ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΚΛΑΡΗΣ
vpeklaris@egnatiapost.gr
Το μέλλον του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δεν ξεκαθάρισε στην ειδική συζήτηση για τα λιμάνια που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου του Economist στη Θεσσαλονίκη. Ο Μ. Βαρβιτσιώτης είπε «άλλο Πειραιάς, άλλο Θεσσαλονίκη», παρόλο που το ΤΑΙΠΕΔ δεν τον έχει ενημερώσει για το τι θα πράξει, ο Γ. Ανωμερίτης τάχθηκε εναντίον της πλήρους ιδιωτικοποίησης, ενώ ο Σ. Αγγελούδης δεν ξεκαθάρισε τη θέση του. Πάντως, οι εργαζόμενοι το λένε ξεκάθαρα: «Καταστροφική η πώληση των λιμανιών».
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, όταν ρωτήθηκε αν είναι υπέρ της παραχώρησης χρήσεων του λιμανιού ή της πώλησης του ΟΛΘ, άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά λέγοντας ότι υπάρχουν πολλά μοντέλα που μπορούν να εφαρμοστούν, ακόμη και ένας συνδυασμός παραχώρησης και πώλησης. Πάντως, άφησε αιχμές για το ΤΑΙΠΕΔ, σημειώνοντας ότι περιμένει ακόμη την πρόταση του Ταμείου για την αξιοποίηση του ΟΛΘ.
Η θέση του κ. Βαρβιτσιώτη ότι θα πρέπει να υιοθετηθεί διαφορετικό μοντέλο αποκρατικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από αυτό του Πειραιά, συσκότισε ακόμη περισσότερο τις προθέσεις του υπουργείου, καθώς λίγο νωρίτερα είχε ανακοινώσει ότι στις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί στη Βουλή η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, ενώ παράλληλα η κυβέρνηση περιμένει το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την επέκταση της σύμβασης με την Cosco.
Από το ίδιο βήμα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, εμφανίστηκε αντίθετος με την τη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των δύο λιμανιών σε έναν ιδιώτη, υποστηρίζοντας το ευρωπαϊκό μοντέλο των λιμανιών με πολλούς διαχειριστές και πολλούς χρήστες και όχι να αντικατασταθεί το κακό κρατικό μονοπώλιο, από ένα κακό ιδιωτικό μονοπώλιο.
Πάντως, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης, απέφυγε να πάρει ξεκάθαρη θέση στο θέμα της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, λέγοντας ότι μετά από αρκετά μεγάλη καθυστέρηση «θα δούμε τη λεγόμενη ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘ AE με το σωστό τρόπο, τον οποίο τον έχουμε εκφράσει επανειλημμένα».
Αντίθετοι οι εργαζόμενοι
Σε κείμενο που διένειμαν οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ χαρακτηρίζουν «επείγουσα προτεραιότητα των απόκρουση της καταστροφικής πολιτικής πώλησης των λιμένων», θεωρώντας ότι με την ιδιωτικοποίηση «δεν ιδιωτικοποιείται μόνο η λειτουργία αλλά εκχωρείται και η λιμενική αρχή, δηλαδή ο επιτελικός αναπτυξιακός σχεδιασμός καθώς και ο ρυθμιστικός - ελεγκτικός ρόλος του σε θέματα ανταγωνισμού, προστασίας του περιβάλλοντος και αειφόρου ανάπτυξης, σε θέματα ασφάλειας και συνεργειών με τις συνδεδεμένες πόλεις».
Οπως τονίζουν οι εργαζόμενοι (σχετική αναφορά έκανε και ο Γ. Ανωμερίτης), δεν υπάρχει αντίστοιχο μοντέλο στην παγκόσμια και ευρωπαϊκή εμπειρία, χαρακτηρίζουν «ένοχη» την καθυστέρηση που επιδεικνύουν ΤΑΙΠΕΔ και υπουργείο κ.ά.
Παράλληλα, καταθέτουν τις προτάσεις τους για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας μέσω του σχεδιασμού επενδυτικού προγράμματος, τις απαραίτητες συμπράξεις, την αξιοποίηση και εκσυγχρονισμό των χερσαίων δικτύων μεταφορών, νέα τιμολογιακή πολιτική, την προσέλκυση νέων φορτίων και βελτίωση του χρόνου και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
«Καλούμε το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα προς την επιλογή κατευθύνσεων που θα ενισχύσουν και θα αναπτύξουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για να το καταστήσουμε μεγάλο σύγχρονο δημόσιο λιμάνι, κρίκο στη μεταφορική αλυσίδα, κατά πως του πρέπει. Υπάρχει ο κρίσιμος χρόνος και κυρίως είναι επιτακτική ανάγκη, ιδιαίτερα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Οι εργαζόμενοι δηλώνουμε ότι με κάθε τρόπο και μέσο θα είμαστε απέναντι στην καταστροφική πολιτική της πώλησης», καταλήγουν.
ΠΗΓΗ
vpeklaris@egnatiapost.gr
Το μέλλον του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δεν ξεκαθάρισε στην ειδική συζήτηση για τα λιμάνια που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου του Economist στη Θεσσαλονίκη. Ο Μ. Βαρβιτσιώτης είπε «άλλο Πειραιάς, άλλο Θεσσαλονίκη», παρόλο που το ΤΑΙΠΕΔ δεν τον έχει ενημερώσει για το τι θα πράξει, ο Γ. Ανωμερίτης τάχθηκε εναντίον της πλήρους ιδιωτικοποίησης, ενώ ο Σ. Αγγελούδης δεν ξεκαθάρισε τη θέση του. Πάντως, οι εργαζόμενοι το λένε ξεκάθαρα: «Καταστροφική η πώληση των λιμανιών».
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, όταν ρωτήθηκε αν είναι υπέρ της παραχώρησης χρήσεων του λιμανιού ή της πώλησης του ΟΛΘ, άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά λέγοντας ότι υπάρχουν πολλά μοντέλα που μπορούν να εφαρμοστούν, ακόμη και ένας συνδυασμός παραχώρησης και πώλησης. Πάντως, άφησε αιχμές για το ΤΑΙΠΕΔ, σημειώνοντας ότι περιμένει ακόμη την πρόταση του Ταμείου για την αξιοποίηση του ΟΛΘ.
Η θέση του κ. Βαρβιτσιώτη ότι θα πρέπει να υιοθετηθεί διαφορετικό μοντέλο αποκρατικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από αυτό του Πειραιά, συσκότισε ακόμη περισσότερο τις προθέσεις του υπουργείου, καθώς λίγο νωρίτερα είχε ανακοινώσει ότι στις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί στη Βουλή η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, ενώ παράλληλα η κυβέρνηση περιμένει το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την επέκταση της σύμβασης με την Cosco.
Από το ίδιο βήμα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, εμφανίστηκε αντίθετος με την τη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των δύο λιμανιών σε έναν ιδιώτη, υποστηρίζοντας το ευρωπαϊκό μοντέλο των λιμανιών με πολλούς διαχειριστές και πολλούς χρήστες και όχι να αντικατασταθεί το κακό κρατικό μονοπώλιο, από ένα κακό ιδιωτικό μονοπώλιο.
Πάντως, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης, απέφυγε να πάρει ξεκάθαρη θέση στο θέμα της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, λέγοντας ότι μετά από αρκετά μεγάλη καθυστέρηση «θα δούμε τη λεγόμενη ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘ AE με το σωστό τρόπο, τον οποίο τον έχουμε εκφράσει επανειλημμένα».
Αντίθετοι οι εργαζόμενοι
Σε κείμενο που διένειμαν οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ χαρακτηρίζουν «επείγουσα προτεραιότητα των απόκρουση της καταστροφικής πολιτικής πώλησης των λιμένων», θεωρώντας ότι με την ιδιωτικοποίηση «δεν ιδιωτικοποιείται μόνο η λειτουργία αλλά εκχωρείται και η λιμενική αρχή, δηλαδή ο επιτελικός αναπτυξιακός σχεδιασμός καθώς και ο ρυθμιστικός - ελεγκτικός ρόλος του σε θέματα ανταγωνισμού, προστασίας του περιβάλλοντος και αειφόρου ανάπτυξης, σε θέματα ασφάλειας και συνεργειών με τις συνδεδεμένες πόλεις».
Οπως τονίζουν οι εργαζόμενοι (σχετική αναφορά έκανε και ο Γ. Ανωμερίτης), δεν υπάρχει αντίστοιχο μοντέλο στην παγκόσμια και ευρωπαϊκή εμπειρία, χαρακτηρίζουν «ένοχη» την καθυστέρηση που επιδεικνύουν ΤΑΙΠΕΔ και υπουργείο κ.ά.
Παράλληλα, καταθέτουν τις προτάσεις τους για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας μέσω του σχεδιασμού επενδυτικού προγράμματος, τις απαραίτητες συμπράξεις, την αξιοποίηση και εκσυγχρονισμό των χερσαίων δικτύων μεταφορών, νέα τιμολογιακή πολιτική, την προσέλκυση νέων φορτίων και βελτίωση του χρόνου και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
«Καλούμε το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα προς την επιλογή κατευθύνσεων που θα ενισχύσουν και θα αναπτύξουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για να το καταστήσουμε μεγάλο σύγχρονο δημόσιο λιμάνι, κρίκο στη μεταφορική αλυσίδα, κατά πως του πρέπει. Υπάρχει ο κρίσιμος χρόνος και κυρίως είναι επιτακτική ανάγκη, ιδιαίτερα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Οι εργαζόμενοι δηλώνουμε ότι με κάθε τρόπο και μέσο θα είμαστε απέναντι στην καταστροφική πολιτική της πώλησης», καταλήγουν.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.