εισήγηση του Προέδρου του Ο.Λ.Π., κου Γ. Ανωμερίτη, «Το Λιμάνι του Πειραιά στην ευρωπαϊκή λιμενική αγορά».
Ο κ. Β. Κανακάκης, επικεφαλής της «Παμπειραϊκής Επιτροπής Σωτηρίας», υποστήριξε: «την ανάγκη παραμονής του λιμανιού υπό την διαχείριση του  Ο.Λ.Π., την οριοθέτηση και δέσμευση του χώρου της Ναυπηγοεπισκευής, τον εκσυγχρονισμό της και την παραχώρησή της στην ΝΑΥΣΟΛΠ, σε συνεργασία αλλά και με συμμετοχή της Περιφέρειας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Επιμελητηρίων και των χρηστών.
Σημείωσε την ανάγκη για την ύπαρξη ενότητας όλων των θεσμικών φορέων της πόλης, των Εργοδοτικών Ενώσεων, της ΟΜ.Υ.Λ.Ε. και των Εργατικών Συνδικάτων, τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Βουλευτών που στηρίζουν τη συγκεκριμένη πρόταση. 
Τέλος, επεσήμανε την ανάγκη της άμεσης επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων ΕΝΑΕ και Ελευσίνας και κατά συνέπεια την επανεκκίνηση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Δραστηριότητας. Κλείνοντας, πρότεινε να επιδοθούν από την επιτροπή οι παραπάνω προτάσεις με τη μορφή ψηφίσματος, στον Πρωθυπουργό και τους πολιτικούς αρχηγούς.

Στον Πόρο

Ο δημοτικός σύμβουλος Πόρου Δημήτρης Πάνου σε ανακοίνωσή του αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
"Με την πώληση μεγάλων πακέτων μετοχών του Λιμένος Πειραιώς τι θα απογίνουν οι εργαζόμενοι; Θα δουλεύουν Έλληνες ή φτωχοπρόδρομοι αλλοδαποί με ανύπαρκτα μισθολόγια; Τι κέρδος θα έχει το κράτος; Ποια θα είναι η τύχη του Λιμανιού για τυχόν αθέτηση των όρων της πώλησης; Θα είναι στη δικαιοδοσία του Ελληνικού Κράτους ή Διεθνή Δικαστήρια θα επιλύουν τις διαφορές που θα προκύπτουν μεταξύ του Δημοσίου και του ξένου Αγοραστή;
ΠΡΟΤΕΙΝΩ: Ανοικτή συγκέντρωση των Δημοτικών Συμβουλίων Πόρου, Γαλατά, Πειραιά και ομόρων Δήμων, όλων των ενδιαφερομένων φορέων και ατόμων εντός ευλόγου χρόνου! Να κληθούν όλοι οι υπεύθυνοι και να ακουστούν όλες οι απόψεις!"


Pireas2Day
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah