Αποκαλυπτικές οι τοποθετήσεις βουλευτών του. Απεργία σήμερα στα λιμάνια
Την ώρα της απεργιακής κινητοποίησης, στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής θα αρχίζει η συζήτηση για το σχέδιο προκήρυξης εκδήλωσης ενδιαφέροντος που έχει διαμορφώσει το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να βγάλει στο σφυρί το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ.
Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά γίνεται στο πλαίσιο των οδηγιών της ΕΕ για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών, με γνώμονα την κερδοφορία των μονοπωλίων. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο και εξαιτίας της θέσης που κατέχει το λιμάνι, εκδηλώνονται έντονες αντιθέσεις και ανταγωνισμοί ανάμεσα σε μονοπώλια, αλλά και σε τμήματα του ντόπιου κεφαλαίου.
Για παράδειγμα, οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας αντιδρούν στον τρόπο που η κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση, στην πώληση δηλαδή της πλειοψηφίας των μετοχών. Αξιώνουν η ιδιωτικοποίηση να γίνει μέσω των παραχωρήσεων, ή ζητάνε «δημόσιο», «ανταγωνιστικό» λιμάνι, όπου στη διοίκηση θα συμμετέχουν οι «χρήστες», δηλαδή οι επιχειρηματίες.
Στη βάση αυτή, εκδηλώνεται με ιδιαίτερη ένταση τις τελευταίες μέρες η προσπάθεια να αποπροσανατολιστούν οι εργαζόμενοι και να εγκλωβιστούν στις ενδοαστικές αντιπαραθέσεις για το ποια μέθοδος ιδιωτικοποίησης υποτάσσεται καλύτερα στα ιδιαίτερα συμφέροντά τους.
Για παράδειγμα, χτες, οργανώθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή εκδήλωση για τα λιμάνια, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των συνδικαλιστικών οργανώσεων του χώρου, όπου πλειοψηφούν ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ (ΣΥΡΙΖΑ), εκπροσώπων εργοδοτικών Ενώσεων ακόμα και των εφοπλιστών ρυμουλκών. Συμφώνησαν ότι «χρειάζεται κοινωνικός αγώνας, ενότητα παραγωγικών φορέων, εργαζομένων, πολιτών», όπως είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης.
Δηλαδή, εργάτες, εφοπλιστές της κρουαζιέρας και άλλοι μεγαλοεργοδότες, να αγωνιστούν όλοι μαζί για να γίνει η ιδιωτικοποίηση με άλλον τρόπο από αυτόν που προωθεί η κυβέρνηση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Μάλιστα, για να μην υπάρχουν παρερμηνείες, ο άλλος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας επισήμανε: «Ακόμη και σε επίπεδο πλοιοκτησίας και εφοπλιστών, με διαβεβαίωσαν ότι εγγράφως και τεκμηριωμένα έχουν καταθέσει τις αντιρρήσεις τους για την ιδιωτικοποίηση».
«Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις. Δεν υπάρχουν "λύσεις" που να υπηρετούν και τα μονοπώλια και τους εργαζόμενους», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η παράταξη «Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών» και τονίζει ότι απαιτείται εναντίωση στις απόψεις ότι«με τη διαπραγμάτευση και την ταξική συνεργασία, μπορεί να τη γλιτώσουμε».
Καλεί σε «άμεση οργάνωση και κλιμάκωση της πάλης των εργαζομένων στα λιμάνια προκειμένου να ξεσηκωθεί κύμα αντίδρασης και αντεπίθεσης, με πλαίσιο που συγκρούεται με τα μονοπώλια και τις επιλογές τους, βάζοντας στο επίκεντρο ένα άλλο δρόμο ανάπτυξης, που να ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες των εργαζομένων. Για λιμάνια που να ανήκουν στο λαό και όχι στο κεφάλαιο το μονοπωλιακό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.